Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6801 totalt) |
*** I dagsläget finns det inga fler platser men det kan ju alltid hända att någons bil ger upp och då kanske denna person erbjuder sin plats, vem vet!!***
***EDIT 27/7 22:04 Mycket riktigt blev det ett avhopp. Denna plats är preliminärt erbjuden en av reserverna men om denna person inte vill ha den finns den tillgänglig till alla!! PM:a isf*** För sista minutenfrågor: 070-4530626 el 0418-50357 Fika samt kall läsk kommer att finnas till självkostnadspris!! onsdagen 28/7 kl 17-20 tänkte vi köra lite på Sturup Raceway. Banan är nu definitivbokad Vi kommer att köra 10 bilar samtidigt på banan vilket bör ge närmare 80 minuters effektiv bantid per man vid effektiva flaggvaktsbyten!! Preliminärt samlas vi kl 16.30 på parkeringen utanför Huvudbyggnaden för sökerhetsgenomgång mm Blir vi insläppta till depån kör vi genomgången där! Målsättningen är att första flagvaktsgrupp skall vara på plats någon minut efter att vi fått tillträde till banan! Vi vill ju åka så mycket som möjligt ju!!! ![]() Körningen kommer att ske i två grupper, Snabba erfarna samt lite långsammare (som jag!) Den snabba gruppen kommer att vara först på banan och då finns möjligheten för den långsammare gruppen att titta på lämpliga spårval etc från dels banposteringar och dels vallarna runt banan. Det kan tom hända att ngn eller några i den snabba gruppen tar med långsammare förare för några varvs "känna på" Hjälm gäller för passagerare också!! Varje grupp kör ca 30 min inkl flaggvaktsbyten. Tre banposteringar samt en huvudpostering/utsläpp kommer att krävas per pass! detta ger att man bara behöver stå flaggvakt under ett pass (30 min) under hela kvällen. Ni som räknat lite märker att det saknas 2 manpass för att täcka upp hela kvällen, om ingen utomstående vill hoppa upp på en postering kommer jag och någon till att ta varsitt extrapass i utsläppet! Detta medför att varje deltagare får två flaggvaktsfria pass under kvällen med möjlighet att snacka lite rejs med kompisarna i depån eller justera cambern lite kanske!!!!! Mer info kommer!! Lite allmänna regler: Endast gatbilar (vilket givetvis även innefattar Roadsportbilar!) Bilarna skall vara i stabilt skick (den som läcker olja på banan kommer garanterat få sanera denna inför 9 väntande kamrater) Ingen medveten drifting (även om det kan vara underhållande ibland så är detta en träff för alla som vill förbättra sin körning) obligatorisk banpostering när man inte kör (givetvis får man ha en stand in) obligatoriskt med hjälm samt heltäckande bomullsklädsel (ej hockey- eller farsans 60-tals vespahjälm) All körning sker på egen risk (deltagarna kommer få skriva på en ansvarsfrånsägelse gällande arrangören) Detta kommer vara en träff kantad av sunt förnuft! Arrangörerna kommer inte tveka en sekund att svartflagga omdömmeslös körning fast å andra sidan kör ju inte Rejsa.nu-folk omdömmeslöst!! ![]() Arrangören kommer inte att ha något krav på SBF-licens men vill ändå passa på att förespråka detta. Kan man lägga 2000 kr på en polerad dumpventil kan man lägga 1100 på kurs + licens. Kostnaden per person kommer att vara 200kr. Kostnad för ev uppkomna skador på eller sanering av banan kommer att belasta den ansvariga för incidenten. Det låga priset för en kvälls körning renderar absolut ingen ekonomisk vinst för arrangören blir det några ören över kokar vi ett par termosar kaffe och bjuder på!! Som tidigare sagts finns det 20 platser för körsugna personer med ett glatt humör!! Anmälan är bindande men betalning sker på plats. Vi tycker att det är en hederssak att inte fly en bindande anmälan. Regnar det kör vi ändå!! En bra förare behärskar alla väder! Se det som en möjlighet att testa nya R-däcken, nya framvagnssetupen eller bara som ett tillfälle att ha kul några timmar en kväll!! Välkomna den 28:e _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Klockrent!
![]() Blir ett perfekt tillfälle att skrubba in de nya 888orna inför körningen på Ljungbyhed lördagen därpå! Hoppas bara att alla som snackar om att köra nu får tummarna loss och anmäler sig lite snabbt så att det blir av! ![]() Bra initiativ!! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
||||||
Av två huvudanledningar: 1 En tävlingsbil är mycket snabbare på banan, det skulle kanske inte vara så roligt för föraren av tävlingsbilen att behöva anpassa sig till gatbilstempot. 2 Det kan kännas olustigt för en gatbilsåkare att vistas på samma bana som en bil/förare som har en mer lättsam inställning till tät rejsing och ev plåtkontakt. Att framföra sin fina gatbil innebär nog att man ökar säkerhetsavstånden lite mer. Man blir ju automatiskt lika rädd om andras bilar som man är om sin egen. Du är givetvis välkommen med en gatbil. ![]() Alternativet är ju att du själv skakar fram lite renodlade tävlingsbilar till en egen kvällskörning. Sturup Raceway bemöter en mkt vänligt och det finns några kvällstider kvar i sommar! Mvh Habbe _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Låter som en mkt bra inställning! ![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
[quote="MatroxMGA"]
Kan inte helt hålla med där. Alla tävlingsbilar är ju långt ifrån snabbare än gatbilar, en vanlig m3:a som Magnus har ju 120 hästar mer än min tex. och Teds clio cup bil har väl inte ett helt stall under huven. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
[quote="Babbe"]
Babbe, jag tror inte vi har träffats, kanske gör vi det på Sturup den 28:e? ![]() Nu vet inte jag vem Magnus är och vilken bil du menar när hans M3:a har 120 hästar mer än din. Och förresten, din bil, den känner jag inte riktigt till heller, har du presenterat den här på forumet förr? Isåfall måste jag ha missat det. Är det en gatbil? Häng då med på Sturup. tror det kommer bli skitkul!! Mvh Habbe _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Habbe; Han syftar nog på våran forumägarens bmw... för det är väl nåt sånt han har?
![]() |
||||||
Javisst ser ju även nu att jag sitter inloggad som min bror ![]() ofta är det enligt min mening så att gatbilar ofta är snabbare då de kan lägga sina pengar endast i bilen och inte på allt det runt omkring så kostar för oss som tävlar _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Jo givetvis, men det är det lättaste sättet att jämföra xxx med. _________________ Daniel Steiner |
||||||
och så hänger du på den 28:e hoppas jag!!!! ![]() Mvh Habbe _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
låter mkt intressant... men måste bara bearbeta min sambo så att hon håller med om att calibran utan ac och komfort ÄR en bra semester bil så jag har den på plats då jag besöker de södra delarna av landet de kommande veckorna...
När måste man senast ge besked? Söndag kväll som igår eller den 18:e? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Jag misstänker att det kommer att uppskattas av bland annat min flickvän att hon får höra kurvteknik och gasteknik från andra än min kritiska negativa inställning som det heter. _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||||
Som igår egentligen! ![]() Det finns två platser kvar samt ytterligare två som kan tänkas ge bort sina platser om ngn mer behövande kommer därför att deras bilar ej ännu är i helt tillfredställande skick! Kom förbi ändå om du har vägarna förbi men inte kan besluta dig om körningen, ngn kan ju få motorras ellr så och det är ju fortfarande 20 deltagare som gäller! Mvh Mattias _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
okey, bra att veta om det går min väg.... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (6801 totalt) |