Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2-90
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (20760 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Gick genom besiktningen utan anmärkning




Första körningen bokad: Rudskogen 15/5 med SVKG

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Härligt att det rör på sig thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Denna bil är egentligen perfekt för trackdays/gata med tanke på pris, utrustning och avsaknad av taklucka.
Man är inte snabbast men det bör väl vara ok med kraft i motorn! Eller är det så, att du saknar kraft? (gör man väl alltid ifs) Tänker på min gamla 944:a 8v som inte var direkt motorstark
Har du någon erfarenhet med en jämförelse av en 951! Är S2:an mycket långsammare eller är skillnaden minimal!

/Niklas

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Kjell 944 skrev:
Denna bil är egentligen perfekt för trackdays/gata med tanke på pris, utrustning och avsaknad av taklucka.
Man är inte snabbast men det bör väl vara ok med kraft i motorn! Eller är det så, att du saknar kraft? (gör man väl alltid ifs) Tänker på min gamla 944:a 8v som inte var direkt motorstark
Har du någon erfarenhet med en jämförelse av en 951! Är S2:an mycket långsammare eller är skillnaden minimal!

/Niklas


Det är rejäl skillnad mellan 2,5 8 V och min 3,0 16V, har haft 2 st 8V och tycker det är universums tråkigaste motor, inte det minsta varvvillig, bara seg och trött. S2 och utvecklingen med variocam som satt i 968 passar bilen mycket bättre.

Kompisen har en 951, en s-modell med 250 kusar som har kör bana med, skillnaden är marginell tycker jag, visst är 951 snabbare om vi har långa rakor, typ Anderstorp, men kräver mer när det kommer till de kurvigare partierna.
Den drar egentligen bara bra mellan 4000-5500 rpm så det gäller att växlarna sitter rätt i förhållande till banan. Många gånger när vi diskuterar hur vi kör berättar kompisen med 951:an att han växlar på ställen där jag inte behöver röra spaken, S2:an drar glatt från 2000-7000 rpm.

Han har också haft en rejäl dos otur med sin motor, det verkar som 951 inte är riktigt så hållbar som man skulle önska när man använder den som trackdaybil.

Har skrivit det förut men min bil är så mycket bättre än vad jag är förare, den enda logiska uppgraderingen är mer körtid till mig.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3069



S2an passar bra på våra svenska banor med flexibiliteten, kan tänka mig att den inte känns supersnabb rakt fram på större banor. Håller med om att den har roligare karaktär en 8v, den är ju inte superspännande, då föredrar jag 2.0 sugisen i 924an .

951 liksom många lite äldre kräver oftast att använderaren har mycket bättre koll än en på en sugis, småsaker kan få stora konsekvenser. Säger inget om din kompis men i många fall blir tillförlitligheten en avspegling av hur bra koll man har på sina grejer.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Cédric skrev:


951 liksom många lite äldre kräver oftast att använderaren har mycket bättre koll än en på en sugis, småsaker kan få stora konsekvenser. Säger inget om din kompis men i många fall blir tillförlitligheten en avspegling av hur bra koll man har på sina grejer.


Han har hygglig koll, jag gör en del jobb såsom bytet av topplockspackning, Sanden har gjort en del, växellådsbyte ( till S2 ) och lite annat.
Blåst toppackning hade vi på känn ett tag, tempen var orolig vid bankörning och den ville trycka ur sig lite vatten då och då. Generalhaveriet kom på E6:an på väg till Knutstorp, trakterna runt Getinge blev lagda i den vita dimman. Att den tidigare ibland bara gick på 3 burkar har nog sin förklaring i toppackningen också.
Slangar till IC:n som hoppar av har hänt mer än en gång, trots normalt laddtryck.
Värmerelaterade fel på kablar och generator, blir ganska hett under huven vid bankörning.
Skulle tro att hälften av alla gånger vi varit på någon trackday har något hänt med 951:an.

Jag och Stig som åker sugisar har klarat oss otroligt bra i jämförelse.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Stig Svensson
Skene
Här sen Jan 2004
Inlägg: 323



Länge lev sugisar! thumbs down för ladd/tryck/pys bilar! (visserligen står det en TCR-Seat i garaget nu men den är inte min och jag nöjer mej med att provköra den lite )

_________________
Stig Svensson
Toyota Celica RA23
Porsche 944 (S3)
Porsche 944 S2
Toyota Celica ST182 Långloppa
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3694



Kul att se den ute och rulla igen. En extra eloge att första bankörningen redan är inplanerad.
Det ger mig lite framtidshopp att min ska komma ut någon gång.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare


Matsäck under produktion.




Ja,ja, det blir nog bättre framåt dagen!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Stig måste ha frukost

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare



Och i depån stod Stigs bil



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Bättre väder går inte att få





Om han som kör bara vore lite bättre....

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Wow, detta är ju nästan som en live-feed Ha det riktigt kul!!!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
@Eddie, bara film från körningen som saknas, tur för mig, finns gränser för hur mycket man kan förödmjuka sig på nätet....

Smutsigast bil tävlingen vann jag överlägset.


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Anledningen till att Stig åkte med mig till Rudskogen var att hans son Calle hade kört Timeattack med bilen under helgen, trots eländigt väder tog Calle andraplatsen i klassen
Sedan stannade Calle kvar i en hytte på en närliggande camping i väntan på Svkgs trackday.

Jag har inte kört på Rudskogen på typ 20 år och var i det närmaste nybörjare. Första passet gick åt att lära mig bansträckningen, höjdskillnaderna och karaktären på banan är mycket underhållande och Rudskogen seglade snabbt upp som en favorit.

Som vanligt är bilen bättre än mig och den måste också få beröm för att vara så allround, bana = göörbra, motorväg = såklart, den är ju tysk!, stadstrafik med köer = såklart, den är ju tysk!

Massor med trevliga SVKG/Rejsianer, den sociala sidan får full pott!

Just det, har nog fått lite för mycket solbränna igen, att man aldrig kan lära sig...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Kul att se bilen in action idag, kopplade inte först att det var du

Bra kört! Det verkar som allt funkade som det skulle.
Vädret var perfekt för körning idag med! Tid för många varv med

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41594

Forumägare
Forumägare

Figgz skrev:
Kul att se bilen in action idag, kopplade inte först att det var du ...



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114113


_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505



Magnus Thomé skrev:
Figgz skrev:
Kul att se bilen in action idag, kopplade inte först att det var du ...



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114113




Jag vet... Känner väl knappt igen mig själv på bilden längre

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Dagen efter och jag är fortfarande glad, vilken lyckad dag det var:



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Hittade en trevlig film, här finns det mycket för mig att lära när det gäller spårval:


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4113


Trådstartare
Ska jag vara ärlig så använder jag den här bilen lite för lite, säljtankar har börjat röra sig i huvudet oftare och oftare.
Om någon tänker rensa bilen och förstöra den på annat sätt ( motorbyte, osv ) så behöver ni inte kontakta mig, ni kommer inte att få köpa den.
Någon som kan tänka sig att vårda och använda bilen på rätt sätt är välkomna att höra av er.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2-90
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (20760 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande