Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Shelby-sänkning länkarmsinfästning Volvo P1800 | 1777 besök totalt |
Hej
Jag är på gång att sänka övre länkarmsinfästningarna på min P1800, denna lutar nedåt(utåt) original och orsakar problem med positiv camber vid krängning. Är det möjligt att åstadkomma samma resultat genom att montera en distans mellan undre länkarm och undre spindeled? Eller skapar detta andra oönskade effekter? Anledningen till frågan är att jag skulle vilja sänka bilen något i framkant, utan att ändra vinkel på undre länkarm. Tack på förhand! /Mattias _________________ Mattias Sköld Volvo P1800 (B230 16v 2,5L) -69 Volvo 242 (D5)-84 Yamaha XS650 |
||
Ska det bli skillnad måste man ändra vinkeln mellan ledpunkterna så om man bara sätter distans mellan bärarm och spindelled händer inte så mycket, normalt sett.
Min uppfattning är att det är övre bärarmen som är "fel" på dessa framvagnar och att det är denna man bör flytta i första hand för att ordna till camberkurvan. För att inte rollcentra vid sänkning ska dra iväg kan man behöva ändra nedre bärarm också men så fall bör distansen sitta mellan spindel och spindelled. Tänk på att flyttat nedre bärarm ofta påverkar bump steer också, kolla det när du testar lite varianter. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
_________________ Johan Sjölinder |
||
Vilken kanonlänk! Tackar! Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||
Det är det som kallas "shellbysänkning" av länkarmen. Detta även på 140 framvagnen. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Skruva banåkabil Shelby-sänkning länkarmsinfästning Volvo P1800 | 1777 besök totalt |