Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2017-08-09 Kvällskörning på GTR Motorpark för gatbilar
4651 besök totalt
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Skitkul kväll!

Över 25 bilar var på plats och körde, och rätt många "åskådare" närvarande som bara var med på skitsnacket. Kändes välfyllt i depån. thumbs up
Riktigt trevligt att köra lite, snacka skit och köra lite till. thumbs up
Passade på att testa Nankang AR-1 lite mer. Trevliga däck. Riktigt snälla och så. Tycker nog det kändes som sämre absolutgrepp än t. ex. Kumho, men det kan nog vara placebo, iofs...


Tidigt på kvällen, innan de flesta hade dykt upp.

Bjuder på lite film:


_________________
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Kul, och bra tempo! Hade tyvärr inte tid att dyka upp själv igår...

Var dock där och körde förrförra helgen, också på AR-1. Samlade på mig galet mycket gummirester. Var det något du märkte av igår? Funderar på om det bara var mycket gummi på banan eller om jag körde däcken för varma eller vad det kan bero på?

/Kristofer

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
dahlbergr

Här sen Apr 2009
Inlägg: 34



Samma sak hände mig för en månad sedan på GTR motorpark, började låta lustigt och som ovan banåkare tror man något är fel

De visade sig bara vara massa däckrester. Driftarna verkar dåliga på att städa efter sig

_________________
Robert Dahlberg
Porsche 996 C2
BMW E90 330i
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Mina AR-1 samlade på sig som alla andra däck jag kört. Var nog bara mycket gummi då. Speciellt avkylningsvarv brukar ju plocka upp mycket gummi.

_________________
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Kul att träffas, Niklas - har du loggar vi kan jämföra? Skulle vara kul att se hur vi skiljer oss åt och vilket spår du valt, jag var 4 tiondelar långsammare än du.

Riktigt rolig kväll! Första gången där, kommer definitivt tillbaka. Vi konstaterade att det är ett bra tillfälle för förarträning och att öva bilkontroll då det inte finns en lugn stund på hela varvet.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
i96danma skrev:
Kul att träffas, Niklas - har du loggar vi kan jämföra? Skulle vara kul att se hur vi skiljer oss åt och vilket spår du valt, jag var 4 tiondelar långsammare än du.

Riktigt rolig kväll! Första gången där, kommer definitivt tillbaka. Vi konstaterade att det är ett bra tillfälle för förarträning och att öva bilkontroll då det inte finns en lugn stund på hela varvet.

Tyvärr. Min data acquisition-snubbe (läs mig) hade formaterat kortet fel, så inga rundor sparades. En riktig klantskalle ibland.

Kul att träffas dock.

_________________
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



i96danma skrev:
jag var 4 tiondelar långsammare än du.


Men det tajmades lite alltså? Får man fråga vad ni ligger på för tider?

Jag lyckas aldrig komma överens med Harrys Laptimer på Gröndal tyvärr. Den stoppar klockan i höjd med start/mål redan innan sista kurvan. Verkar ligga för tight mellan bansektionerna där...
Min lösning blev att skapa en start/mål på långrakan istället med 42:57 som bästa tid sist jag var där.

/Kristofer

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Jag hade inte loggern på alla pass. På passet från filmen gick det 42:3 som fortast.

_________________
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Här är mitt snabbaste varv:



42.7 gick det på.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



Kristofer Å skrev:
Samlade på mig galet mycket gummirester. Var det något du märkte av igår? Funderar på om det bara var mycket gummi på banan eller om jag körde däcken för varma eller vad det kan bero på?

/Kristofer


Ja samma här. Låter som hela bilen är på väg att rasa.

Jag tror det beror på att det driftas mkt där så det ligger mkt gummirester överallt.

De skulle behöva sopas bort gummirester.

När jag åkte hem från Kinnekulle igår kväll var det inga sånna problem. Där sladdas det inget tror jag.

Dan M hur många år är det sedan du tvättade du boxtern?

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



NiklasFalk skrev:
Skitkul kväll!

Över 25 bilar var på plats och körde, och rätt många "åskådare" närvarande som bara var med på skitsnacket. Kändes välfyllt i depån. thumbs up
Riktigt trevligt att köra lite, snacka skit och köra lite till. thumbs up
Passade på att testa Nankang AR-1 lite mer. Trevliga däck. Riktigt snälla och så. Tycker nog det kändes som sämre absolutgrepp än t. ex. Kumho, men det kan nog vara placebo, iofs...

Bjuder på lite film:



Bra film. Hur mkt pulver har du? Chassi superduper?

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Rickard-v skrev:
Bra film. Hur mkt pulver har du? Chassi superduper?

Tack!

Helt original i motor och låda sånär som på oljekylare. Toyota uppger knappt 200. Vår är inte bromsad, men originalbilar brukar ge ca 160-170 bakhjulshästar.

Chassit är standard "TRD" från fabrik. Vi har bytt till Whiteline-krängare fram och bak samt justerat geometrin lite. R-däck gillar ju mer camber. thumbs up
Standardbromsar med PFC08-belägg fram.

Bilen väger 1368kg körklar med mig.


Sjukt trevlig bil. Bra balans och riktigt kul att köra.

_________________
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



Det var som fan.
Jag googlade o fick fram runt 200hk men tänkte det stämmer nog inte om du hänger med en P.
Den drar ifrån lite på rakan men du är snart ifatt. thumbs up

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Rickard-v skrev:
Det var som fan.
Jag googlade o fick fram runt 200hk men tänkte det stämmer nog inte om du hänger med en P.
Den drar ifrån lite på rakan men du är snart ifatt. thumbs up

Jo, jag kanske har lite dåligt omdöme med högerfoten ibland...

_________________
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Rickard-v skrev:

Dan M hur många år är det sedan du tvättade du boxtern?


Erm... Ett tag sen, tror jag...

En hint var när besiktningsmannen inte hade några tekniska anmärkningar, bara estetiska...

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Eftersnack
2017-08-09 Kvällskörning på GTR Motorpark för gatbilar
4651 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande