Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo (RSR) -85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 33 besök senaste veckan (46155 totalt) |
Det är platt bakom och blir en ganska rak och fin anläggningsyta mot motorn. Men gjorde det i rostfritt och med kilen vi svetsade på i 90 graders böjen vart det riktigt starkt. Kan inte få det att vridas åt något håll när jag försöker för hand så tror det kommer bli bra. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Länge sedan någon uppdatering men händer lite i garaget i alla fall när det finns tid över. Bilen börjar bli klar och har nyligen tillverkat en bättre AOS lösning, tillverkat ett fäste för Top end batteriet och fått tryckrören svetsade. Nästa bock på listan är att fixa en vakuum station till allt som ska ha vakuum/tryck under huven.
_________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Underbart att projektet är igång igen. Det verkar inte långt kvar för att köra 2021.
Vad är det för tändspolar du använder? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Nej det är nog bara vakuum/tryck anslutningarna egentligen och ändra triggern för kammen och veven i mappen. Men måste gå igenom allt en extra gång så jag inte glömt något 😁.
Det är långa VAG spolar. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo (RSR) -85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 33 besök senaste veckan (46155 totalt) |