Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES:MALLOCK MK20B-79 CLUBMAN 75.000:- SÅLD | 4054 besök totalt |
Tillfälle att köpa en riktigt rolig och snabb race bil.
Pris: 75.000:-Nytt pris: 65.000:- eller högstbjudande. Nu skall den bort. Behöver plats i garaget. Säljes på grund av tidsbrist. Jag kör i PSCR samt YTCC, så det finns ingen tid kvar till Mallocken. Köpte bilen för 2 år sedan med en tanke om att köra i Clubman serien. Sedan köpet så har jag endast testat bilen på Falkenberg 3 gånger. Det är en extremt snabb och rolig bil att köra. Klassen är dessutom mycket billig. Jag har lagt ner lite energi på bilen sedan jag köpte den: * Ny lackerad huv samt front = Gulf * Nya avgasbandage. * Bytt sumppackning samt diverse o-ringar. * Nya pinnbultar samt packningar till förgasarna. * Renoverade fram fälgar. * Ny motorolja. Reservdelskit Mk20b: 1 set Regndäck på fälg 3 st. diffar, 3,89; 3,77; 3,54 inklusive i bilen monterad diff. 1 st. ny medbringare till drivaxel 1 st. ny upright fram 1 st. beg. stol som är 50 mm bredare i höft och rygg. 1 st mall till golv under bilen. Dessutom en del begagnade delar och småplock. Mallock U2 Mk 20b 1979 #59 Tillverkare: Mallock Sports, England Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret. "U2= You too, can have a chassies like mine" Mk20b var den första "Ground-effect car" Mallock byggde och var en utveckling av Mk20. Totalt finns det 23 st. Mk20+20b. Känd Historia: Hill-climb bil i England, kom till Sverige på 80-talet, Bjarne Mumm, Johan Andersson som konverterade till Zetecmotor 1994 Uthyrd till tidningen Automobil 1995, Mattias Persson förare, I malpåse till 1998 då Team Strand(Jan och Peter) köpte bilen Därefter årligen tävlat i SPVM och MSCC. I "malpåse" igen under åren 2015-2017 Tävlingsklass: Clubman Specifikationer Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt. Chassinr. 79-20b-008 Kaross: Mk 27 Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare . Bakaxel: Stel, Ford/Quafie, utväxling 3:89, 3:77 eller 3:54 beroende på bana Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg Däck: 13" Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck Växellåda: Ford 4-växlad Dog-engage, 3-rail, Quaife rak drevsats, lång 1:a. Motor: Ford Zetec 1800cc, effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm. Vikt: 485kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler 0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling. Ägare: Gilbert Svensson, Kungsbacka. Bästa tid Knutstorp 1.01,8 satt vid MSCC KM5 2013. Ring för mer info Gilbert Svensson 0705-882004[/size] _________________ Gilbert Svensson Porsche 997 Carerra S -11 Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race) NV Moped -54 |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES:MALLOCK MK20B-79 CLUBMAN 75.000:- SÅLD | 4054 besök totalt |