Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-06-09 Sviestad, Långloppsracing.
3712 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Ikväll vid 17:00 går starten för 3h i den sk. 9h-cupen.

Anders Y är en rejsa.nu-kändis som deltar med sin 240.

Kommer ut en liten runda iaf innan det är dax att skruva på egna långloppsräsern...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



Andreas Lidström skrev:
Ikväll vid 17:00 går starten för 3h i den sk. 9h-cupen.

Anders Y är en rejsa.nu-kändis som deltar med sin 240.

Kommer ut en liten runda iaf innan det är dax att skruva på egna långloppsräsern...


Aaah..

Tack för tipset. Bor bara nån kilometer därifrån. Är det dyrt inträde eller bara att knalla in?

Man kanske ska ta en promenad med barnen och ge dem en lektion i bilkultur innan sovdags.

Sen kan jag sitta på altanen ikväll och njuta av sommarens alla ljud...

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



Skit också!

Ingen publiktävling! thumbs down

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



DJ skrev:
Skit också!

Ingen publiktävling! thumbs down


Vilket innebär att man kan smita in utan inträdesavgift

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
DJ skrev:
Skit också!

Ingen publiktävling! thumbs down


Att det inte är en publiktävling betyder bara att man inte annonserar osv om den... (Massa byråkrati som styr.)
Mao kan vi som får veta sådanthär iaf bara knalla in.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



Pär Hylander skrev:
DJ skrev:
Skit också!

Ingen publiktävling! thumbs down


Vilket innebär att man kan smita in utan inträdesavgift


Tror du det funkar även med barn på 5-6 år i hasorna? Det blir väl ganska uppenbart att de inte är med som mekaniker...


Men jag provar väl, då. Det värsta som kan hända är väl att man får knalla hem igen.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



6:a kom vi av de 20+ (25?) som startade, vilket var helt OK och ett fall framåt.
Kul som tusan och bra väder.
Lite småspännande när jag skulle ut på mitt pass, för jag hann inte med någon träning innan, så jag visste inte riktigt hur banan gick då jag inte varit där förut och framförallt inte var man skulle bromsa och andra saker som kan vara bra att veta. Men det var ju ingen större fara då det är långlopp så efter några varv så hittar man ju och jag lyckades ta bilen i mål utan att köra av eller stöta emot någon annan. Depåstoppen funkade också de hyfsat, men hade kanske kunnat varit bättre då vi förlorade 2 varv, men det hade kunnat varit värre,

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



AndersY skrev:
6:a kom vi av de 20+ (25?) som startade, vilket var helt OK och ett fall framåt.




Ett steg framåt, kanske?

För du menade väl det hela som positivt?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



DJ skrev:
AndersY skrev:
6:a kom vi av de 20+ (25?) som startade, vilket var helt OK och ett fall framåt.




Ett steg framåt, kanske?

För du menade väl det hela som positivt?

Jodå, men kanske inte helt positivt då det fortfarande är lite för många platser kvar till vinst. Dessutom hade vi inte gjort nånting sedan den senaste tävlingen förutom att ersätta den spruckna kylaren och en liten justering av catchtanken, så något speciellt steg har vi nog inte tagit, mer de andra som tagit ett steg tillbaka. Men bilen och förarna passade väl helt enkelt den här banan bättre.
Förutom att lätta rätt hyfsat, delrin(POM) i alla hjulupphängningsbussningar samt diffad bakaxel och några smådetaljer så har vi inte gjort så mycket åt bilens prestanda, typ väghållning, motor och aerodynamik, utan mest koncentrerat oss på att meka väl så att vi tar oss i mål.
Så här skulle det för övrigt vara till varje tävling, en kvälls meka innan och inget skruvande under tävlingen. thumbs up

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



AndersY skrev:


...delrin(POM) i alla hjulupphängningsbussningar...




Delrin???
Det har vi ju en del som ligger och skrotar på jobbet. Man kanske ska börja svarva lite? Behöver ju några nya bussningar på lotusen.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Andreas Lidström skrev:

Kommer ut en liten runda iaf innan det är dax att skruva på egna långloppsräsern...

Du hann ju med att vara ute på gridden och springa precis i starten också - jag har sett filmbevis.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



DJ skrev:


Tror du det funkar även med barn på 5-6 år i hasorna? Det blir väl ganska uppenbart att de inte är med som mekaniker...





Det är ingen som tror på att dom är tidtagare heller... speciellt inte när dom mitt under pågående tävling går ut för att plocka blommor istället

Så är det är vara flickförälder....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersY skrev:
Andreas Lidström skrev:

Kommer ut en liten runda iaf innan det är dax att skruva på egna långloppsräsern...

Du hann ju med att vara ute på gridden och springa precis i starten också - jag har sett filmbevis.


Det är faran med att gå nära tidtagningen när man tillhör ledighetskommitteén...... man blir satt i arbete direkt

Tack för hjälpen Andreas förresten

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:
Andreas Lidström skrev:

Kommer ut en liten runda iaf innan det är dax att skruva på egna långloppsräsern...

Du hann ju med att vara ute på gridden och springa precis i starten också - jag har sett filmbevis.


Det är faran med att gå nära tidtagningen när man tillhör ledighetskommitteén...... man blir satt i arbete direkt

Tack för hjälpen Andreas förresten


Det var det lilla. Inga problem.

Men lite tvekan infann sig då "klarflaggisen" drog gröna flaggan och man ska ut bland bilarna med en transponder...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Allmänt banåkaforum
2004-06-09 Sviestad, Långloppsracing.
3712 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande