Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: Polo G40 | 2183 besök totalt |
Polo G40 -92 EVo
Framvagn: KW (fjäderben), enkellänk med uretanbusningar, krängningshämmare, Hjälp ram under alla infästnings punkterna på framvagene. Bakvagn: KW (fjäderben), stelbakaxel, fjäderbensstag Motor: Rad 4, Cylindervolym 1272cc 8V (PY), Digifant insprutning och tändning, G-lader med 60mm remhjul, G-lader drivning från Golf G60, Dr Schrick kam, SLS chip, Borrninng/slag 75/72, Laddtryck 1.3bar, större IC, separat vevhus ventilation, inte åter cirkulerande trycksystem längre, Kompression 8,0:1 Effekt:(Std) 113hk vid 6000rpm, 150 Nm vid 3600-4400rpm Nuvarande effekt vid 1.0 bar 150 hk vid 6190 rpm 191 Nm vid 3500-4750 rpm i motorn. (Bromsad utan kylning) Bromsar: Fram 280 mm ventilerade skivor (Golf G60) med 1-kolvs ok / Bak Trummor / Handbroms på bakhjulen. Kaross: Standard förutom RaceTech F1 speglar och Golf CL front spoiler. Lack: Antrazitgrå med mattsilvrig huv. Lacksläpp på tak och framskärm. Prestanda: 0-100: oväsentlig , 201 meter: 9:98, 402 meter: 15:47, Toppfart: över 220km/h Kraftöverföring: Motor fram, drivning fram, 5 växlad helsynkroniserad manuell låda, fjädrad sinterlamel, short shift med förlängs spak, Hastighet på 5:an vid 1000 r/min: ca 40 km/h Utväxlingar: 1 = 3.4545 2 = 2,0952 3 = 1,4687 4 = 1,0975 5 = 0,74 Slutväxelns utväxling: 3.3333 Mått /Vikt: Längd: 3725mm, Bredd: 1765mm, Höjd: ???, Vikt: 850kg fulltankad, Axelavstånd: ??? , Vändradie:10 meter Bränsletank: 45 liter Hjul: 15" 100+ Monza vita, Toyo Proxes R888 195/50/15 Inredning: 2 stolar 4 punkts bälten och orginal bälten, mockaratt, laddtrycksmäta x2, oljetryckmätare, oljetempmätare, lamdamätare, insugtempsmätare, halvbur, shiftlight. Pris: 29900:- byten intressant, duger inte priset så kom med! (Ja det är Janis gamla) _________________ Niklas Apelqvist alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren. |
SÄLJES Banracingbilar SÄLJES: Polo G40 | 2183 besök totalt |