Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Trackdaybil med V8, kan inte sluta blocketknarka..
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (15648 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
83an i Landskrona som de bytt till 350 och skivor bak låter lagom start ner i träsket.
Tärningar och sjärnbaneret-Wunderbaum ingår

Edit: f-n en 91a med bättre spec och mindre peng i Västerås.
Det finns ju inget bättre än gula Konis
Det är farligt med blocket.... Nu är vi nere i pengar för ett vettigt Miataobjekt


Du är på väg ner i samma träsk som jag, välkommen

Har sökt ägaren till Mustangen i Ängelholm med IRS bakvagn sedan igår utan svar..

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Den här har ju ett riktigt läckert aerodynamiskt tillbehör...

Undrar hur mycket downforce den hönstrappan ger


https://www.blocket.se/vasterbotten/Camaro_Z28_Iroc_74251142.htm?ca=11 . . . .

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631




_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Lagnelov skrev:
https://www.blocket.se/jonkoping/Chevrolet_Camaro_Cup_74586873.htm?sa=1
Denna hade jag hoppat på om jag siktat på just en jänkare med V8 för banan. Fullbur och full säkerhet, det är smart i en snabb banbil det. Chevys 350 smallblock är ju grymt tacksam då det kommer till billiga hästkrafter i en slitstark motor. Fast skaffar man denna bil måste man såklart ha dragbil och släp också. Stort släp...

Annars har C5-corvetterna kommit ned ganska långt i pris (i alla fall härborta). Hyfsade exemplar börjar omkring $12 000. De är såklart inte det billigaste att underhålla då det kommer till däck, bromsar, etc, men de har prestanda så det räcker!

Eller ska jag skicka hem den här åt dig?
https://greenville.craigslist.org/cto/d/mustang-gt/6242748612.html
Ignorera de gröna bromsoken. De kommer ändå inte vara gröna mer än ett par varv runt Mantorp.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202




_________________
Tord Ringenha11
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Tord skrev:
Mer knark:

https://www.blocket.se/jonkoping/Super_Saloon_Chevrolet_Camaro_Ex_Boss . . . .


Det där är kärlek på riktigt!
Får hoppas den kommer till ett bra hem så att den hittar tillbaka till banorna...

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Eller en lite nyare Camaro?




https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=109619

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Petter U skrev:
Eller en lite nyare Camaro?




https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=109619


Och varför då inte satsa på en dagsfärsk kaross?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Har man redan en tävlingsbil med tillhörande cirkus (för klass man trivs i) så är nog målet nåt mullrande som kan ta sig till/från utan att investera i ny cirkus.
Visst vore det skoj med en V8TH med annan motor, mjukare däck och mera Aero.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



Jänkarna är verkligen daterade med den stela bakaxeln, men ska du bara ha en rolig V8 vagn med manuell billigt så kan en Camaro gen 3 RS med 5vxl vara intressant eller varför inte turbomatad V6, förbaskat mycket jobb och pengar att få stil på den men som sagt potentialen med eftermarknadsprylar är obegränsad.
Att hänga i en LSx snurra i 944an är riktigt hysteriskt läckert

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Ringde på några annonser med bilar som verkade intressanta, mina slutsatser efter detta:

Trots att det finns en V8 under huven finns det inga hästar, samtliga bilar jag har ringt på har behövt stora åtgärder för att ens nå över 300 strecket.

Dessa stela bakaxlar överallt..

Bromsarna verkar vara rena skämtet i original, återigen stora ombyggnader för att våga visa sig på banan.

Att peta ner en V8 i en Porsche 944 är nog inget dumt alternativ ändå ( men det kommer nog inte att ske..)

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Jag förstår hur du tänker men samtidigt ska man kanske försöka prova en bra bil med bra stel axel (gärna på bana) innan man låter den saken avgöra.

Det fina med jänkebilarna är att effekt och bromsar är relativt billigt att åtgärda :-)

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
therealpinto skrev:
Jag förstår hur du tänker men samtidigt ska man kanske försöka prova en bra bil med bra stel axel (gärna på bana) innan man låter den saken avgöra.

Det fina med jänkebilarna är att effekt och bromsar är relativt billigt att åtgärda :-)

Gustaf


Jodå, jag har kört bilar med stel axel på bana, tävlade i 5 år med min Cortina GT-65 i historic racing. Där var det stel axel enbart upphängd i bladfjädrarna, inga panhard eller wattlänk tillåtna. Mycket trevlig bil med högt underhållningsvärde, trumbromsar bak, bara 790 kg, det var tider det

Provade också min Mustang -70 cab på Sviestad en gång men det var egentligen fel bil för bana öht.

Tanken på en V8 som trackdaybil är inte borta

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Kan inte släppa det här...trodde det var en tillfällig semesternojja, men icke..

Trots attraktiva prislappar går 80-90-tals bilarna bort, jag hittar inget som talar till hjärtat i dessa, nej det måste bli en 60-70-talare, helst 60-tal, det kan ha att göra med att jag växte upp detta årtionde och att den mentala skadan inträffade just då, är biltok en diagnos?

Får nog ge avkall på kravet på manuell låda till att börja med, men det går ju alltid att bygga om

Något i den här stilen vore så läckert:



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Janne J skrev:
går 80-90-tals bilarna bort, jag hittar inget som talar till hjärtat i dessa, nej det måste bli en 60-70-talare, helst 60-tal....


Host Host, vad var det nu jag sa.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Andreas P.

Här sen Jan 2015
Inlägg: 76




_________________
Andreas Persson
Mitsubishi Evo X
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



Nu vart det blocketknarkande för mig med.

Kan man få någon ordning på ett sånt här skepp?
Trackdays och glidande?

https://www.blocket.se/orebro/Chevrolet_Camaro_V8_manuell_75635642.htm . . . .

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Ett år har gått och jag har inte slutat blocketknarka, det har blivit ett dagligt gift att kolla nya annonser och att hoppas på bilen som talar direkt till hjärtat finns där bland alla 4-dörrars 70-talspråmar.

Var och tittade på en Dodge dart gt 67 och la ett bud på den men någon annan bjöd högre:



Det kanske var ödets nyck att jag inte fick den för den hade krävt massor med jobb:

Svensksåld, 38 ägare, alla hade gjort sitt bästa för att ta livet av bilen, många av dem hade haft fri tillgång till spackel, ingen av dem hade kunnat sköta en svets.

Ändå ångrar jag att jag inte följde med upp i budgivningen

Knarkandet fortsätter...

Kravspecen är:
60-tal
2-dörr
kompakta mått

Tittar man nyktert på det så passar faktiskt Mustang HT 65-66 rätt bra:



_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Commodåren
Kekkosslovakien
Här sen Jan 2017
Inlägg: 226



Den här verkar ha allt som krävs, dvs Amerikansk, -60 talare, V8 och individuellt fjädrad bakvagn: https://www.youtube.com/watch?v=qPgI3FV-jqo

_________________
Kai Anttila
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Commodåren skrev:
Den här verkar ha allt som krävs, dvs Amerikansk, -60 talare, V8 och individuellt fjädrad bakvagn: https://www.youtube.com/watch?v=qPgI3FV-jqo
"This is not a car for conversation" , no shit Sherlock

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Objekt inköpt och hämtat, nu väntar massor med roligt jobb för att få den som jag vill.





Under sommaren har andra saker prio, det får bli höst/vinterprojekt.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Allmänt banåkaforum
Trackdaybil med V8, kan inte sluta blocketknarka..
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (15648 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande