Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield Megabusa 2010 - Dårpippin | << 1, 2, 3 >> 24824 besök totalt |
Jag har aldrig bockat rör innan. Vi får se om det lyckas först. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||||
Ja! För det vi alla tänker när vi ser en Megabusa är "om den bara hade lite mer effekt så ..." Jag gillar också turbotanken, det kommer bli perfekt. Livsfarligt, men perfekt. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
*** Nu i nytt hem. Ingen som har en plats för en släpvagn till övers? |
||||||
Ljudfundering ...
Som den står och går låter den ganska ... ivrigt. Så jag skulle behöva få ner ljudnivån. En lämplig insugsbox har redan inhandlas, men var hittar man en ordentlig ljuddämpare att skruva på i stället för den larviga lilla Yoshimura-burken som sitter där nu? |
||||||
Inte testat dem själv, men har för mig att jag har någon kompis som är nöjd med deras produkter:
http://www.rakaror.o.se/Ljuddampare. |
||||||
Kan du få tag på en dB-killer? Det gör 10 dB på mitt system från Black Widow på hojen. _________________ Anders Hansson |
||||||
http://www.hojstyling.se/kategori/lj jag gjorde min själv till min gsxr1000 k3... tyst som musen efter det... mvh _________________ Tobias Hedlund |
||||||
Prisvärd och ompackningsbar ljuddämpare som passar sjuor,
https://www.carbuildersolutions.com/ |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
||||||
Var en sväng till garaget i dag. Mysigt.
Jag tänkte montera min nya tuffa luftburk i kolfiber, men den kom inte riktigt överens med torrsumpstanken. Så nu är frågan, ska jag såga ett urtag i torrsumpstanken eller i luftburken, så att båda kan få plats under huven samtidigt? Rekommendationer välkomnas. Och nej, ingen av dem är lämpliga att flytta på. Jaja. Jag lyckades i alla fall få en bälteskudde på plats i Tillettstolen så att dottern kan åka med. Jo, och så har jag ett problem med grava misständningar på måttliga varv vid måttliga gaspådrag och jag funderar på vad det kan vara. MAP-sensor? TPS? Någon annan sensor? Laddningsregulatorn (den ville inte ladda i höstas)? Jordproblem eller glappkontakt någonstans? Suck ... |
||||||
Fasa av torrsumpstanken. Mycket enklare att svetsa aluminium än att plasta kolfiber snyggt.
|
||||||
Ljuddämparfunderingarna går vidare. En supertrapp kanske kan funka, eller en sån där stor mojäng från England ... om de bara fanns i lämpliga dimensioner. Nåväl, jag slet isär Westfields originaldämpare, kanske mest för att se hur den ser ut inuti. Det var inte vackert. Längst till höger, närmast grenröret sitter en liten katalysator. Dämpmaterialet var inmöblerat i två lager, med någon metallull närmast innerröret och mer vanligt dämpfluff utanpå.
I änden av röret satt dessutom ett getingbo av stålull och korkade igen. Den här, alltså. Förmodligen en effektiv funktionsdämpare. Celltätheten i katalysatorn var lite högre än en en vanlig SBF-kat (100 cpi) Men den där SBF-katten passar bra i ytterröret, så kanske ska man kunna bygga ihop någonting av de här delarna? Fast om jag ska använda slutröret vet jag inte. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om hur det ser ut ... |
||||||
Oj, missat denna tråden. Fantastisk raket, blir rejält sugen!
Skickar med idolbild från 2004 (tror jag det var) minns att du körde så fort med karten att Bobo blev lite orolig för karriären _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
Bobo orolig? Nåväl, fortfarande är den där superkartexkursionen runt Gelleråsen en av mina bästa berättarhistorier. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield Megabusa 2010 - Dårpippin | << 1, 2, 3 >> 24824 besök totalt |