Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video.
<<   1, 2, 3, 4   >>
26508 besök totalt
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
BTG skrev:
Gabriel Wendel skrev:

Men det betyder inte att det inte hänt saker thumbs up


Imponerande körning där videovarvet är 7.30-7.35 om man räknar bort trafiken.
Inspirerande konstant låg Vmin överallt!!

Vem arrangerade denna trackday? Var det bra?


Tack! Ja, körde 23 varv den dagen och racechrono säger 7.28 optimal så tror själv på en låg 7.30 tid
Vad gäller V/min hoppas jag du menar höga och inte låga, haha
Denna trackdayn annordnades av Schnelleschwaben och var jäkligt bra, inga avstängningar eller olyckor alls men lite mycket trafik för helt fria varv men det kan man inte begära.. hade man åkt runt 8an hade man nog inte sett en bil thumbs up

För övrigt körde jag 21 varv på rad mellan 7.55 & 7.39 den dagen i 35 graders värme.. grym jävla bil och det är fan beroende framkallande att åka fullraka och hålla stumt in i hohenrain chickan... Körde 3-4 varvs stintar!



_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125



Gabriel Wendel skrev:
BMW-DJ skrev:
Gabriel Wendel skrev:

Men nu är bilen hemma för sommaren och provade igår en vända på Ljungbyhed, sist körde jag 58.3. Nu har jag justerat lite på rebounden bak och monterat Pirelli Trofeo R istället för Michelin Cup 2. I övrigt är bilen exakt likadan! Förbättringen blev ända ner till 57.5 vilket jag är grymt nöjd med!! Första testet med bilen var på 59sek så har alltså med mina justeringa och ombyggnader kapat 1.5 sek 👍🏻


Snyggt kört där nere, det går jävligt fort!

Jag vet ju att du kört Kumho på E36an och inte denna, men kan du ändå göra någon bedömning om däcken Pirelli kontra Kumho? Vilket är bäst? Gärna även med en jämförelse runt Kumho/Michelin.

Kommer du till Gelleråsen den 15e?
Ska bli spännande med lite ny bansträckning där thumbs up


Tjena & tack!
Jag kör Kuhmo på E36an och hade tänkt göra detsamma på denna men nyfikenheten tog över! Som vanligt spelar däck och min bedömning hur den ska tolkas stor roll på hur man är som förare och hur man vill ha sin bil.. Jag skulle nog säga att Michelin är ett steg bakom Kuhmo och Pirelli grepp och fart men de ska nog inte jämföras.. Michelin däcket är en fruktansvärt bra och långlivad kompromiss och perfekt för den som kör lika mycket eller mer gata än bana.. för mig som nästan uteslutet kör bana så är Kuhmo och Pirelli det självklara valet.. Pirelli har nog Putte lite mer grepp ända ute på gränsen men man har inte lika lätt att komma dit med det däcket då däcksidan är rätt mycket mjukare i Pirelli... det kan alltså studsa lite & då gäller det att man till tusen litar på däcket och inte gör en korrigering i onödan och tappar tid (detta har jag svårt med).. Kuhmot är otroligt direkt i däcksidan och därmed styrning vilket gör att det är sjukt lätt att lita på och bygga fart.. Båda däcken håller bra under längre stinter i hög värmen och skulle säga att de sliter lika fort.. Utan att provat däcken på exakt samma bil skulle jag fortfarande vilja säga att Kuhmo är min favorit fortfarande! Båda två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana
Hade kunnat nörda ner ännu mer i detta men har ni frågor om däcken så bara fråga på!

Den 15 blir lite tufft då jag planerat att köra på Rudskogen med E30 Meet sedan länge.. Men hoppas komma till er Knutstorp träff


Intressant att höra, jag har fått för mig att Pirelli är en del snabbare än Kumho men det kanske inte är så enkelt då thumbs up

Ja hoppas vi ses på knutan

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Gabriel Wendel skrev:
bakmotor skrev:
Sagt det innan men det förtjänas att sägas igen, übergrym körning Gabbe thumbs up
Vore väl fasen om vi inte kan sammanstråla igen därnere snart?
Du är inte där nått V31 ?


Tack Du!
Ja, vi får lösa det.. Kommer nog jobba rätt mycket i sommar så lär
Inte komma ner med bil förens i september skulle jag tro



Jaja, det kommer som flickan sa

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Gabriel Wendel skrev:
två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana


Tjena snabbe Gabbe!
Vi fick ju en omgång däck från Pirelli för att just jämföra mot Kuhmo som jag också ansett vara det bästa R däcket.
Äntligen fick vi till ett test, samma bana, samma dag, nya däck, riktig tidtagning och dessutom två olika förare på samma bil med support från Pirelli Motorsport. Skall bara sammanställa siffror och tankar

_________________
Patrik Skoog
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Patrik Skoog skrev:
Gabriel Wendel skrev:
två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana


Tjena snabbe Gabbe!
Vi fick ju en omgång däck från Pirelli för att just jämföra mot Kuhmo som jag också ansett vara det bästa R däcket.
Äntligen fick vi till ett test, samma bana, samma dag, nya däck, riktig tidtagning och dessutom två olika förare på samma bil med support från Pirelli Motorsport. Skall bara sammanställa siffror och tankar


Mycket intressant!
Antar att slitage dokumenteras också i jämförelsen?
Be sure to share thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Gabriel Wendel skrev:
två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana


Tjena snabbe Gabbe!
Vi fick ju en omgång däck från Pirelli för att just jämföra mot Kuhmo som jag också ansett vara det bästa R däcket.
Äntligen fick vi till ett test, samma bana, samma dag, nya däck, riktig tidtagning och dessutom två olika förare på samma bil med support från Pirelli Motorsport. Skall bara sammanställa siffror och tankar


Vad roligt !
Ser fram emot att läs vad ni tyckte thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Gabriel Wendel skrev:
Patrik Skoog skrev:
Gabriel Wendel skrev:
två extremt bra däck men ser fram emot den dagen jag kan jämföra på samma bil, samma dag & samma bana


Tjena snabbe Gabbe!
Vi fick ju en omgång däck från Pirelli för att just jämföra mot Kuhmo som jag också ansett vara det bästa R däcket.
Äntligen fick vi till ett test, samma bana, samma dag, nya däck, riktig tidtagning och dessutom två olika förare på samma bil med support från Pirelli Motorsport. Skall bara sammanställa siffror och tankar


Vad roligt !
Ser fram emot att läs vad ni tyckte thumbs up


Ses om 1h

_________________
Patrik Skoog
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Ikväll har bilen fått sig en rejäl välbehövlig tvätt inför E30Meet på Rudskogen!
Imorgon blir det en allmän översyn och lastning. Kommer köra under banpassen på E30Meet och även agera lite kamerabil under driftingen.. Men coolast av allt är att johnny Cecotto kommer och kör med sin E30 DTM bil.. I full race spec. Kommer även en M1 Procar och kör, dessa två kommer köra två uppvisningspass om dagen och då jag känner arrangören och han min körning så blev jag tillfrågad om jag ville köra tillsammans med Cecotto och M1an... Det behövde han inte fråga två gånger!!! vilken dröm, lovar ladda bilen full med kameror thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Grymt Gabriel! thumbs up thumbs up

Lycka till!

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Äntligen en utmaning för dig !
Grattis, jäkla så skoj

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Kul! Lär ju bli ett minne för livet att köra med de bilarna.

Är E30meet lika vilt som Gatebil eller något mer sansat kanske?

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Magnus Lidholm skrev:
Kul! Lär ju bli ett minne för livet att köra med de bilarna.

Är E30meet lika vilt som Gatebil eller något mer sansat kanske?


Tjena,
Mycket mer sansat men ändå lite av en folkfest.. Jäkligt avslappnat och mycket körtid !
Måste ha ett bra rykte i och med att Cecotto, Prins Leopold av Bayern och Roberto Ravaglia kommer!

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Gabriel Wendel skrev:
Magnus Lidholm skrev:
Kul! Lär ju bli ett minne för livet att köra med de bilarna.

Är E30meet lika vilt som Gatebil eller något mer sansat kanske?


Tjena,
Mycket mer sansat men ändå lite av en folkfest.. Jäkligt avslappnat och mycket körtid !
Måste ha ett bra rykte i och med att Cecotto, Prins Leopold av Bayern och Roberto Ravaglia kommer!


Hallå, Låter kanon! Då kanske man skulle försöka ta sig dit någon av dagarna. Såg att man behövde vara medlem så får fixa det först.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Då var man hemma från Rudskogen igen efter ett par kanondagar!
Grymt event, grymt väder, grym banan och ännu grymare bilar!
Dessvärre hade där kört Gatebil bara några dagar innan med extremt mycket drifting vilket gjorde att banan hade noll grepp.. Jag kände knappt igen bilens beteende, styrde inte in ett dugg jämfört med vad jag är van vid men var roligt ändå. Bästa tid för helgen blev 1.38.8 men med rätt grepp borde 1.36/1.35 sitta
Det roligast av allt var att jag fick köra med Johnny Cecotto, Prinz Leopold v. Bayern och Johnny Cectotto Jr. flera gånger under helgen! Nedan kommer en video från en av stinterna.. 92' DTM bilen körs av Cecotto den äldre och E30 M3 Grupp N bilen körde av sonen thumbs up


_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Hej,

Kommit fram till att det är dags att sälja denna bilen..
Fungerar fantastiskt bra och det tar emot då den är så bra utsorterad nu men det är bara att inse att min E36a aldrig kommer bli klar om jag har en annan bil att leka med. Ska även köpa ny bostad i höst så får prioritera lite

Så är någon sugen på en väl utsorterad, driftsäker och turn-key 7.3X BTG bil så hör av er, kommer annons inom kort !

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Gissar på att det ringer redan Gabbe!

Kan inte annat än att rekommendera bilen, sjukt fin och med dom rätta modsen. Otroligt snabb i rätta händer. 👍🏻

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Trots många intressenter och i princip såld bil så tog det stopp...
Jag måste behålla den, känns som hål i huvudet att sälja något som fungerar så bra thumbs up
Så nu blir det en Nürburgring resa till i år och sedan lämna den där över vintern så man kan börja säsongen tidigt nästa år ! Ska bara lyckas besiktiga den innan jag åker ner igen den 23/9

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Gabriel Wendel skrev:
Trots många intressenter och i princip såld bil så tog det stopp...
Jag måste behålla den, känns som hål i huvudet att sälja något som fungerar så bra thumbs up
Så nu blir det en Nürburgring resa till i år och sedan lämna den där över vintern så man kan börja säsongen tidigt nästa år ! Ska bara lyckas besiktiga den innan jag åker ner igen den 23/9


klokt beslut

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Gabriel Wendel skrev:
Trots många intressenter och i princip såld bil så tog det stopp...
Jag måste behålla den, känns som hål i huvudet att sälja något som fungerar så bra thumbs up
Så nu blir det en Nürburgring resa till i år och sedan lämna den där över vintern så man kan börja säsongen tidigt nästa år ! Ska bara lyckas besiktiga den innan jag åker ner igen den 23/9


klokt beslut

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Tjena,

Nej bilen är tyvärr inte på SPA banan utan blir endast fin inför stundande resa mot Nurburgring!
Har polerat bilen i 3 steg vilket var välbehövligt och nu ska jag prova Gtechniqs Crystal Serum lackskydd som efterföljs av deras EXO V3 för ännu längre hållbarhet och vattenavrining.. Grymt spänd på resultatet!

Bilen har även fått en bromsservice i form av ny vätska från PFC och nya belägg av samma märke thumbs up Förvånas varje gång över hur stora skivorna är framtill.. haha

Även fälgarna har fått sig en rejäl tvätt och ett lager wax!
Däcken har hållt förvånansvärt bra då jag trodde Trofeo R skulle ha mycket kortare livslängd. Infogar bild nedan på ett av däcken, har gått 55 varv Nurburgring, 2 dagar Rudskogen, 3 halvdagar Ljungbyhed och en dag Knutstorp samt till och från ringen en gång och övrig gata-körning..
Tror de håller för några varv till i Tyskland så man kan smälla på nya först till nästa vår 👍🏻
Dock tycker jag däcken har slitet utsida? eller vad säger ni?
Mönstret är ju lite "grundare" där ute från början men ändå? Ser likadant ut på alla däck.. Kanske borde gå på med mer camber?









_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Tjena,

Nej bilen är tyvärr inte på SPA banan utan blir endast fin inför stundande resa mot Nurburgring!
Har polerat bilen i 3 steg vilket var välbehövligt och nu ska jag prova Gtechniqs Crystal Serum lackskydd som efterföljs av deras EXO V3 för ännu längre hållbarhet och vattenavrining.. Grymt spänd på resultatet! Bilen har även fått en bromsservice i form av ny vätska från PFC och nya belägg av samma märke thumbs up Förvånas varje gång över hur stora skivorna är framtill.. haha
Även fälgarna har fått sig en rejäl tvätt och ett lager wax! Däcken har hållt förvånansvärt bra då jag trodde Trofeo R skulle ha mycket kortare livslängd. Infogar bild nedan på ett av däcken, har gått 55 varv Nurburgring, 2 dagar Rudskogen, 3 halvdagar Ljungbyhed och en dag Knutstorp samt till och från ringen en gång och övrig gata-körning.. Tror de håller för några varv till i Tyskland så man kan smälla på nya först till nästa vår 👍🏻







_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video.
<<   1, 2, 3, 4   >>
26508 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande