Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 3.0 -04
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (23125 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
fj0 skrev:
Älskar bilen din.



_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Ett besök på Gävleträffen som Gävlesektionen inom BMW Club Schweden arrangerade besöktes i lördags.
Inget besök som var planerat utan det blev en spontan grej.
Mycket folk och fint väder. Ett trevligt arrangemang
Det blev både slalomkörning, och håll i ratten, rattlåsrally

Det blir att hålla sig till att svänga i fortsättningen

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3647



Hobbe skrev:
Ett besök på Gävleträffen som Gävlesektionen inom BMW Club Schweden arrangerade besöktes i lördags.
Inget besök som var planerat utan det blev en spontan grej.
Mycket folk och fint väder. Ett trevligt arrangemang
Det blev både slalomkörning, och håll i ratten, rattlåsrally

Det blir att hålla sig till att svänga i fortsättningen


Bild bevis:




_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Tackar

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Funderar på att sätta dessa fram till nästa säsong



E46M/CSL
345x28mm

Inga problem tror jag vad det gäller fälg och ET (18" original), men kan säkert komma att behöva lite "finjustering"

Ett annat alternativ om det inte fungerar är nya 330i (E90) 330x24mm med ok fram

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nu sitter tre P-Zero Corsa på bilen.
Det fjärde såg ut att må dåligt så ett ersättningsdäck på G i tid till Gelleråsen 9/7.
Tack Micke på Joki Motorsport för ett snabbt agerande thumbs up



Passade även på att ta bort mina gula Pagid bromsbelägg fram pga allt skrammel (stort spel mellan fäste belägg och ok).
Skrikandet var förväntat, men skramlandet gjorde mig till slut irriterad på gränsen till vansinnig
Nu sitter original beläggen på. Visst biter det sämre, men oj vad tyst det har blivit
Det blir att undersöka nya potentiella bromsbelägg vad det lider.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



oj vad har hänt med det där däcket?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Det sprack innan jag hann sätta på det på vrålåket. Skrämselhicka kanske ?
Fabrikationsfel gissar jag på.

Ett nytt levereras i morgon thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Hobbe skrev:
Funderar på att sätta dessa fram till nästa säsong



E46M/CSL
345x28mm

Inga problem tror jag vad det gäller fälg och ET (18" original), men kan säkert komma att behöva lite "finjustering"

Ett annat alternativ om det inte fungerar är nya 330i (E90) 330x24mm med ok fram


Yup,
E46M/CSL frambromsar fungerar med enbart lite justering.
En annan Z4 har redan gjort denna konvertering.



Det blir mitt nya projekt inför nästa säsong thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nu är ECU:n på väg till Kelleners för försök #2
Varvstoppet skall flyttas upp ca 500 rpm
Förhoppningvis sitter den "nyhackade" ECU:n i bilen igen innan Sviestad 23/7.
Nu slipper fyran slängas in precis innan bromspunkten till Esset, och tvära högern till Rondellen


Jag har funderat på att förstärka krängningshämmarna fram och bak.


Fjädringen är hårdare med Bilstein PSS9 än med M-fjädringen.
E46M fram (26,0 mm) och bak (21,5 mm).
E85 M-chassi: Fram (25,0 mm) och bak (19,0 mm).
E85 chassi: Fram (24,0 mm) och bak (18,0 mm).

Det blir en ökning med 1,0 resp. 2,5 mm både fram och bak mellan mina befintliga M-krängare och E46M.
Ungefär samma skillnad mellan E46M 3.2 L och E46 3.0 L.
Då H&R har ett kit med 27mm/21mm krängningshämmare så är tanken med E46M krängningshämmare inte helt felaktig.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Från Gelleråsen:


Tack mazz.nu thumbs up

R-däcken blev en trevlig erfarenhet. Ett helt kör pass utan problem

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Då har Kelleners lyckats med att flytta upp varvstoppet 500 rpm
Det känns "rejsigt" att kunna dra igenom hela den rödfärgade delen av varvräknaren

Nya ställbara H&R krängningshämmare beställda (27 mm fram och 21 mm bak).
Förhoppningvis monterat och klart innan Ring Knutstorp.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Läcker bil! thumbs up Lyckas du få någon tid på Gelleråsen?

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Tack ! Vipern är ju inte direkt ful heller....
Njaeee, ingen tidtagning då det inte är tillåtet

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nu är Ring Knutstorp med BMW CS/SC avklarat
Tyvärr hann mina nya H&R krängningshämmare ej komma fram i tid.
Knutan var buskul att köra.
Sista timmen på söndagen var det dessutom enbart ett fåtal bilar som körde så det blev en timme non-stop körning med kort paus för att lätta på lufttrycket (2,9 kg bak ).
Efter pausen var det bara att ge sig på banan igen

Vrålåket passade på att bli dynotestat också.
Nuffrorna hamnade i närheten där Kelleners egna dynotest hade sagt att nuffrorna skulle ligga.

Max 254.2 hk vid 6340 rpm.
Max 319 Nm mellan 4300-4550 rpm.
Max 249 km/h vid 6800 rpm (fartspärren sitter kvar).


Foto:Dan P

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Tycker din racer verkar lite halvslö....!? Ett riktigt bra tips för att få lite fart på den skulle kunna vara en nylack...vill du ha förslag på färg så kan du vända dig till mig....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare


Neongult

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Lagom till Challenge 28/8, och Anderstorp 11/9 sitter nu H&R 27mm/21mm krängningshämmare på plats.
Passade även på att skruva dit lite bling. Ett trevligt avskärmat sportluftfilter med bibehållet undertryck

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Det slits lite onödigt mycket i ytterkant på både fram och bakdäck.
Ny hjulinställning bokad.
KMAC främre camberplattor beställda från Turner Motorsport. Upp till -3 grader möjligt.

Med tur och skicklighet förhoppningvis fixat innan Anderstorp 11/9

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3647



Hobbe skrev:
Det slits lite onödigt mycket i ytterkant på både fram och bakdäck.
Ny hjulinställning bokad.
KMAC främre camberplattor beställda från Turner Motorsport. Upp till -3 grader möjligt.

Med tur och skicklighet förhoppningvis fixat innan Anderstorp 11/9


Det var lite "bling" varning på de där!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 3.0 -04
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (23125 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande