Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Åka utomlands
2892 besök totalt
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Funderar på att åka en tävling utomlands..(Tyskland) Jag har internationell licens , med läkarintyg, så det är klart. men bilen har bara en Svensk vagnbok (SBF) men har alla FIA homologerings handlingar. räcker det att bara ha en svensk vagnbok. för att köra i Tyskland.
MVH
Hasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



ASN inom EU borde väl ha förtroende för varandra (tex accepterade hembyggda burar etc).

SBF borde kunna svara, men jag kan inte se några problem om bilen uppfyller reglementet för det du ska köra.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



ÅK! Åkte några säsonger med superkart internationellt och då mestadels i Tyskland. Det är en helt annan grej för nere än här hemma.
Inget ob in Sverige men jag kände alltid att vi va jätte välkomna och det var inte så märkvärdig.
Vilken bana fundera du på?

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Superkart skrev:
ÅK! Åkte några säsonger med superkart internationellt och då mestadels i Tyskland. Det är en helt annan grej för nere än här hemma.
Inget ob in Sverige men jag kände alltid att vi va jätte välkomna och det var inte så märkvärdig.
Vilken bana fundera du på?



Ringen,,Ev VLN.
Hasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Anderlunds skrev:
Funderar på att åka en tävling utomlands..(Tyskland) Jag har internationell licens , med läkarintyg, så det är klart. men bilen har bara en Svensk vagnbok (SBF) men har alla FIA homologerings handlingar. räcker det att bara ha en svensk vagnbok. för att köra i Tyskland.
MVH
Hasse


Säkrast borde vara att fråga den arrangör du tänkt köra för, hur de gör med långväga gäster.

_________________
Roland Johansson
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Anderlunds skrev:
Superkart skrev:
ÅK! Åkte några säsonger med superkart internationellt och då mestadels i Tyskland. Det är en helt annan grej för nere än här hemma.
Inget ob in Sverige men jag kände alltid att vi va jätte välkomna och det var inte så märkvärdig.
Vilken bana fundera du på?



Ringen,,Ev VLN.
Hasse


Kan inte hjälpa med frågan men om det blir av tror jag inte att jag är den enda som verkligen skulle uppskatta en tråd om äventyret!

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



VLN lär inte vara ovana vid utländska team. Det har väl varit ett flertal svenska team som gästat.
Om bilarna endast varit FIAhomologerade fabriksPorschar eller liknande vet jag inte, men Svensk identitet kan ju inte vara ett hinder.

Att köra VLN med en RoadsportA,-seven, knappast troligt , för att skilja lite på identitet och reglemente.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
VLN lär inte vara ovana vid utländska team. Det har väl varit ett flertal svenska team som gästat.
Om bilarna endast varit FIAhomologerade fabriksPorschar eller liknande vet jag inte, men Svensk identitet kan ju inte vara ett hinder.

Att köra VLN med en RoadsportA,-seven, knappast troligt , för att skilja lite på identitet och reglemente.


För info: där jag blir konfunderad...Är att vagnboken är skriven på Svenska. en Tysk får väl stora problem..
Tänk vad enkelt om den var skriven på ett världsspråk...Världsspråk är kanske inte Engelska nu.. Nu ska väl ungarna lära sig ett annat språk i skolan.. Ja ett Modermålsspråk...Ja ni vet nog vilket..
SBF är ju medlem av FIA...
MVH
Hasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Anderlunds skrev:
Niklas Falk skrev:
VLN lär inte vara ovana vid utländska team. Det har väl varit ett flertal svenska team som gästat.
Om bilarna endast varit FIAhomologerade fabriksPorschar eller liknande vet jag inte, men Svensk identitet kan ju inte vara ett hinder.

Att köra VLN med en RoadsportA,-seven, knappast troligt , för att skilja lite på identitet och reglemente.


För info: där jag blir konfunderad...Är att vagnboken är skriven på Svenska. en Tysk får väl stora problem..
Tänk vad enkelt om den var skriven på ett världsspråk...Världsspråk är kanske inte Engelska nu.. Nu ska väl ungarna lära sig ett annat språk i skolan.. Ja ett Modermålsspråk...Ja ni vet nog vilket..
SBF är ju medlem av FIA...
MVH
Hasse

Är det inte enklast att fråga tex SBF racingutskott eller leta upp och kontakta de förare/team som kör regelbundet utomlands? Tex Lestrup.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Magnus Bengtsson skrev:
Anderlunds skrev:
Niklas Falk skrev:
VLN lär inte vara ovana vid utländska team. Det har väl varit ett flertal svenska team som gästat.
Om bilarna endast varit FIAhomologerade fabriksPorschar eller liknande vet jag inte, men Svensk identitet kan ju inte vara ett hinder.

Att köra VLN med en RoadsportA,-seven, knappast troligt , för att skilja lite på identitet och reglemente.


För info: där jag blir konfunderad...Är att vagnboken är skriven på Svenska. en Tysk får väl stora problem..
Tänk vad enkelt om den var skriven på ett världsspråk...Världsspråk är kanske inte Engelska nu.. Nu ska väl ungarna lära sig ett annat språk i skolan.. Ja ett Modermålsspråk...Ja ni vet nog vilket..
SBF är ju medlem av FIA...
MVH
Hasse

Är det inte enklast att fråga tex SBF racingutskott eller leta upp och kontakta de förare/team som kör regelbundet utomlands? Tex Lestrup.


Enklast att fråga på Rejsa som har helg öppet. Perfekt när man är ledig. Annars Kollar man SBF Mvh vänlig hälsning Hasse ...

_________________
Hans Lundström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41494

Forumägare
Forumägare

Johan Nimmersjö, Peter Gutniak och några till körde ju Vln med en svensk bil för massa år sen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



PFI Racing med Patrik och Henrik Skoog körde ju Porsche förra året i VLN som senast, ring och fråga thumbs up

_________________
Nils Erixon
Citera
Allmänt banåkaforum
Åka utomlands
2892 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande