Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES:MALLOCK MK20B-79 CLUBMAN 75.000:- SÅLD
4054 besök totalt
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180


Trådstartare
Tillfälle att köpa en riktigt rolig och snabb race bil.
Pris: 75.000:-Nytt pris: 65.000:- eller högstbjudande. Nu skall den bort. Behöver plats i garaget.

Säljes på grund av tidsbrist. Jag kör i PSCR samt YTCC, så det finns ingen tid kvar till Mallocken.
Köpte bilen för 2 år sedan med en tanke om att köra i Clubman serien. Sedan köpet så har jag endast testat bilen på Falkenberg 3 gånger.
Det är en extremt snabb och rolig bil att köra. Klassen är dessutom mycket billig.

Jag har lagt ner lite energi på bilen sedan jag köpte den:
* Ny lackerad huv samt front = Gulf
* Nya avgasbandage.
* Bytt sumppackning samt diverse o-ringar.
* Nya pinnbultar samt packningar till förgasarna.
* Renoverade fram fälgar.
* Ny motorolja.

Reservdelskit Mk20b:
1 set Regndäck på fälg
3 st. diffar, 3,89; 3,77; 3,54 inklusive i bilen monterad diff.
1 st. ny medbringare till drivaxel
1 st. ny upright fram
1 st. beg. stol som är 50 mm bredare i höft och rygg.
1 st mall till golv under bilen.
Dessutom en del begagnade delar och småplock.

Mallock U2 Mk 20b 1979 #59

Tillverkare: Mallock Sports, England
Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret. "U2= You too, can have a chassies like mine"
Mk20b var den första "Ground-effect car" Mallock byggde och var en utveckling av Mk20. Totalt finns det 23 st. Mk20+20b.
Känd Historia: Hill-climb bil i England, kom till Sverige på 80-talet, Bjarne Mumm,
Johan Andersson som konverterade till Zetecmotor 1994
Uthyrd till tidningen Automobil 1995, Mattias Persson förare,
I malpåse till 1998 då Team Strand(Jan och Peter) köpte bilen
Därefter årligen tävlat i SPVM och MSCC.
I "malpåse" igen under åren 2015-2017
Tävlingsklass: Clubman
Specifikationer
Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt.
Chassinr. 79-20b-008 Kaross: Mk 27
Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare .
Bakaxel: Stel, Ford/Quafie, utväxling 3:89, 3:77 eller 3:54 beroende på bana
Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg
Däck: 13" Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck
Växellåda: Ford 4-växlad Dog-engage, 3-rail, Quaife rak drevsats, lång 1:a. Motor: Ford Zetec 1800cc,
effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm.
Vikt: 485kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler
0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling.
Ägare: Gilbert Svensson, Kungsbacka.
Bästa tid Knutstorp 1.01,8 satt vid MSCC KM5 2013.







Ring för mer info
Gilbert Svensson
0705-882004[/size]

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
Gilbert
Kungsbacka
Här sen Sep 2005
Inlägg: 180


Trådstartare
Uppar med nytt pris: 65.000:-

_________________
Gilbert Svensson



Porsche 997 Carerra S -11
Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race)
NV Moped -54
Citera
kent_racer
France
Här sen Sep 2017
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Dear Gilbert,
You have a pm.

_________________
Michel Farizon
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES:MALLOCK MK20B-79 CLUBMAN 75.000:- SÅLD
4054 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande