Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Felindikering bromsvätska
798 besök totalt
Cykelbud
Stockholm
Här sen Sep 2017
Inlägg: 31


Trådstartare
Körde en trackday häromdagen och lampan för "kontrollera bromsvätske nivå" tändes efter nåt varv. Jag trodde först lampan var för bromsbackarna så jag kollade dem och fortsatte köra. Bromsarna kändes som vanligt och funkade bra men lampan tändes ganska snart efter start på varje heat.

Första två var det torrt men sedan regnade det och antisladd systemet gick in ganska ofta. Men lampan tändes alltså även när det var torrt. Sista timmen med open pit så stängdes antisladd av och gick inte att trycka igång igen, då hade jag kört 25 minuters pass. Eftersom det regnade gick inte bromsarna särskilt varmt, det har blivit betydligt varmare andra gånger tidigare. Ingen fellampa varken till eller från banan (typ 25 mil).

Nån som har en ide om vad det kan vara för problem?

kollade bromsvätska nivån och den är bra. Bytte skivor backar och vätska senast i maj, har inte märkt nåt på tidigare trackdays. Bilen är en porsche 996 c2 manuell med antisladd.

en sak som slog mig är att jag denna gång har två olika bakdäck, efter att ha bytt ett som slitit snett. Det är såkart samma dim men en aning olika utformat, kan det påverka?

_________________
Anders ancker
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Borde väl gå att läsa ut felkod med mobilapp och obd2 dongel?

Skulle ju iof kunna vara rent elfel, nåt med kabel/kontakter? Usch, typiskt internetsvar med rena vilda gissningar. Sorry

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cykelbud
Stockholm
Här sen Sep 2017
Inlägg: 31


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Borde väl gå att läsa ut felkod med mobilapp och obd2 dongel?

Skulle ju iof kunna vara rent elfel, nåt med kabel/kontakter? Usch, typiskt internetsvar med rena vilda gissningar. Sorry


Låter som en bra ide, ska köpa en och kolla om jag kan läsa ut nåt. Tack för tipset

_________________
Anders ancker
Citera
Skruva banåkabil
Felindikering bromsvätska
798 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande