Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpråd hjälm
1387 besök totalt
goliat_43
Uppsala
Här sen Sep 2006
Inlägg: 54


Trådstartare
Sitter och ska beställa hjälm men hittar inget som känns schysst.

Kommer endast åka bana och inga formelbilar. På sikt är förhoppningen att vara med och köra i någon endurance-serie så vill köpa något som funkar för det på en gång.

Krav:
* Pris < 8000kr
* Hjälm-delen av interkom med i det priset
* Helst integralhjälm

Var i princip redo att beställa en ST5GT Composite från Stilo när det visar sig att det "inkluderade" interkomet inte inkluderar högtalare/öronpluggar. Det kostade 2000kr extra...

Kände redan att den hjälmen på strax över 8000kr var snäppet dyrare än jag skulle ha önskat så tittar efter något annat alternativ nu och skulle gärna höra lite åsikter om vad folk har och vad som är bra/dåligt. Självklart är ju passformen individuell, men alla tips och tankar mottages tacksamt!

_________________
Niclas Eriksson
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jag köpte ny hjälm här om året och köpte en sådan här som jag är mkt nöjd med komfort mm i: http://trendab.jetshop.se/jet-10-omp-hjalm-med-intercom-p-994-c-172.as . . . .

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
goliat_43
Uppsala
Här sen Sep 2006
Inlägg: 54


Trådstartare
Tack för tipset! Fick tips på annat håll om Stilos R modell så det fick bli en sån. Där ingick komplett intercom.

Känns som ett bra köp, den är FIA 2015 standard på också så känns framtidssäkert och bra. Känns överlag välbyggd och bekväm, även om jag är lite besviken på att de två visir som utlovades inte fanns med i lådan.


Alla gillar ju bilder så skickar med en sån också


_________________
Niclas Eriksson
Citera
Allmänt banåkaforum
Köpråd hjälm
1387 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande