Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Raceklar Mx-5, Roadsport C [SÅLD]
1753 besök totalt
seved
Linköping
Här sen Aug 2011
Inlägg: 19


Trådstartare
Efter fyra år och många trevliga stunder är det dags att skiljas från #77. Förre ägaren är fantastiskt duktig bilbyggare så den är super att köra. Det har efter mina mått mätt gått bra, ändå, såvitt jag kan bedöma har bilen större potential än vad nuvarande förare kan visa.



Motor/drivlina: BP4W 140 hk, Civinco sprut, Jackson Racing Cold Air Intake, extraktorgrenrör, aluminium-kylare, coolant reroute, racekoppling, 6-växlad låda och Torsen-II diff.

Chassi/bromsar: Fullbur (registreringsbesiktad), förlängda bärarmar, ABS generation 2 (från NB), K-sport Coilovers, Power Flex Black Series bussningar, Wilwood bromsjusteringsventil, bromskylning, Carbotech bromsbelägg, splitter och grövre krängare fram. Barlast för att anpassa till förarens vikt, väger in på klassgränsen i Roadsport C.

Kaross/övrigt: Ny vindruta, rostfällor och skärmkanter vid bakskärmar lagade, fin i lacken, abonnemangsfri TranX260 transponder, vagnbok, 8x15 Kosei-fälgar med Kumho plus vanliga fälgar/däck för besiktning, långa hjulbultar, besiktad för gata, PTT793.

Finns för påseende i Linköping och XXX.

Priside: XXX

0708-XX XX XX







Lite video från i år
Gick rätt bra här: Mantorp
Mera tveksam insats från min sida: Kinnekulle
Gick skapligt: Ring Knutstorp

_________________
Johan Hedström
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Raceklar Mx-5, Roadsport C [SÅLD]
1753 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande