Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video. | << 1, 2, 3, 4 >> 26508 besök totalt |
Pissiga fel att hitta men så mycket skönare när det är gjort
Ses till helgen ! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Du har inga planer på att gästa kinnekulle i år? Skulle vilja köra mot dig där och se vart den där sekunden som du har tillgodo på mig finns... //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||||
Härligt att du hittade felet och grymt snabbt rattat runt ljubgbyhed!!
Lycka till på ringen _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||||||
Var på Ljungbyhed igår vilket blev en kanon dag!
Körde 7 tiondelar snabbare med nya diffen utan några andra ändringar Provade att ändra Toe vinkeln bak under dagen och bilen blev lite mer stabil men fortfarande jättehal i bakänden.. tror dessa Michelindäcken som sitter på nu har sett sina bästa dagar.. Jag verkar inte få upp ordentlig temp hur hårt jag än kämpar, ska bli skönt att få på nya däck och se om det blir en ny bil eller inte Alltså blev nytt PB 58,3sek men tror där finns 0,5-1 sek till att kapa med nya däck _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Man vet aldrig men spontant känns det inte som om det blir något Kinnekulle för mig i år.. Kom ner till Nürburg istället så kan vi gasa tillsammans _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Bortsett från den lägre utväxlingen, hur upplever du skillnaden med en lamelldiff? Jag är uppriktigt intresserad eftersom jag inte riktigt förstår hur/varför det är bättre än viscodiffen. _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||||||
Mycket bättre, mycket mer lätt körd på gränsen.. Om man ska överdriva känslan så kastar en viskodiff ut bakänden när den bestämmer sig för att fördela kraften medens en lamelldiff viskar till dig att nu kommer jag börja sladda så försiktigt.. Svårt att förklara men en stor skillnad tycker jag, ger mycket mer fortroende och är framförallt mer konsekvent i sitt beteende. _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Hej, Jag kan säga att det inte är så farligt som jag trodde det skulle vara... Självklart får man tidigarelägga sina bromspunkter lite men annars väldigt fin att köra. Jag upplever ingen understyrning alls som jag hade förväntat mig! Men E36an är mer underhållande på gränsen, du vet när man åker på kontrollerad 4-hjulskas och känner att man verkligen har bilen i sin hand... E46an är lite mer filtrerad men ack så rolig _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Hej,
Här har det varit tyst... Men det betyder inte att det inte hänt saker Bilen har varit i Tyskland närmare bestämt Nürburg de senaste 2 månaderna och jag har hunnit med 3 besök och lite drygt 50varv! Bilen är Grymt driftsäker och har med mina små modifieringar blivit j*vligt bra! Snabbaste varvtider är 7.39.8 under turistkörning och 7.39.5 på trackday (mer trafik på det varvet). Båda varven är gjorda i drygt 30 graders lufttemperatur... Snabbaste varvet på video är 7.40 blankt och utan ljud då racechrono inte fungerat helt hundra.. ska ladda upp varvet även om det inte är så spännande utan ljud. Men nu är bilen hemma för sommaren och provade igår en vända på Ljungbyhed, sist körde jag 58.3. Nu har jag justerat lite på rebounden bak och monterat Pirelli Trofeo R istället för Michelin Cup 2. I övrigt är bilen exakt likadan! Förbättringen blev ända ner till 57.5 vilket jag är grymt nöjd med!! Första testet med bilen var på 59sek så har alltså med mina justeringa och ombyggnader kapat 1.5 sek 👍🏻 Video kommer nedan! _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Snyggt kört där nere, det går jävligt fort! Jag vet ju att du kört Kumho på E36an och inte denna, men kan du ändå göra någon bedömning om däcken Pirelli kontra Kumho? Vilket är bäst? Gärna även med en jämförelse runt Kumho/Michelin. Kommer du till Gelleråsen den 15e? Ska bli spännande med lite ny bansträckning där _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Tjena & tack! Jag kör Kuhmo på E36an och hade tänkt göra detsamma på denna men nyfikenheten tog över! Som vanligt spelar däck och min bedömning hur den ska tolkas stor roll på hur man är som förare och hur man vill ha sin bil.. Jag skulle nog säga att Michelin är ett steg bakom Kuhmo och Pirelli grepp och fart men de ska nog inte jämföras.. Michelin däcket är en fruktansvärt bra och långlivad kompromiss och perfekt för den som kör lika mycket eller mer gata än bana.. för mig som nästan uteslutet kör bana så är Kuhmo och Pirelli det självklara valet.. Pirelli har nog Putte lite mer grepp ända ute på gränsen men man har inte lika lätt att komma dit med det däcket då däcksidan är rätt mycket mjukare i Pirelli... det kan alltså studsa lite & då gäller det att man till tusen litar på däcket och inte gör en korrigering i onödan och tappar tid (detta har jag svårt med).. Kuhmot är otroligt direkt i däcksidan och därmed styrning vilket gör att det är sjukt lätt att lita på och bygga fart.. Båda däcken håller bra under längre stinter i hög värmen och skulle säga att de sliter lika fort.. Utan att provat däcken på exakt samma bil skulle jag fortfarande vilja säga att Kuhmo är min favorit fortfarande! Båda två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana Hade kunnat nörda ner ännu mer i detta men har ni frågor om däcken så bara fråga på! Den 15 blir lite tufft då jag planerat att köra på Rudskogen med E30 Meet sedan länge.. Men hoppas komma till er Knutstorp träff _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Jätteintressant med däckjämförelsen! Har varit väldigt nyfiken på att testa trofeo r men kanske väntar med det. Låter kanske inte som ett däck för mig med nuvarande bilen. Gillar att köra Kumho. Kom inte riktigt överens med MPSC2. Har trippelåttor på just nu, enkla att umgås med IMHO om än inte supersnabba.
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Att säga att du kör prydligt Gabbe låter kanske inte som du kör snabbt. Men det är det som är grejen, du gör inga misstag, det går snabbt och prydligt. Stor tumme upp, ja eller rättare sagt många stora tummar upp.
Tack för skjutsen! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Jag tror nog Trofeo kan funka bra på din M2 Magnus, du får lite lägre profil om du kör 19" än vad jag får på E46an vilket bara borde göra gott för däcksidan. Jag jobbar på Förenade bil i Malmö och på vår motorsportdag i våras testade jag en kunds upphottade 435 på banan, massa hästar, öhlins road & track och Trofeo R.. Funkade fantatiskt bra på den tunga bilen _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Tack för de orden Anders, uppskattas Nemas problemas! _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Sagt det innan men det förtjänas att sägas igen, übergrym körning Gabbe
Vore väl fasen om vi inte kan sammanstråla igen därnere snart? Du är inte där nått V31 ? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Imponerande körning där videovarvet är 7.30-7.35 om man räknar bort trafiken. Inspirerande konstant låg Vmin överallt!! Vem arrangerade denna trackday? Var det bra? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Tack Du! Ja, vi får lösa det.. Kommer nog jobba rätt mycket i sommar så lär Inte komma ner med bil förens i september skulle jag tro _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Tack! Ja, körde 23 varv den dagen och racechrono säger 7.28 optimal så tror själv på en låg 7.30 tid Vad gäller V/min hoppas jag du menar höga och inte låga, haha Denna trackdayn annordnades av Schnelleschwaben och var jäkligt bra, inga avstängningar eller olyckor alls men lite mycket trafik för helt fria varv men det kan man inte begära.. hade man åkt runt 8an hade man nog inte sett en bil För övrigt körde jag 21 varv på rad mellan 7.55 & 7.39 den dagen i 35 graders värme.. grym jävla bil och det är fan beroende framkallande att åka fullraka och hålla stumt in i hohenrain chickan... Körde 3-4 varvs stintar! _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video. | << 1, 2, 3, 4 >> 26508 besök totalt |