Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Arrangemangstech för arrangörer uthyres av SLC Racing..
1981 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
SLC har skaffat ett eget övervakningssystem och testade det för första gången på TimeAttacknu.se evenemang King of Mantorp med stor succe tekniskt...... går att använda på alla svenska banor och det kommer inte vara en stor extrakostnad att hyra in hela systemet om man använder SLC som tidtagare.... finns lediga helger för arrangörer att boka till prova på priser under hösten....

Läs mer om tekniken nedan.... och tidtagningen SLC har är riktig AMB sektortidtagning med bästa Liveutsändningen.

dessutom har vi fotocellsmätning av toppfart med stor ledtavla... cornerweight trådlöst, flaggor, hydrauliskt klippaggregat, radarpistoler med stor trådlös resultattavla live, Kommunikationsradios Zodiac och Alinco ca 50st och mycket annat med oss tillgängligt till arrangörer.

SLC har investerat i ett helt nytt övervaknings-system som är mobilt enkelt mellan olika banor... och består av 15st kameror i HD kvalite som är både wireless och batteridrivna....

Nu testade vi det för första gången på Mantorp, och rent tekniskt så var det över förväntan... enda problemet att jag hade köpt billiga kamera tripods som både blåste omkull och svajade för mycket i starka vinden som var i söndags.... men nu har jag beställt custom-gjorda tripods i rejäl dimension så det ska lösa sig med.

sen under konstruktion i nästa steg så håller vi på med ett lampsystem med Röd, Gul, Grön och vita lampor i närheten av varje kamera... som kommer kunna fjärrstyras från racecontrol och även lokalt med mobiltelefon av flaggvakterna på banan.

Tredje steget blir att använda utrustningen för LIVE-tv med utsändning på facebook eller youtube... det är tillräckligt bra kvalite för det bildmässigt... och där är det bara lite budget som saknas, då det behövs köpas in specifik dator till det som klarar av driva 15-20 streams samtidigt utan att storkna.

så det är vad jag kommer leka med och testa ut under resten av säsongen under TimeAttack och Actionpics och Race4fun tävlingarna..... för att ha ett kick-ass system modell budget F1 system ;-) som ingen annan i sverige har fullt fungerande mot slutet av året med alla delar. men som sagt resten av året är det test av det. Men första testen nu vart över förväntan bra











_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
åsikter?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2897



Sektortidtagningen är kul när man är åskådare som på King of Mantorp. Det som jag upplevde som knepigt var att den nollställdes direkt sista bil hade gått i mål. Hade varit bättre med nån minut så man iaf kunde se resultatet.

I just king of Mantorp är det lite knepigt att totalresultatet på Q1+Q2+Q3 avgjorde vem som gick vidare men livetidtagningen var för varje kval. En annan sak är att bara startnummer och namn tar endel tid att sätta sig in i. Bilmodell vore ett bra tillägg.

Annars är det ju bra med kameror som förbättrar säkerheten på banan och på sikt möjliggör streaming.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Sektortidtagningen är kul när man är åskådare som på King of Mantorp. Det som jag upplevde som knepigt var att den nollställdes direkt sista bil hade gått i mål. Hade varit bättre med nån minut så man iaf kunde se resultatet.

I just king of Mantorp är det lite knepigt att totalresultatet på Q1+Q2+Q3 avgjorde vem som gick vidare men livetidtagningen var för varje kval. En annan sak är att bara startnummer och namn tar endel tid att sätta sig in i. Bilmodell vore ett bra tillägg.

Annars är det ju bra med kameror som förbättrar säkerheten på banan och på sikt möjliggör streaming.


det har kommit en ny variant på Mylaps Speedhive på webben.... https://speedhive.mylaps.com/LiveTiming

trycker man "show current fullscreen" så får man upp livetidtagning med sektortidtagning.. och går man tillbaka första sidan så kan man se alla heat.....

problemet jag har med timeattack tex... är att dom byter heat så fort.. så jag måste byta heat och i mitt vanliga livetidtagning så byter den samtidigt.... men verkar som nya Speedhive löser det problemet...

men jag lägger ju även samtidigt alltid ut alla resultat och varvtider med sektor på http://slc.se/?page_id=264 när jag byter i heat... så man kan se där då...där finns även Mergarna med alla Qual ihopslagna...

provade streaming i helgen på corvette-träffen... funka över förväntan.... mest bara okunskap på inställningar kvar att lära sig... som att kameraljudet var på full nivå och överöstade speakern osv...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Fredrik - SLC skrev:
åsikter?


Tips för stativen, vikta stativen som man gör med fotostativ. Antingen med vikt i mittpinnen eller m h a en "hängmatta" mellan benen.
Då slipper du ha megatunga stativ som är hopplösa att bära omkring på, rena vikter kan man ju oftast anpassa till behovet eller dela upp på flera vändor om man inte kan lasta direkt ur bil där stativet skall stå.




_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
Arrangemangstech för arrangörer uthyres av SLC Racing..
1981 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande