Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Spa server# 3 -Inklusive bildcollage!! :)
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (4066 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Helt ok race!! Riktigt skoj i början när alla bilar var samlade!!

Resultaten:





Måste iväg en svängom nu - räkna med att lite screenshots från racet kommer upp lite senare!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Sen blev det lite puttningar med piruetter som följd...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Niklas Maravic skrev:
Sen blev det lite puttningar med piruetter som följd...

Lyckligtvis var inte jag med om nått sånt.. jag hade blivit tokig!! Jag råkade bara buffa till en porsche som spann rakt framför mig - han tyvärr inte vejja...

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Johan puttade till mig så jag direkt spann och direkt 15 sek efter.... suck Då var jag mitt i smeten

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



djungel-Jim skrev:
Niklas Maravic skrev:
Sen blev det lite puttningar med piruetter som följd...

Lyckligtvis var inte jag med om nått sånt.. jag hade blivit tokig!! Jag råkade bara buffa till en porsche som spann rakt framför mig - han tyvärr inte vejja...


Niklas: Udda är jämnt

Jim: Fick i 1:an

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Jag klantade mig ju rejält. Det största felet jag gjorde var att inte kontrollera att unvoulnerabilityn var satt på ON. Jag tränade ju själv innan och då var den på on men den ändrades tydligen när jag joinade servern.
Mina tävlingsnerver var inte riktigt hundraprocentiga så jag gick ju, i ledning, av ganska så snabbt. Blev irriterad på mig själv och gick av igen. Det var nog då som helvetet började. Något på bilen gick antagligen sönder för efter det så var den lite mer svårkörd vilket ledde till nya avkörningar. Just då tänkte jag aldrig att bilen kanske gått sönder, istället blev man ju bara mer irriterad. Efter att ett drygt varv avklarats så insåg jag att det inte gick att styra bilen överhuvudtaget. Scheisse! Kollar F6 och mkt riktigt... OFF!
Jag blev lite grinig eftersom det gick relativt bra för mig på kvalet och i rejsets början. Jag vet dessutom varför det gick bättre än vanligt. Jag har alltid tidigare suttit vid min egen dator som det hackar ngt enormt på. Svårkört mao. Idag fick jag låna brorsans dator och jag sänkte min varvtid på spa med 4 sekunder direkt!
Visste att det skulle göra skillnad med en dator som det flöt på men inte så stor skillnad.
Nu ska jag träna på att kontrollera F6-knappen samt mina tävlingsnerver. Blir de inte bättre under veckan så får jag väl ta till lite lugnande medel eller nåt...

Får väl säga att rejset var kul så länge det varade för mig.

MVH
Andreas
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Glömde f.ö. att gratulera Roger-rejser till segern.
Grattis!
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Här kommer lite bilder från race:t ur mitt perspektiv! De blev lite stora o så.. nåja!

Allt börjar med att ja inte hinner få in en bra kvaltid under kvalet.. så i starten var ja inte särskilt glad o brassade på järnet!...


... Men inte hjälpte det!! jag höll min plats från gridden i första kurvan.. Helt otroligt att det gick så cleant genom den där hårnålen för oss alla! Zeddie tog täten med Roger hack i häl!


Jag tog upp jakten på de båda!


Andreas gled sakta ut i sandlådan och Roger tog över täten.. Jag var helt plötsligt tvåa!!


........ O så kurvan precis därefter


Avkörningen ledde till att jag kom sist.... Men skam den som ger sig!


Andreas(??) spinner precis framför mig! Men det hela slutade fint! thumbs up


I kurvan därefter drog Johan till med cirkus!!! Som tack för showen fick han en liten knuff



Jahopp.. sen tröttnade jag på att göra screenshots!! Jag strulade mig en massa under resten av rejset o bytte plats med flera stycken innan jag till slut slutade på 2:a plats.. helt ok race!! Gratis roger till vinsten! Det måste vart ensamt där framme..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



hehehe
Snyggt jobbat Jim thumbs up

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



djungel-Jim skrev:
I kurvan därefter drog Johan till med cirkus!!! Som tack för showen fick han en liten knuff


Först var det (för att jag lyckades växla ner till 1:an) sen var det för att jag efter x varv lyckades vända bilen rätt, sen var det när jag fick knuffen

Men väljer man ett så pass oortodoxt spår så får man räkna med att medtävlandena inte är förbereda

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



LOL
Nu kan jag inte visa mig offentligt längre!
Jim's bilder visar ju klart och tydligt vem det är som far över hela banan och ställer till det för alla. Han har t.o.m. rotat fram mitt förnamn som jag så väl försökt hålla hemligt för att jag ska kunna gå på stan utan att alla GTR2002-anhängare kastar sten på mig!
Jag kör som en kratta helt enkelt!

Det enda jag tycks vara bra på är starterna...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
djungel-Jim skrev:
I kurvan därefter drog Johan till med cirkus!!! Som tack för showen fick han en liten knuff


Först var det (för att jag lyckades växla ner till 1:an) sen var det för att jag efter x varv lyckades vända bilen rätt, sen var det när jag fick knuffen

Men väljer man ett så pass oortodoxt spår så får man räkna med att medtävlandena inte är förbereda

Haha jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen!! du tog upp rätt stor del av banan med dina cirkuskonster Jag ville ju tacka för uppvisningen också.. kom inte på nått bättre sätt att göra det på än att ge dig en vänlig liten knuff... Men visst blev det ett fint mönster på banan!?


zeddie skrev:
LOL
Nu kan jag inte visa mig offentligt längre!
Jim's bilder visar ju klart och tydligt vem det är som far över hela banan och ställer till det för alla. Han har t.o.m. rotat fram mitt förnamn som jag så väl försökt hålla hemligt för att jag ska kunna gå på stan utan att alla GTR2002-anhängare kastar sten på mig!

Jag blev ju faktiskt tvungen att köra på gräset för att inte buffa dig.... jag var ju tvungen att ge igen på något sätt!!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



djungel-Jim skrev:

Jag blev ju faktiskt tvungen att köra på gräset för att inte buffa dig.... jag var ju tvungen att ge igen på något sätt!!


Jag måste ju straffas på något vis!

orkar du lägga ut replayen så vore det kanon eftersom jag skulle vilja analysera min bils sönderfall lite. Styrningen på bilen försvann precis innan Eau Rouge utan att jag kört på ngt sedan föregående kurva, då den styrde fint
Alternativt att du mailar mig. zed@pallers.com

THanx in advantage!

/Andreas
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
zeddie skrev:
orkar du lägga ut replayen så vore det kanon eftersom jag skulle vilja analysera min bils sönderfall lite. Styrningen på bilen försvann precis innan Eau Rouge utan att jag kört på ngt sedan föregående kurva, då den styrde fint

Självklart - Nu finns den på hemsidan!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Hmm....

Jag vill inte låta bitter eller som dålig förlorare men jag tittade precis på replayen och undrar lite om det bara är jag som inte fuskar i Eau Rouge? (Med fuskar menar jag alltså genar över beläggningen utanför kurbsen)
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2467



zeddie skrev:
Hmm....

Jag vill inte låta bitter eller som dålig förlorare men jag tittade precis på replayen och undrar lite om det bara är jag som inte fuskar i Eau Rouge? (Med fuskar menar jag alltså genar över beläggningen utanför kurbsen)


Jag var väldigt tveksam till hur jag skulle åka där, jag siktar alltid på att hålla iaf höger sida innanför curbsen, men det är svårt att hållas sig innanför när det finns plats på andra sidan. Normalt sett så är det ju banmarkeringen som gäller (det vita sträcket), vet inte hur de tolkar när det är "riktigt" race på banan....

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



djungel-Jim skrev:



Däcksröken bakom Ferrarin är jag som trycker bromspedalen genom golvet för att inte köra in i Niklas, jag hann som tur var bromsa men var millimeter ifrån.





Efter incidenten där jag nästan kört in i Niklas så bromsade jag lite
försiktigare i fortsättningen.




Vilket öppnade upp lägen för dom andra att bromsa förbi mig.




När jag höll på att bli utbromsad så slog mig tanken "kör snävt o sväng in bakom". :




Mitt smil var från öra till öra då det gick upp för mig att så här kör dom stora pojkarna.......




.....hur jag kom på tanken är dock ett mysterium men man har ju sett det på tv några gånger, kul att det funkade.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

Skitkul o se lite screenshots från racen!!!!


_________________
Magnus Thomé
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Andreas A skrev:



Efter incidenten där jag nästan kört in i Niklas så bromsade jag lite
försiktigare i fortsättningen.




Vilket öppnade upp lägen för dom andra att bromsa förbi mig.




När jag höll på att bli utbromsad så slog mig tanken "kör snävt o sväng in bakom". :




Mitt smil var från öra till öra då det gick upp för mig att så här kör dom stora pojkarna.......




.....hur jag kom på tanken är dock ett mysterium men man har ju sett det på tv några gånger, kul att det funkade.


Du körde bra där! Helrätt körning!
Jag planerade dock inte att bromsa mig om dig där. Jag låg ganska tätt inpå dig när du nitade låångt innan min bromsmarkering. Jag hade inget annat val än att kasta mig ut bredvid, få helt fel spår och därför tappa lite i kurvan.
Fast hade jag vetat innan att du skulle bromsa så tidigt så hade jag nog gjort ungefär likadant som jag gjorde...

Håller f.ö. med magnus. Kul med screenshots! Jag har dock fortfarande problem med att jag inte kan ta mer än en bild i taget.
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Jag upplevde att jag hade olika bromsverkan hela tiden så jag bromsade väldigt tidigt av ren feghet.

Ang. trubbel med skärmdumpar så kör jag med Print Screen knappen, alt+tab så jag kommer ut till windows där jag klistrar in bilden i photoshop, sedan alt+tab tillbaka till gtr för att ta nästa bild.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Yep det fungerar väl om man gör så men jag är ju så lat så jag vill ju kunna ta flera bilder på en gång utan att behöva gå ut till windows emellan. Som jag förstod det så ska man kunna göra så med programmet clipgrab, vilket jag använder.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1038
Citera
Racingsimulatorer
Spa server# 3 -Inklusive bildcollage!! :)
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (4066 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande