Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Subaru Impreza WRX STi, defekt japanimport (reggad)
2304 besök totalt
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 327


Trådstartare
Hej!

Edit: Slaktad
Turbo (+TS grenrör/TBE) och inredningsbitar finns kvar, mer uppdaterad tråd finns på subaruclub.se


En Subaru Impreza WRX STi, reggad (i sverige) som 2001 men har allt jag vet som kom 03 (mätare, twinscroll, DCCD, etc.)
Köptes i tankarna om att fixa upp och ha som banbil men tiden finns helt enkelt inte då studier, MC, flyg och en annan Impreza konkurrerar om tid och pengar (kan ha varit ett optimistiskt impulsköp...)



http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=98897
Där kan man läsa om det mesta om bilen.
Allt jag hittat om den 🙂

Men kortfattat en Japan-importerad STi
Japanerna fick ju lite roligare grejer än oss så det är väl förhoppningsvis värt något.
Tätstegad låda med DCCD, twinscroll, andra toppar och inget helfordonsgodkännande är några av ljuspunkterna.
Just nu sitter det ett nymonterat TD05-16G twinscroll-aggregat monterat.

Huvudsakliga fel:
- Obesiktigad.
- ABS-lampan lyser
- Lambdasonden är död (felkod p0037 och ger inget värde, detta gör att bilen har lite taskig gång), har testat sätta dit en universal men har nu lyckats läsa mig till att Subaru är jävligt petiga på det där så annat än original är gambling.
- Den ryker lite. Om det är oljerester från tidigare turbohaveri eller annat kan jag inte svära på. Enligt vissa kan det bero på en dålig PCV-ventil. Pratat med Encrantz motorsport och att fixa dåliga kolvringar går på, grovt räknat, 10k om man lämnar till honom, men det kan ju även vara något mindre.

OBS!
Den är körbar.
Går lite ojämnt på tomgång/jämn pga lambdan också. När den går över till LMM känns den bra.
WG-restriktorn är bortsslarvad av tidigare ägare så den går bara på grundladd.

Några fler (smutsiga) bilder:
https://www.dropbox.com/sh/lc5ej3rvyps4znu/AAAYxAyMz0sOdphp2rxPZOkOa?d . . . .

Annars är det mest småpill jag kommer på, men allt är nog nämnt i tråden.
ca 8000mil på mätaren
Fräsch i karossen.

Pris: 59k

_________________
/ Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Subaru Impreza WRX STi, defekt japanimport (reggad)
2304 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande