Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 149, 150, 151   >>
45 besök senaste veckan (552572 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Tja, jag fick tipset att han som driver" race to The finish " är en bra kille att kontakta först.
Om inte han har på sidan, kanske han ändå har i nån hylla, eller annars vet han nog vart man ska vända sig.

Mina hittade jag på eBay från nån kille i USA som pysslar med indy /nascar prylar men där får man nog hålla ögonen öppna när något väl dyker upp så försvinner dem nog rätt fort.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Jag hörde med rajamäki sist och han hade inte några över annat än reservdelar till sina befintliga bilar, möjligt att du kan testa höra med Kari mäkinen han har kanske mer delar liggande, men har fått för mig att han inte alltid vill sälja.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Hittade ny tillverkat i alu thumbs up

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Jasså bra då. Dem jag hittade nytillverkade såg lite tråkiga ut men bra det löste sig thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Lite trixande med att få dit stötdämpare och rockers pushrods etc bak. Inser att jag måste nog ordna hem fjädrar och däck för att vilja börja svetsa fast saker. Samt ordna två till clevis klämmor. Så imorrn blir det å slå en signal till Rajamäki å se vad han kan ha liggande

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Micklat Lite med bakvagn igen. Väntar på fjädrar som förhoppningsvis kommer snart och då förhoppningsvis är typ rätt hårdhet.

Fick tillverka egna fästen för rockers. Fräsa om och svarva egna excentriska bussningar till nedre ände av stötdämpare, pressa ihop sedan fräsa av till rätt bredd för att passa mot rocker.
Pushrods har ännu inget nedre fäste, vill ha hem fjädrar innan jag bestämmer vart dem ska sitta.


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
2

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Direktuppdatering från verkstaden.

Lite cones till ledlager ikväll.


Lite roligt att skalor på denna svarven visar radiemått, lätt att glömma bort sig här. Hehe

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Några stycken olika tillverkade. Dem guldiga i titan är orginal delar från nån annan bil. Dem är dock inte fungerande med millimeterskruv. Men Kommer nog till användning någon stans

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



knotan skrev:
Det stämmer det står AEC.


Vet du vad som skiljer den nya s8 motorn från den äldre Jag har? 3, bara andra kammar och kanske Insug /grenrör, eller helt andra toppar? Mer motor volym??

Personligen gissar jag att inte mycket skiljer. Möjligen lite bättre kammar och snyggare ventilsäten +kanaler. Brukar vara så slutet av 90 till tidigare 00 bilar generellt. Och isåfall känns det skitsamma efter portning och ventil fjädrar så är skillnaden försumbar.


S


här står en hel del info.
http://www.milan-center.de/cms-technik/c4-v8-motor/fc373bed8b42c7d7e0c . . . .

problemet är ju dels att förbränningsrummet inte är i mitten av cylindern..

och ventilflytet har dom fått ordning på med andra fjädrar och mekaniska lyftare på s6 plus.

om du skall köra kompressor så skulle jag reducera överlappet betydligt ifht vad motorn har original

_________________
Truls Herland
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Ok tack får kolla närmare på detta

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Äntligen kommit hem en första uppsättning fjädrar. Jag har på kän att både fram och bakfjädrar blev lite för hårda då jag fick ganska kort utfjädring nu.
Men kanske blir ok sen när all mer vikt kommer på. Om inte annat så duger det nu för att komma vidare.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Även fram står den på egna dämpare nu

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Råkade visst knäppa någon bild på fel håll med

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
1

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



ME LOVE

det blir jäkligt häftigt
roligt att se hur långt du har kommit

_________________
henrik nielsen
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Mycket fränt.

Hur går det när man åker ett fordon av detta slag på banträffar? Får du köra med andra vanliga bilar osv?

Typ om du åker på gatebil osv?

Vad säger dem vid besiktning?

Måste ju vara hur roligt som helst o köra.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Tack Henrik. Måste säga att det är en enorm energiboost att för det första ha den stående på egen hjulupphängning. Samt att sätta dit vingen.
Orginal vingen i f3000 1996 var inte mycket för världen. Men byggde dit lite fräsiga prylar och plötsligt snackar vi ordentlig vinge

Vingen är det första man ser när man kliver in i verkstaden, och varje gång tänker jag, shit är det här min bil, sen är jag glad en stund

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Eric. Jag får nog säga att jag är lite pionjär i frågan i Sverige detta århundrade, första tillfällena med gamla bilen var det lite svårt och arrangörer visste inte om dem vågade låta mig köra, kan vara farligt att köra openwheelers med kaross bilar, precis som alltid när man blandar olika snabba bilar och framförallt olika rutinerade förare.

Men senare åren har jag nog "bevisat" att det går ganska bra. Inga incidenter och det har nog främst med min självbevarelsedrift att göra. Det är jag själv som råkar väldigt illa ut vid eventuell kollision.

Oftast är jag ganska mycket snabbare än andra bilar och kan därför göra ganska enkla omkörningar där jag känner att det går bra. Säkerligen har jag överraskat någon ute på banan som inte sett mig i backspegeln. Men ingen sådär som sagt mycket om det. Och inte hört något från arrangörer.

Vet att jag körde om Håkan med erikjakans gamla blå bil på mantorprakan vid ett tillfälle då han inte sett mig, var nog ett par meter mellan oss men han blev ändå lite överskad, själv blev jag omkörd på gatbil 2015 om jag minns rätt, (under timeattack) av Rickard supramannen som gjorde en jävligt sen inbromsning i mjölbykurvan, jag var inte alls bredd på det och trodde han skulle åka av med den ingångshastigheten, så ställde mig själv ganska hårt på bromsen och bromsade nästan på mig. Men han höll spåret bra och det var inga problem( utom att jag själv blev lite "nervös") :d


Gällande besiktning så är en sån här bil välbyggd eller hur man ska säga,. Besiktningspersonal på vanliga trackdays vet ju liksom inte vad dom ska leta efter utöver det vanliga med oljespill, fastsatta batterier och detaljer, att bälten är schysst osv. Fick lov att ordna armrestraints sista året vilket såklart borde gjorts redan tidigare men bara inte hade blivit av.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Någon som kan förklara för mig varför jag inte längre kan upploda bilder från appen

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 149, 150, 151   >>
45 besök senaste veckan (552572 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande