Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6.. | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 13 besök idag (104255 totalt) |
Hej på er!
Håller på och leker med mina motorcyklar och det är satans trångt i garaget så jag har kommit fram till att jag inte inom överskådlig tid kommer ha tid eller lust att göra klar bilskrället och undrar om det är någon som vill köpa möget för en billig (dock rimlig) peng och se till att den kommer ut på vägen. Kolla tråden och skicka ett meddelande med ev undringar så svarar jag efter bästa förmåga 🙄 _________________ Per Gustavsson |
||||
Skicka mig gärna ett pm. Jag kanske kan avlasta dig denna superballa bil.
Typ lite samlad info (har följt tråden men har följt så många olika trådar så lite oklart vart det står idag. Vart den finns, och ett uppskattat värde /pris) kanske någon bild på bilen i helhet,? Kan vara bra för att implementera den bra idén hos min fru ) Eller kanske göra sammanfattningen här finns säkert fler nyfikna _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Hemma sent igår efter en hel dag att traila hem med för klen dragbil och spöregn.
Första intryck av kort testkörning. 1 bilen är lite nyckfull på vägen. Jag tror dock att chassiet är ganska rätt ändå. Det finns att jobba med Både det ena och det andra. Injustering av hjul vinklar å Jag vill såklart skapa en egenuppfattning över hur allt rör sig vid fjädring. Men tror det ligger mycket i att bilen är helt enkelt väldigt hård och låg. Inte så förlåtande däck. Framförallt är den bred vilket jag tror gör att den helst inte vill åka rakt på spåriga vägar, dvs Den letar ständigt höger /vänster där det ena hjul paret går i spår å det andra delvis i spåren. Dessutom olika bredd fram/bak. Samt däcken som sitter är lite stretch på gör att även fram /bak har olika placering i spår. Ska testa åka ut till bråvalla för att de hur den känns på plans asfalt. Gissar att det kommer vara som en helt annan bil där. Och då hur man går vidare med en sådan sak. Får jag klura lite på, jag tror iallafall inte att det är något major problem, så att säga. Motorn är även den lite om vartannat ruppig men omvartannat går bra. Är ganska säker på att det grundar sig i att dennna årsmodellen på styrsystem. Har canbus och adaptering. Så någon bättre eliminering av tex antispinn, ABS, hjulsensorer osv kan vara nödvändigt, Ialafall är jag övertygad om att detta kommer bli en sjukt rolig bil. Hur säger ni andra som åkt, låga breda lätta bilar på gata. Att ha bra sättning för bana, men ändå ha snällt beteende på gata/landsväg. Hur ska man prioritera. Smalare hjulbas hade antagligen gjort saken lättare. Men hela charmen i bilens utseende är ju bredden. Kanske hade det vart lättare med mindre hjul och högre profil på däcken och däck med lite mjukare däcksida. Även avsaknaden av servo pump gör Att det känns lite bångstyrigt. Frågan är ju lite, remdriven seropump på motorn, eller elpump fram Jag tror att försöka flytta vikt bakifrån till fram skulle göra bilen mer lättkörd En "baktung" bil är kanske svårare att uppleva som normal? De allra flesta bilar är ju faktiskt betydligt mer framtunga? [/img] _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
_________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
+1 Smacka på lagom toe in både fram o bak o se hur det blir Och sen... personligen tycker jag bilar som har lite mer, men kontrollerade, chassirörelser brukar vara skoj att köra. _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6.. | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 13 besök idag (104255 totalt) |