Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Väldigt varm pluskabel?
5 besök senaste veckan (2863 totalt)
FoX
Eskilstuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 364


Trådstartare
Hej!
Jag har en BMW M3e46 -02, körs mestadels som brukis men är påbörjad som busbil.
Bilen har i sitt tidigare liv varit krockad, något jag notera när jag lagade de kända sprickorna i bakvagnsinfästningen.

Har haft bilen i ca 2 år, men pgr av massa fix så har jag inte kört med den först nu.

Nu till problemet. Batteriet som sitter bak i skuffen, är nytt och fint. Plus kablen blir väldigt varm.
Det finns någon form av säkerhets grej som ska klippa plusmatningen vid krock, kabeln till denna är inte monterad och jag får ingen felkod på denna så jag antar att den inte funkar.

Då det var dåligt med skydd rund polen så linda jag den med vulgtejp, men märkte att den smält lite när jag titta till på den. När jag tog på den så brände jag mig

Vad kan det vara för fel?
Trodde först att det hade med kallstart och värme på rutan , mm men nu är det inte kallt längre och kablen är fortfarande onormalt varm.

_________________
/Fredrik Strengbohm
0703252017
Bmw M3 -02
Bmw E30 Turbo -90
Citera
Christer Johansson
Nora
Här sen Feb 2011
Inlägg: 168



Originalkabel? Är den varm just vid polskon så har du dålig kontakt i anslutningen. Oxid eller något som är löst. Är hela kabeln varm så är den väl antagligen bytt till en för klen storlek.

_________________
Christer Johansson
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250



Har du eller någon annan kopplat någon förbrukare till batteripolen? Normalt skall batterikabeln vara i princip strömlös vid normal drift. Förbrukningsströmmen ska gå direkt från generator till förbrukarna, inte via batteriet.

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
FoX
Eskilstuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 364


Trådstartare
Uppdate!
Jag vet sedan tidigare att bilen är smälld och lagad i Estland. Lagad med majoriteten dåliga lösningar, rena skämtet i vissa fall. Här var problemet till följd av en dålig lösning.

Det sitter en "bryt"-funktion som skjuter av matningen när bilen krockas. Den var bara ihopskruvad.

Lite bilder på det.





Ny kabelsko




Monterat


_________________
/Fredrik Strengbohm
0703252017
Bmw M3 -02
Bmw E30 Turbo -90
Citera
Skruva banåkabil
Väldigt varm pluskabel?
5 besök senaste veckan (2863 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande