Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 80-tal | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (14447 totalt) |
Jaha då har fargubben och jag varit iväg och hämtat en kaross. Den är byggd -99.
Bilen ska ha gått o SLC -00 med en 850 Turbomotor. Så nu alla på rejsa skulle ja vilja ha tag i bilder på hur den såg ut då samt om de e någon som har lite mer specefik info om den. _________________ Tim Olofsson |
||
om du går in på http://www.slc.se -> avdelningar -> arkiv så kan du se bilder från bla 00.
2000 gick det tre 240 med t5, poppis recept! _________________ /Kristian Elisson |
||
oj oj oj där är ju kompisens gammla racebil
Jag kan få tag i mycket information om denna bilen om du vill Det satt en GRP A framvagn på den i aluminium , 1031 axel med ZF diff , GM låda , motorn var en 2,5 liters ( dagens S60R motor)Volvo 20V med en 19T turbo , R'spridare och mycket annat godis . Mycket av dessa motordelar sitter i min motor nu Bla. boxarna till sprutet _________________ --VVTS-- |
||
Självklart så ska bilen återfödas men dock i en mindre trimmad version kommer inte sitta en volvo 5a i den utan de blir rad 4a istället då inte ekonomin tillåter något annat.
Bilen kommer att rulla i ERF om ca 2 år. All info om bilen tas gärna emot, vad det har suttit för väghållning och liknande _________________ Tim Olofsson |
||
oj oj oj min gamla pärla
kul att någon köpte den så den får åka lite bana igen lycka till! jag har en hel del gamla bilder. kan maila dom till dig om du vill? MVH Henric _________________ Henric Nilsson ----------------------------------------------- vw golf mk1 kitcar volvo 242 Grp H Rallybil http://www.hlm-motorsport.se |
||
jag har en 242 kaross till med bur till salu... har dock inte gått slc. har bara gått lite konbana. MVH _________________ Henric Nilsson ----------------------------------------------- vw golf mk1 kitcar volvo 242 Grp H Rallybil http://www.hlm-motorsport.se |
||
om tanken är att köra ERF så är det 2.5 l med tvåventil eller 2.0 l med fyrventil som gäller. Dock fanns det väl en tvåventilstopp till femmorna i början? GL med typ 140 hk? Men jag tror att en B23/B230 är att föredra av många anledningar. Vi har oxå en 240 med godkänd bur och vagnsbok till salu (billigt!). Säljes dock troligen utan motor men med många reservdelar. Har gått i ERF 98-03. Ursäkta OT! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Japp! 850GL motorerna hade 10V femma på 140 hästar och GLT hade 20V och 170.
Tror att 10V motorn lever vidare i S60 bland annat, finns i alla fall en 140 hästars 2.5L femma i deras program (kanske precis försvunnit?). _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
||
kan du maila till mig med?? bert-svensson@spray.se |
||
Dagens femmor har alla 20V. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 80-tal | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (14447 totalt) |