Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Focus RS 2017 - Smurfblå
<<   1, 2, 3
16 besök senaste veckan (18627 totalt)
MicEE
Halmstad
Här sen Maj 2017
Inlägg: 24


Trådstartare
Visade sig att GRC har trackday på Knutstorp nu till helgen som jag blev sugen på att köra!
Vad skulle ni rekommendera att jag gör med bilen förutom att byta däck? Hjulinställning skall göras sen vet jag inte fler saker som kan tänkas att hjälpa förutom att jag får öva mer:)

_________________
Michel Baptiste Nielsen
Citera
mrnenad
Staffanstorp
Här sen Okt 2008
Inlägg: 94



Bättre belägg ev skivor, rätt bromsvätska, r-däck om du ska upp ifrån psc sedan e det bara o nöta när du har hittat gränsen coilovers osv

_________________
Nenad Ringdahl
Kör: Toyota Supra MK3
Citera
MicEE
Halmstad
Här sen Maj 2017
Inlägg: 24


Trådstartare
mrnenad skrev:
Bättre belägg ev skivor, rätt bromsvätska, r-däck om du ska upp ifrån psc sedan e det bara o nöta när du har hittat gränsen coilovers osv


Tänkte på det förresten, vad kör du för tider med din bil? Du har väl kört en del med din Evo?
Tänkte på om du vet ungefär vilka mods som gjorde vad gällande varvtid?

_________________
Michel Baptiste Nielsen
Citera
mrnenad
Staffanstorp
Här sen Okt 2008
Inlägg: 94



För min del körteknik gör mycket men bra däck o bromsar hjälper såklart oxå till sedan coilovers jag anser att de ställbara dämparna gjorde stor/störst skillnad för känslan vilket gör att du vågar pressa mer. Få in en bra körteknik o sedan coils om du har bra däck o bromsar. Men de tre håller helt klart ihop. Har kört några ggr men mest Mantorp där jag körde1.35 i år med standard bromsar o original dämpare. Släppte på gasen efter halva rakan då jag hade körteknik som prio. Så med mina 595rsr, D2 coils o D2 bromskitet lär göra underverk. Har inte hunnit köra på knutstorp med evon än. Men nästa år så.

_________________
Nenad Ringdahl
Kör: Toyota Supra MK3
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Focus RS 2017 - Smurfblå
<<   1, 2, 3
16 besök senaste veckan (18627 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande