Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6..
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14   >>
11 besök senaste veckan (104167 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Gsson skrev:
stilldouble skrev:
Så grymt fränt, som vanligt!

Det måste vara ett grannlaga arbete att sortera alla dubbletter i systemen, vad som kommer från Toyotan och vad som kommer från Volvon... Det är mycket pryttlar man ser.

Kämpa på!


Tack snälla!

Det går framåt.
Som sagt, jag är helt kass på sladdar blir bara förbannad för att jag inte fattar nått
Ska försöka få hjälp av nån som fattar så jag inte sitter och fån stirrar på samma sladd i 10 min innan jag kommer på att jag inte vågar röra den. Med tanke på hur många sladdar det är kommer den i så fall inte vara klar förrän oljan i världen är slut.
Fattar inte att man kan vara så kass på vissa saker och hygglig på andra.. HUR SVÅRT KAN DET VA!


Bara det att du använder ordet "sladdar" är lite illavarslande...

"Friskt vågat, hälften brunnit"

I detta fall är det nog att rekommendera att leta upp den där typ "polarn från gymnasiet" som var en fena på elektronik...

_________________
Magnus Falk
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



stilldouble skrev:
Gsson skrev:
stilldouble skrev:
Så grymt fränt, som vanligt!

Det måste vara ett grannlaga arbete att sortera alla dubbletter i systemen, vad som kommer från Toyotan och vad som kommer från Volvon... Det är mycket pryttlar man ser.

Kämpa på!


Tack snälla!

Det går framåt.
Som sagt, jag är helt kass på sladdar blir bara förbannad för att jag inte fattar nått
Ska försöka få hjälp av nån som fattar så jag inte sitter och fån stirrar på samma sladd i 10 min innan jag kommer på att jag inte vågar röra den. Med tanke på hur många sladdar det är kommer den i så fall inte vara klar förrän oljan i världen är slut.
Fattar inte att man kan vara så kass på vissa saker och hygglig på andra.. HUR SVÅRT KAN DET VA!


Bara det att du använder ordet "sladdar" är lite illavarslande...

"Friskt vågat, hälften brunnit"

I detta fall är det nog att rekommendera att leta upp den där typ "polarn från gymnasiet" som var en fena på elektronik...


Jag bor ju nära och skulle kunna hjälpa till men kan nog inte lova att jag har mängder av tid över - kommer dock gärna över och börjar bena i det. Är elektroingenjör i grunden så lite skulle jag förhoppningsvis kunna tillföra.

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Bor du i Asmundtorp i SKÅNE, eller utanför GÖTEBORG?

Är det i Skåne så bor du ju ett stenkast bort (mätt med norrlänningens ögon som räknar alla avstånd i kiss- och glasspauser). Det vore kul med ett studiebesök och beskåda denna störttfräna bil!

_________________
Magnus Falk
Citera
Besar Jashanica
Malmö
Här sen Nov 2014
Inlägg: 68



Vilket tempo alltså!!! thumbs up thumbs up

Färdig och allt långt innan premiären av tisdagsträffarna i Lödde?... hoppas man ser den där

_________________
Besar J
Alfa GTV6 - 87 | Alfa 75 v6 -87 | Lotus Elan +2 -68 | Peugeot 404 - 69 | BMW 325i - 09
http://www.garaget.org/Besar
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Sonett7 skrev:
stilldouble skrev:
Gsson skrev:
stilldouble skrev:
Så grymt fränt, som vanligt!

Det måste vara ett grannlaga arbete att sortera alla dubbletter i systemen, vad som kommer från Toyotan och vad som kommer från Volvon... Det är mycket pryttlar man ser.

Kämpa på!


Tack snälla!

Det går framåt.
Som sagt, jag är helt kass på sladdar blir bara förbannad för att jag inte fattar nått
Ska försöka få hjälp av nån som fattar så jag inte sitter och fån stirrar på samma sladd i 10 min innan jag kommer på att jag inte vågar röra den. Med tanke på hur många sladdar det är kommer den i så fall inte vara klar förrän oljan i världen är slut.
Fattar inte att man kan vara så kass på vissa saker och hygglig på andra.. HUR SVÅRT KAN DET VA!


Bara det att du använder ordet "sladdar" är lite illavarslande...

"Friskt vågat, hälften brunnit"

I detta fall är det nog att rekommendera att leta upp den där typ "polarn från gymnasiet" som var en fena på elektronik...


Jag bor ju nära och skulle kunna hjälpa till men kan nog inte lova att jag har mängder av tid över - kommer dock gärna över och börjar bena i det. Är elektroingenjör i grunden så lite skulle jag förhoppningsvis kunna tillföra.


Åhh, man tackar ödmjukast. Planen är faktiskt att det kommer ett proffs (alltså någon jag betalar, har inget med din kapacitet att göra) men du är välkommen att titta förbi.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Besar skrev:
Vilket tempo alltså!!! thumbs up thumbs up

Färdig och allt långt innan premiären av tisdagsträffarna i Lödde?... hoppas man ser den där


Kan bli så, ska köpa bromsrör imorgon och så fort "sladdarna" är fixade ska den ut (om det går väl med bromsarna)

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
stilldouble skrev:
Bor du i Asmundtorp i SKÅNE, eller utanför GÖTEBORG?

Är det i Skåne så bor du ju ett stenkast bort (mätt med norrlänningens ögon som räknar alla avstånd i kiss- och glasspauser). Det vore kul med ett studiebesök och beskåda denna störttfräna bil!


SKÅNE, välkommen!

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
TexasRx7 skrev:
Gsson skrev:
stilldouble skrev:
Så grymt fränt, som vanligt!

Det måste vara ett grannlaga arbete att sortera alla dubbletter i systemen, vad som kommer från Toyotan och vad som kommer från Volvon... Det är mycket pryttlar man ser.

Kämpa på!


Tack snälla!

Det går framåt.
Som sagt, jag är helt kass på sladdar blir bara förbannad för att jag inte fattar nått
Ska försöka få hjälp av nån som fattar så jag inte sitter och fån stirrar på samma sladd i 10 min innan jag kommer på att jag inte vågar röra den. Med tanke på hur många sladdar det är kommer den i så fall inte vara klar förrän oljan i världen är slut.
Fattar inte att man kan vara så kass på vissa saker och hygglig på andra.. HUR SVÅRT KAN DET VA!


Jag hade samma inställning till elektronik som dig, Men det är bara att sätta sig ner i lugn och ro. Läsa kopplingsscheman och försöka förstå hur det är uppbyggt


Är för trög, betalar någon för att göra det !

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
För dåligt , nu har det gått en hel dag och jag har inte gjort ett skit i verkstaden. Dock gjort lite annat nyttigt och handlat bromsrör, kopplingar, nipplar och luftningsmojäng så imorgon ska det va broms (hoppas jag)

_________________
Per Gustavsson
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Riktigt kul att läsa!

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Nisse Järnet skrev:
Riktigt kul att läsa!


Tack så mycket, kul att du gillar mitt lilla projekt.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Nu är det sön och har inte gjort nått (än) MEN igår hände nått kul.
Bilen var ute ur garaget för egen maskin, kanske lite abitiöst att kalla det provkörning men den gick i alla fall.
Satt på batteriet och var allmänt skräckslagen men här är ett par bilder utanför garagets trygga väggar.

Bildbevis nr 1



Bildbevis nr 2




En lite snutt totalt usel film där man hör att den går ( telefonen tyvärr på "fel" håll igen)


_________________
Per Gustavsson
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 857



Grattis.
Häftigt bygge.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Aerodynamic skrev:
Grattis.
Häftigt bygge.

Mvh, Per


Tackar, jag ska få lite proffs hjälp med elen inom kort, lägga på nya däck fram, göra klart en hel del grejor som verkligen hänger löst, lufta bromsarna, sätta vaccum till bromsservon och sedan prova lite till när jag kanske vågar röra gaspedalen och se vad som händer

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Inga stora framsteg i garaget idag men lite har det allt blivit gjort.
Har svetsat klart balkarna till tanken och dragit fast den, städat av bilen och plockat med lite av varje. Imorgon kommer elektrikern och ska börja dra i röran, det ska bli spännande att se om han garvar läppen av sig och vänder i dörren.. Kanske kommer en bild imorgon kväll..

_________________
Per Gustavsson
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Gsson skrev:





Jäklar vad fet den ser ut !

Tror jag skall omvärdera mitt garage, som jag tycker är för litet för min bil. Du ser ut att ha ännu mindre garage och lyckas med detta! Grymt.

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Peter Olesen skrev:
Gsson skrev:





Jäklar vad fet den ser ut !

Tror jag skall omvärdera mitt garage, som jag tycker är för litet för min bil. Du ser ut att ha ännu mindre garage och lyckas med detta! Grymt.


Tack snälla, tror det kommer bli rätt bra när bitarna väl faller på plats. Ska bli spännande att köra lite mer med den och se hur det beter sig.

Man tager vad man haver sa Kajsa Varg. Det går (nästan) att gå runt med dörrarna öppna och en hoj vid sidan av. Alltså lite större än ett "vanligt" garage som sagt det är vad jag har och jobbar därefter.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Nu har elektrikern varit här och han hade en STOR avbitare med sig när han kom och var inte rädd för nån ting thumbs up
Vi gick igenom vilka funktioner jag vill ha och så tittade vi på vad som behövdes.
Jag fick lite uppgifter att lösa tills han kommer som att skaffa en huvudströmbrytare, montera instrumentpanelen från volvon och göra ett fäste till "hjärnan". Instrumentet är ju 30% större än originalet Såga, skära, slipa så ska det nog gå att få dit. Började igår och så här ser det ut just nu.

Demonterat gamla instrumentet



"slängt" in det gamla och det är ju gott om plats



Här blir det trångt men det ska nog gå att få det att se hyffsat ut när jag filat färdigt.



Ungefär här ska hjärnan sitta



Ska ut och se om det går att få till utan att det ser för jävligt ut


_________________
Per Gustavsson
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Detta kommer att bli skitbra!

Stora avbitartången har talat...

_________________
Magnus Falk
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
stilldouble skrev:
Detta kommer att bli skitbra!

Stora avbitartången har talat...


Tack snälla, ska bli jättekul när jag kan ta ut den igen och prova lite mer.
Tar nog nån vecka innan elen är klar naturligtvis beroende på hur mycket tid elkillen kan avvara men jag pular på med annat under tiden så när han är klar så hoppas jag också vara det för nästa provtur.

Har idag gjort klart instrumentpanelen och fick dit hjärnorna på ett undanskymt ställe. CHECK!

Blev hyggligt med tanke på att den var så stor att det inte fanns en chans att få dit den..


Där är dom inte i vägen!


Nu blir det nog lugnt ett par dagar igen men återkommer så fort jag kan..

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Tog bort bakrutan idag, gör inte det.
Verkade som en kanon ide innan jag började, coolt med plastrutor.
Det var ett helvete och antagligen blir det ändå svårare att göra en ny dessutom är backluckan gjord helt i bly.
Trodde det var rutan som vägde och den är naturligtvis inte lätt men luckan var det stadigaste jag sett, flexade inte ett dugg trots att rutan är ur. Skulle ha tittat mer på formen osv
Men men bara att bita ihop och försöka..




Här ser man att det behöver vara rätt välvd för att passa.. spännande"

_________________
Per Gustavsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6..
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14   >>
11 besök senaste veckan (104167 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande