Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 gti -99
1 besök senaste veckan (5918 totalt)
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Tja är ny här , hade nöjet att träffa några av er på gälleråsen när pugge klubben var där
Lite info om bilen Pugge 206 gti -99(används oftast som bruksbil)

Motor: Enem har portat, slipat kammar och planat, har ett hemma byggt avgas system efter katten och ett KN Filter som plaserats bakom V dimljus

Motor i framtiden (vill ha): Ny koppling (om jag har råd till Nästa år) hade tänkte investera i alu svänghjul (om det inte kostar en förmögenhet, annars blir det härdning, lätning och balansering av org)
Filar på ett alu insug från en 2,2:a men Han som ska svets ihop det hittar ingen bra alurör som har samma legering(eller vad det heter, hårdhet).Har funderingar på att använda ett"unichip" när det mekaniska är klart.

Bromsar:EBC skivor och belägg(green stuff), lite bättre bromsolja

Bromsar i framtiden (vill ha): Ta bort last av kännaren, stålomspunna bromsslangar, broms ok from rc alt 307

Chassi: HR sänkfjädrar i fram(60mm), torotionsstavar i bak, toktrasiga(dvs heltslut) stötdämpare runt om, plockat bort lite onödigt som reshjul, torkarebak, och annat som jag lyckats kapabort, lite plåt här och där(men inte så mycket som man kan)

Chassi beställt: Gula Koni runt om

Chassi i framtiden (vill ha): hådare bussningar i fram, fjäderbensstag, kralligare krängningshämnare, och en omställning av framvangen

Hjul: oz crono 17 tum med ventus däck

Hjul i framtiden(vill ha): 16 tum composit, med sjysta mackor

Utvändigt: Nätad front + luft intaget till kupén, cup speglar, sprucken vindruta och lite klistermärken

Utvändigt i framtiden(vill ha): Allt som kan ersättas mot lättare diton

Invändigt: orginal, har kladdat lite med färg här och där, och puckad som jag var innan jag provat kon\ban körning kastade ut pengar på en tung stereo anläggning och så har jag sågat av vxl-spaken och bytt knoppen

Invändigt i framtiden(vill ha): Bur rensad inradning, kramgoa stolar, en skön ratt och lite tuffa mätare

Det var väl det jag kom på nu kom gärna med tipps, förslag på förbättringar, helst sånna som inte kostar så mycket pengar



_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



In action på Gelleråsen...


_________________
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Trevligt! thumbs up
E du nöjd med EBC skivorna? har hört en del dåligt om dem...

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare


Hittade en bild till

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Ja de är hur bra som helst, jag pratade med någon där som sa samma sak att det var problem med härdningen, och han hade fått nya typ 3ggr till sin 205:a men att nu var de omgjorda och funkade bra.
Jag är jätte nöjd thumbs up

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Jätte bra bild Nicklas har du lust att maila över den esson2@spray.se tack på för hand

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Esson2 skrev:
Ja de är hur bra som helst, jag pratade med någon där som sa samma sak att det var problem med härdningen, och han hade fått nya typ 3ggr till sin 205:a men att nu var de omgjorda och funkade bra.
Jag är jätte nöjd thumbs up

ok, verkar som dom löst de då, bra! får se om de blir EBC eller Reddot då...

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Snart sponsrad utav Peugeot Väsby Säker inte en stor slant men alla kronor jag haft har jag vänt på både en och två gånger

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Nu har bilen fått UNICHIP hos Xerius racing i samband med det bänkades bilen resultatet 170hkvid 5500 och 230N vid 5000 ganska bra men vet inte hur exakt de siffrorna är, bilen bänkades på 17 tums hjul, för övrigt sitter Koni kittet på plats och sparco sprint monteras nu,

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Testade mot lars falk och den andra lars clion de var snabbare vi startade i ca 80km/h och drog på trean vi låg ganska gämt till jag var tvungen att växla då tog de en billängd direkt , För övrigt har jag fått en sponsor till AutOExperten i Väsby niväntar mer klistermärken och ett komplett supersprint system En varker dag kanske jag kör i från nägon

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Fan va du har sponsorer då.. Ja vill oxå ha!

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Esson2 skrev:
Testade mot lars falk och den andra lars clion de var snabbare vi startade i ca 80km/h och drog på trean vi låg ganska gämt till jag var tvungen att växla då tog de en billängd direkt , För övrigt har jag fått en sponsor till AutOExperten i Väsby niväntar mer klistermärken och ett komplett supersprint system En varker dag kanske jag kör i från nägon

Det var intressant att jämföra efter det att motorn "justerats".

Vi vägde bilarna oxå... Jocke/Malins 206'a är något lättare än Clion. Skillnaden i prestanda rakt fram mellan den och CliOSporten är inte heller speciellt stor. Olika växellådsstegning gör att det är svårt att mäta prestanda "på rull" över korta intervall. På bana tror jag att skillnaden i motorprestanda är försumbar jämfört med Clion, där speler det mer roll om växellådsstegningen råkar stämma med banan och chauffören.

Man kan dock konstatera att Jocke/Malins 206'a går klart bättre än en original 206GTI. thumbs up

Det här med sponsorer... Hur bär ni er åt? Ni måste veta nå't som vi andra inte vet...

_________________

Rice and shine
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Det där med sponsorer får jag några frågor om, men det är bara att fråga man kan ju inte få mer än ett nej . Man får lida på så sätt att bilen ser ut som en reklam pelare, kommer lägga upp nya biler så fort den blir fottad, sår får ni dömma själva

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Esson2
Tyresö\sthlm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 79


Trådstartare
Hittade en bild från gelleråsen bara kul att lägga upp

_________________
Joakim Hammarlund
Esson2 nr55
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 gti -99
1 besök senaste veckan (5918 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande