Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad) | 9780 besök totalt |
Miata med båge, besiktningsbar kompressor och vagnsbok (körd med dispens 3 säsonger i Roadsport C, 2013-2015). Bilen har använts och har därmed ett eller annat märke efter närkontakt och kanske inte den glassigaste lacken. Rensad på inredning och byggd för racing.
JR 45 kompressor - bromsad till 180 hk, vrid 240 Nm. Intercooler, oljekyl, konverterad till 949 kylvattensystem, EMS Hydra Nemesis 2,7 uppgraderad, rostfritt 2.5 raceavgassystem, racekoppling, nya HSD coilovers, Hard Top. Full dokumentation på alla ombyggnader finns, den har ombyggda wishbones och bussningar, hjulvinklar enligt 949 racing. Alla originaldelar finns kvar, inklusive i princip ny cab. Det finns tre uppsättningar fälgar, två uppsättningar R-däck (RS-R 595 samt Kumho), nytt AGM-batteri, extra (ny) koppling i kartong, nya bromsbelägg i kartong, plus lite annat smått och gott. Jag kommer inte börja tävla och bilen är lite för "extrem" för att (för mig) fungera som trackdayåk. Jag vill inte säga att jag har blivit gammal, men kanske...en smula bekväm...så det blir nog till att gå tillbaka till någon lagom banskruvad (ouppnåelig) kompromiss med full inredning, AC och farthållare... Pris: 84 000:- 0701-812724 _________________ -- Anders Bergkvist -- Audi TTS Seat Leon Cupra ST |
||
Hej Anders, så din bil, jeg er en dansk som har en MX 5 2000 model, og vil flytte til vores stuga i sverige pga pension, hvad skal der til for at få godkendt kompressor, hoppes at du vil give lidt info.
Mange hilsner Eskil Andersen _________________ Eskil Andersen |
||
Hej Eskil,
Jag får nog göra dig besviken där, det är så vitt jag vet i princip omöjligt att få igenom den utan att registrera som ombyggt fordon (vilket kräver en hel del andra ändringar på bilen). Anledningen till att just det här exemplaret är registrerat med kompressor är att den importerats (mer korrekt, tagits in som flyttgods) - samt, kanske framför allt, att den var reggad med kompressor i USA innan flytt. Vänliga hälsningar, Anders
_________________ -- Anders Bergkvist -- Audi TTS Seat Leon Cupra ST |
||
Hej Anders, tak for hurtig svar , min mx er svensk registreret. I danmark korer der ca 20 stk med kompressor, så jeg troede at det nemt kunne laves i sverige, men sådan er livet jo :-)
Det er jo en skon koremaskine, men lidt ekstra HK ville hjælpe........ Forsat god sondag. Mange hilsner Eskil. _________________ Eskil Andersen |
||
Tyvärr, säljs inte bilen kör jag glatt vidare med den den här säsongen också, så fälgar/däck behålls i nuvarande läge för eget bruk
_________________ -- Anders Bergkvist -- Audi TTS Seat Leon Cupra ST |
||
Den finns kvar. Nu begåvad med nytt lock till kylaren samt ny växelspaksdamask.
Kul bil, men jag siktar som sagt på något mindre "hardcore"...samt att nästa bil kommer ha någon form av "banvänlig" automat typ DSG/SMG. Pris: 84 000:- _________________ -- Anders Bergkvist -- Audi TTS Seat Leon Cupra ST |
||
Har inte så många att dela med mig av, jag har bara kört fyra bandagar totalt med den (Kinnekulle, Anderstorp, Falkenberg, Kinnekulle). Men nu senast på Kinnekulle låg jag runt 1.08-1.09 någonstans (förra gången/året 1.10-1.11). Bilen i sig lär vara god för mer, den största begränsningen sitter nog bakom ratten... _________________ -- Anders Bergkvist -- Audi TTS Seat Leon Cupra ST |
||
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: MX-5 -91 med kompressor (gatreggad) | 9780 besök totalt |