Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Var finns det plats
2115 besök totalt
Rotorp
Ringarum/Östergötland
Här sen Jun 2014
Inlägg: 70


Trådstartare
Ja var finns det plats att köra om man vill tävla?

Tog licensen i höstas och lockas otroligt av att tävla men jösses vad stort utbudet är för racing.
Försöker få en hum om vad som är vad men tycker inte det är så enkelt att sortera ut. Kör mkt trackdays och blir mer o mer bestämd att det här är nåt som måste provas.

MSLS. STEC, SLC, SSK, ja det finns ubermkt o välja på men vad passar en gammal gubbe som mig?

Skaffa egen bil, hoppa in i nåt långlopp, bygga själv. Många frågor.
Krutkup, långlopp, Legends vart bör man börja?

Som alla andra så är ju inte ekonomin utan betydelse om man vill ha familjen kvar.
Bäst torde väl vara att köpa in sig i ett långloppsteam men känns som att man har åldern emot sig och försöka platsa in.
Enklast är kanske att skaffa egen bil och på så sätt inte vara till nån belastning för andra.

Hoppas man kunde få lite tankar o ideer hur andra har resonerat inför samma situation.

/Mikael H

_________________
Mikael Holmfeldt


9-5 Aero näre svänger
El Camino näre inte svänger
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Ålder är väl bara en siffra! Jag rekommenderar långlopp, mkt körtid för rimliga pengar. Jag är yngst i vårt team med 41 år... sväng förbi en tävling och gå och prata i depån med folk, du har kalendern hör på rejsa! Själv ska jag på nästa med msls på Mantorp i maj.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Kom till Mantorp nästa helg och kläm och känn på ett större antal sprintracing klasser/serier.

Kör man sprint med egen bil så blir det en hel del social tid i depån, så det är ju en fördel om även det känns positivt

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Var finns det plats
2115 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande