Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19 >> 6 besök senaste veckan (120456 totalt) |
Tack för kommentarerna.
Efter ett par sena kvällar med mek så står bilen nu på backen, väntar fortfarande på några smådelar till frambromsarna så bilen är inte körklar ännu. Höjde 15mm fram och 10mm i bak jämfört med rekommenderad utgångshöjd från öhlins, har redan testat att åka låg GT3 som skrapade frontläpp överallt, kanske börjar bli gubbe på riktigt. Tycker den sitter bra nu utan att skrika "18årsbottsänkning" Ingen bra bild, ser ut som den är lägre fram än bak pga perspektivet men det är snarare tvärt om. 2fingrar mellan framdäck och hjulhuskant, 1.5finger mellan däck och skärmkant bak. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Mekade till 02.00 i natt för att få ihop allt och kunna få bilen 4hjulsmätt och invägd.
Blev en sväng till Daniel på Bandhagens däck som gjorde ett mkt bra jobb och kändes som en riktig rejsian. 1639kg slutade vikten på med 75Kg förare i och halv tank fördelat på 310kg vardera fram och 500kg vardera bak ungefär vilket är ganska exakt 85Kg tyngre än GT3:an jag körde förra året. Nu är det bara mindre grejor som att få dit ett motstånd för att slippa airbaglampan som lyser pga bytt förarstol och däckkillen som sålde mig TPMS sensorerna skall få kika på varför sensorerna inte pratar med bilen. Väntar på korrekt monteringsdetaljer från O-brake som jag hoppas komma i början av veckan så jag kan få dit stålskivorna även framtill, går det i lås och om vädret blir uppehåll så kan det eventuellt bli en shakedown på TAnu mediaday på onsdag på Gelleråsen. Blaskade av kärran när jag var klar i garaget, måste säga att hjulen och den nya höjden gjorde bilen gott utseendemässigt _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Helt rätt, felskrivningsnissen var framme.
1639kg med 75kg förare och halv tank, 85kg mer än gt3:an som vägde 1554kr med 80kg förare och halv tank. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Då går det ihop bättre _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jo det lyckades jag räkna ut också ;-) Dock hade jag inte protokollet framför mig så därför skrev jag ungefär. Totalvikten hade jag dock exakt i huvudet även om jag lyckades skriva fel på 100kg _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Funderar på att köpa ett par såna här stolar jag också. Finns det någon möjlighet att få provsitta dina och se om dem passar? _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Absolut, skicka pm så tar vi det därifrån. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Bra tips, jag letade precis efter en ny däckverkstad då min gamla har fått total härdsmälta... Bilen blir grym!! . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Har inte hänt så mycket här men har äntligen fått ordning på ett par irriterande smågrejor så som strulande däcktryckssensorer och lysande airbaglampa pga bytt förarstol.
Väntar fortfarande på monteringssatsen för främre bromsskivorna som var fel vid leverans. Skickades från Tyskland i fredags med sopiga GLS... Hade gått fortare att cykla ned på en enhjuling och hämtat grejorna känns det nästan som Har missat 2st shakedown tillfällen för detta strul _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Igår anlände äntligen monteringsdetaljerna till främre bromsskivorna.
Spenderade kvällen med att montera skivorna tillsammans med ett nytt set PFC08 belägg. Ett oljebyte så är bilen klar för en första shakedown. Lutar åt trackday med TAnu nu på fredag 12 maj. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Kan bara hålla med Peter! Ser betydligt mer "ändamålsenlig" ut än utgångsläget... Som vi pratat om innan, kanske bara vi som är vana vid låga bilar som tycker den ser ut som ett höghus från början... Lycka till på fredag och med säsongen! _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Tack Martin!
Igår gjorde jag ett oljebyte i motorn och packade inför Knutan nu på fredag & lördag. Skall bli spännande att känna på bilen på bana för första gången. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Racerapport King of South ring Knutstorp 12-13 Maj:
Kom ned sent torsdagkväll, märkte tyvärr på nedvägen att bilen fått vibrationer efter byte av främre bromsskivorna, inte vid bromsning utan i hela bilen. Fredagens trackday avlöpte med mycket körtid och satte ganska snabbt en hög 1.05tid vilket kändes lovande då jag kände mig rostig och ovan med effekten. Vid lunch kom klasskollegan Håkan Backlund ned och vi körde lite katt & råtta i 2 pass och satte ett par mitten-låga 1.05 tider trots att körningen kändes långt ifrån optimal. Effekten i nya bilen gjorde att man kom in med mkt högre fart och både bromspunkter och spårval kändes slarviga. Men det skjuter på bra ut ur böjarna Justerade lite på dämparna för att minska viss understyrningstendens som jag haft under förmiddagen vilket hjälpte, åker nu ett par snäpp hårdare i bak än fram, likadant med kränghämmarna som står på mjukaste i fram jämfört med ett snäpp hårdare i bak. Ljudmätningarna under fredagen hade gett indikationer på att min bil pendlade mellan 93-97db vilket kändes bra då Knutstorp är känt för att vara betydligt känsligare än andra banor och att man normalt sett ofta får högre mätvärden än på andra banor. Tyvärr skulle det visa sig att man uppmätt min bil till 105db redan på warmup på lördagen Fick köra Q1 på normalläget (ej sport +) för att hålla ned ljudet, satte en 1.06.1 och var kval 2:a. Stod över Q2 och körde Q3 istället, satte en 1:05.615 7 tiondelar efter kval 2:an Johan Blomberg i en mycket fin E46M3 med kompressor mm. Körde detta event som har lite andra klassregler än serien vilket gjorde att jag hamnade i PRO-klassen, det var ganska tunt med anmälda i klassen redan innan och sedan rasade flera under fredagen och lördagen vilket gjorde att vi bara var 4 bilar i klassen till finalen som skulle avgöras via superlap. Jag var kval 3:a vilket gjorde att jag var andre ut med omvänd startordning, laddade på fullt och lyckades sätta en 1:04.915, M3:an slog mig med knappt 3 tiondelar och när förhandsfavoriten Stefan Pålsson från Japtunings EVO strulade slutade jag på andra plats. Summa sumarum känns det bra, nytt personbästa och tider som indikerar att jag skall kunna vara med och kriga ordentligt i min klass i serien när jag kört in mig på bilen lite bättre. Premiären går om 3 veckor på Kinnekulle 2-4 juni, målet är att slå personbästa 0.59.18 och gärna vara med och kriga om bucklorna slå klart _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997.2 Turbo -10 #4 timeattackNU.se 2020 [PS] | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19 >> 6 besök senaste veckan (120456 totalt) |