Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-11 Bugrun 2004 - VW bilder från träff på Mantorp
1, 2   >>
6890 besök totalt
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107


Trådstartare
Var på Bugrun och tog några bilder som iaf jag anser e ganske trevliga.

En mycket trevlig sak det här



Modifierade bubblor kan göra mer än att bara köra fort rakt fram thumbs up





En och annan rejsa.nu medlem hade tagit sig dit också





Synd att denna bild inte var ute på



Såg ju bra ut det här....



....ett tag iaf, tyvärr Hoppas det inte var något allvarligt strul



Ett otroligt seriöst MK1 bygge som tyvärr kanade av och mosade fronten på ena sidan.




En mycket trevlig dag var det iaf, med en massa roliga bilar. Jag var där med Johan Rius (Rocco-82 här på rejsa ) och vi hoppas att vi själva skall vara representerade på nästa år.

Lite fler bilder kan ses på: http://sydnet.net/martin/bilder/traffar/bugrun2004/index.html

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107


Trådstartare
Aj aj aj, såg att jag har postat i fel forum!
Hur flyttar jag inlägget till Eftersnacks forumet?

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Martin Pålsson skrev:
Aj aj aj, såg att jag har postat i fel forum!
Hur flyttar jag inlägget till Eftersnacks forumet?


Fixat

Kul med bilder! Jag var själv inte där med Stötdämparexpertens räserGolf men jag har snackat med Pelle och han berättade att en drivaxel hoppade ur på något sätt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Attans vilken osis att Tobbe kvaddade golfen, han har kämpat länge och väl med denna bil

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Tack och lov för lite bilder! thumbs up

Jag som skulle varit där fick istället sitta hemma och gråta över att vara krasslig. Fast lite tröst var ju att man kunde kolla på LeMans 24h.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Håller med, en mycket trevlig träff!
Var där som tävlingsledare på banracen så det var gott om tid till annat...

Lite reflektioner:
En stor elogé till GTI-klubben ett seriöst handhavande av den fria bankörningen thumbs up
Formel Vee, vet att jag inte har tid men jag har redan skummat genom lite annonser
New Beetle racing, tack för en trevlig tur
Vad gör alla golfar med stora racingdekaler i depån hela helgen

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Vilken fin röd Scirocco du fick med på bild, kan från en säker källa meddela att den knep andra snabbaste tiden i RS-körningen...
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Lite reflektioner:
En stor elogé till GTI-klubben ett seriöst handhavande av den fria bankörningen
Formel Vee, vet att jag inte har tid men jag har redan skummat genom lite annonser
New Beetle racing, tack för en trevlig tur
Vad gör alla golfar med stora racingdekaler i depån hela helgen


Håller med att det är bra arrangerat! Aha, du fick åkt en sväng med New Beetle Racing, den verkade gå riktigt fort (ett par gånger gick det lite brett också )

Hehe, håller med om att det hade varit ganska kul om några av de där dekalbils förarna hade släppt sargen och kommit in i rinken.

SciroccOMats skrev:
Vilken fin röd Scirocco du fick med på bild, kan från en säker källa meddela att den knep andra snabbaste tiden i RS-körningen...


Andra snabbaste tiden, inte illa Måste vara ganska nöjd med bilen då?

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Martin Pålsson skrev:
Kristian Larsson skrev:
Lite reflektioner:
En stor elogé till GTI-klubben ett seriöst handhavande av den fria bankörningen
Formel Vee, vet att jag inte har tid men jag har redan skummat genom lite annonser
New Beetle racing, tack för en trevlig tur
Vad gör alla golfar med stora racingdekaler i depån hela helgen


Håller med att det är bra arrangerat! Aha, du fick åkt en sväng med New Beetle Racing, den verkade gå riktigt fort (ett par gånger gick det lite brett också )

Hehe, håller med om att det hade varit ganska kul om några av de där dekalbils förarna hade släppt sargen och kommit in i rinken.

SciroccOMats skrev:
Vilken fin röd Scirocco du fick med på bild, kan från en säker källa meddela att den knep andra snabbaste tiden i RS-körningen...


Andra snabbaste tiden, inte illa Måste vara ganska nöjd med bilen då?


Jodå, det kändes helt ok, hade lite problem med att få till vändningen bara. Bilen trivs bra när det är
ganska knixiga konbanor, kul att se att vinterns mekande eventuellt fungerat. Riktigt bevisat är det juh
inte förrän jag satt en bra tid i nån mer konbana..
Jag är mest imponerad av att jämnaste och näst jämnaste tid gick till 2st Luposar.... thumbs up
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Ja det var en väldigt trevlig helg, speciellt på söndagen när vädret ju var kanon.
Formel Vee racen gick väldigt bra. Många jämna fighter i hela fältet. Tyvärr var det bara 13 bilar varav en havererade ett topplock och fick ge upp men sånt händer. Dessutom rasade kopplingen på Lars Wramells bil efter första träningen men vi lyfte ganska snabbt och lätt ur motor och monterade en ny. Reservdelar var ju inget problem att få tag på! Sen var det bara att gasa!
Synd att Catharina inte lyckade ta segern varken på lördag eller på söndag men andra plats är inte illa det heller.

otroligt mycket fina och välbyggda bilar på utställningen! Fast varför inte fler Scirocco Mk 1?
Till vem av er var det förresten som Catharina försökte sälja sin gamla Sirrocco GTI -78 som reservdelsbil?

Citat:
Formel Vee, vet att jag inte har tid men jag har redan skummat genom lite annonser
Du får väl slå till på Bosse Peterssons grön-gula RPB, den är faktiskt till salu. Fantastiskt fint skick. Visserligen kom han näst sist i racet men det beror på att Bosse är rädd om bilen, inte att den är dålig!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Jag såg 4st andra Scirocco Mk1:or, en grön med 1.9 liters Audi hybrid från Avesta, en blå med en 280 hästars Audi S3 motor från Nederländerna (Yum !!! ) Sen såg jag en annan blå och en gul som hastigast på lördagen. Tycker också det vore kul med lite fler roccor..

Det var en tjej som frågade mig om jag behövde en reservdelbil, den stod tydligen i Båstad?
Tyvärr har jag varken tid eller plats att ta hand om en sådan just nu.
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Ja, det var Catha! Hennes gamla älskade bruksbil som tyvärr är för rostig i trösklarna för att kunna besiktas. Nåväl, vi får hoppas att någon annan kan ta hand om den så att den inte behöver gå i pressen...

Det verkade bara finnas en enda VW K70 också. Synd!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Kristian Larsson skrev:
En stor elogé till GTI-klubben ett seriöst handhavande av den fria bankörningen thumbs up


Tack!

BugRun är ju lite speciellt eftersom den körningen är öppen, inte bara för våra medlemmar, utan för alla som har VW och vill köra bana och ibland har det en del varit gnäll från några som inte fått köra pga att deras bilar inte klarat vår besiktning.

Jag kan ju iofs inte ta åt mig äran denna gången, men efter att ha varit i staben i många år så känner jag mig ändå lite delaktig.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Nisse Classon skrev:
Kristian Larsson skrev:
En stor elogé till GTI-klubben ett seriöst handhavande av den fria bankörningen thumbs up


Tack!

BugRun är ju lite speciellt eftersom den körningen är öppen, inte bara för våra medlemmar, utan för alla som har VW och vill köra bana och ibland har det en del varit gnäll från några som inte fått köra pga att deras bilar inte klarat vår besiktning.

Jag kan ju iofs inte ta åt mig äran denna gången, men efter att ha varit i staben i många år så känner jag mig ändå lite delaktig.

Jag trodde att GTI-klubben bara ansvarade för RS-specialen.. Då kanske du(Nisse) kan svara på hur racebilar kan få köra ihop med oss(gatbilar).

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Hehe...jo, jag vart lite skraj då jag helt plötsligt blev omblåst av Beetle RSi:n, den var inte i min backspegel när jag tittade några sekunder tidigare.....
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag undersökte innan ihop med BR om hur dom ställde sig till att blanda obes/oförsäkrade bilar ihop med normala gatbilar och vi kom fram till att bilarna som kördes skulle vara försäkrade och besiktigade. Hade jag varit där hade jag protesterat mot att dom körde tillsammans.

Varför ifrågasatte ni inte?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nisse Classon skrev:
Jag undersökte innan ihop med BR om hur dom ställde sig till att blanda obes/oförsäkrade bilar ihop med normala gatbilar och vi kom fram till att bilarna som kördes skulle vara försäkrade och besiktigade. Hade jag varit där hade jag protesterat mot att dom körde tillsammans.

Varför ifrågasatte ni inte?


Det som hände var en kompromiss eftersom det vart alldeles för dåligt med anmälda till VW Racing, så den tävlingen ställdes in.... Och istället för att dela av tid enbart till dom 3 racebilarna (som alla kördes av erfarna förare med rätt mycket koll) så togs beslutet att dom fick åka tillsammans med gatbilarna (fast med försiktighet) och förrutom att Beetlen snurrade en hel del på egen hand när dom testade gränserna på Slicks för första gången (men det var när dom var ensamma i kurvorna) så var det ju inte nära ens några incidenter mellan racebilarna och gatbilarna.....

Den enda incidenten var väl MK1 som drog av i räcket på egen hand och mosade fronten.... enligt vad jag hört.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



en annan golf mk1:a tappade vänster bakdäck i slutet på långa rakan på söndagspasset.
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107


Trådstartare
Citat:

Det som hände var en kompromiss eftersom det vart alldeles för dåligt med anmälda till VW Racing, så den tävlingen ställdes in.... Och istället för att dela av tid enbart till dom 3 racebilarna (som alla kördes av erfarna förare med rätt mycket koll) så togs beslutet att dom fick åka tillsammans med gatbilarna (fast med försiktighet) och förrutom att Beetlen snurrade en hel del på egen hand när dom testade gränserna på Slicks för första gången (men det var när dom var ensamma i kurvorna) så var det ju inte nära ens några incidenter mellan racebilarna och gatbilarna.....

Den enda incidenten var väl MK1 som drog av i räcket på egen hand och mosade fronten.... enligt vad jag hört.


Tvivlar inte alls på att det var duktiga förare, men det gick ganska fort med beetlen jämfört med resten av bilarna. Nu e jag ingen expert på att jämföra tider, men Beetlen körde iaf varvet på 1.33 när jag klockade den och det snabbare gänget av övriga körde runt 1.48. Jag är själv väldigt grön inom bankörning och jag förstår folk som har blivigt lite skakiga. Vid ett tillfälle såg jag iaf en hårig inbromsning som hade fått mig att lämna spår i kalsongerna (om det hade varit jag som legat före) Men jag påstår inte att detta var nära någon incident, det såg kanske värre ut från där jag såg det.[/quote]

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jo det var allt kul i helgen, men i fredags kväll undrade man egentligen vad man höll på med när man stod under Junfors partytält och var genomblöt när regnet öste ner... Men Fram emot 13-tiden dagen efter så var ju läget annorlunda med strålande solsken och den där rackarns konbanan som jag aldrig kan lära mig få ett bra flyt genom Det slutade med en 2:a plats i jämnaste körning (tidsmässigt ) 4 hundradelar efter en annan röd liten Lupo som jag förvisso körde snabbare än Jag tror att det var 8 hundradelar mellan mina åk.

Tyckte riktigt synd om Tobbe som snurrade in i räcket med den fina Golfen, stod med haklappen på precis innan han gav sig ut på banan, sååå fin bil.

Den vita Golf mk1:an i bilderna här ovanför väckte mig på söndagsmorgonen med weberbrölande, bättre väckarklocka vet jag inte om jag har haft, en alldeles liten lagom busmaskin thumbs up

Den jättebreda silverfärgade bubblan med Impreza maskinen verkade vara lite svårtyglad ibland såg det ut som när jag betraktade den vid bankanten ett tag, bra klipp i den

_________________
Peter Karlsson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



SciroccOMats skrev:
Vilken fin röd Scirocco du fick med på bild, kan från en säker källa meddela att den knep andra snabbaste tiden i RS-körningen...

Hmmm, 0.16s före mig på fjärde plats. Borde vara någon sorts vikthandikappsystem då jag släpar runt ett halft ton mer än de där nedrans flugviktarna....

Dessutom knep jag 3'de plats i tändstiftbytartävlingen!!!! Fattar inte riktigt hur det gick till....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Eftersnack
2004-06-11 Bugrun 2004 - VW bilder från träff på Mantorp
1, 2   >>
6890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande