Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Austin Mini Ex Lady Racing Cup och 4-h långlopp
1612 besök totalt
DrKassler
Tullinge
Här sen Apr 2017
Inlägg: 6


Trådstartare
Med stor vånda har jag insett att fyra kojor behöver bli tre och därför säljer jag nu min Lady Racing Cup bil som jag ägt de senaste 15-åren.

Bilen tävlades 1980 i Pirelli Cup i SSK med splitwebrar på en 1071cc motor. Efter ungefär halva säsongen resulterade en avåkning i att clubmanfronten ersattes med en klassisk rundnos.

1981-1982 tävlades bilen i Lady Racing Cup av Ulla-britt Vigh. Då med en 998cc motor byggd av Magnum Racing som bl.a. byggde Volvo 240 till ETCC. En mycket välrenommerad motorbyggare!
Någonstans här lackerades också bilen om från gul till svart med rosa fartränder.

2005-2006 körde jag några få tävlingar med bilen.
Inför tävlandet 2005-2006 renoverades motor och växellåda samt bromssystemet fick en uppdatering med skivbromsar fram. Även bur, stol och bälte etc. byttes ut efter gällande reglemente.

Efter 2006 har bilen körts mycket sparsamt och den har fått bl.a. nytt elsystem, en genomgripande rostlagning samt gatregistrerats med förhöjd motoreffekt och fullbur. Bilen är alltså helt problemfri att besiktiga och ingen risk för nedslag finns vid flygande besiktning p.g.a. bur och trimmad motor.

Specifikationer
Magnum-motor, 998cc.
Justerbara spaxdämpare runt om.
Fullt justerbara hjulvinklar runt om.
Cooper S skivbromsar fram.
Hålborrade Minifin-trummor bak.
Hi-Lo's runt om.
Mycket fin väghållning.
Fantastisk patina!
Gatregistrerad med 84 hk och fullbur.
Skattefri.

Mig veterligen den enda rullande Lady-cup bilen kvar med sin ursprungliga lackering och sin ursprungliga motor.

Fler bilder: https://www.flickr.com/gp/105587537@N06/2t7Lzf

Pris 50'000 kr eller bud.

_________________
Christian Bergman
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Austin Mini Ex Lady Racing Cup och 4-h långlopp
1612 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande