Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 3.0 -04 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (23125 totalt) |
Ett besök på Gävleträffen som Gävlesektionen inom BMW Club Schweden arrangerade besöktes i lördags.
Inget besök som var planerat utan det blev en spontan grej. Mycket folk och fint väder. Ett trevligt arrangemang Det blev både slalomkörning, och håll i ratten, rattlåsrally Det blir att hålla sig till att svänga i fortsättningen _________________ BMW MC-klubben |
||
Bild bevis: _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Funderar på att sätta dessa fram till nästa säsong
E46M/CSL 345x28mm Inga problem tror jag vad det gäller fälg och ET (18" original), men kan säkert komma att behöva lite "finjustering" Ett annat alternativ om det inte fungerar är nya 330i (E90) 330x24mm med ok fram _________________ BMW MC-klubben |
||
Nu sitter tre P-Zero Corsa på bilen.
Det fjärde såg ut att må dåligt så ett ersättningsdäck på G i tid till Gelleråsen 9/7. Tack Micke på Joki Motorsport för ett snabbt agerande Passade även på att ta bort mina gula Pagid bromsbelägg fram pga allt skrammel (stort spel mellan fäste belägg och ok). Skrikandet var förväntat, men skramlandet gjorde mig till slut irriterad på gränsen till vansinnig Nu sitter original beläggen på. Visst biter det sämre, men oj vad tyst det har blivit Det blir att undersöka nya potentiella bromsbelägg vad det lider. _________________ BMW MC-klubben |
||
Yup, E46M/CSL frambromsar fungerar med enbart lite justering. En annan Z4 har redan gjort denna konvertering. Det blir mitt nya projekt inför nästa säsong _________________ BMW MC-klubben |
||
Nu är ECU:n på väg till Kelleners för försök #2
Varvstoppet skall flyttas upp ca 500 rpm Förhoppningvis sitter den "nyhackade" ECU:n i bilen igen innan Sviestad 23/7. Nu slipper fyran slängas in precis innan bromspunkten till Esset, och tvära högern till Rondellen Jag har funderat på att förstärka krängningshämmarna fram och bak. Fjädringen är hårdare med Bilstein PSS9 än med M-fjädringen. E46M fram (26,0 mm) och bak (21,5 mm). E85 M-chassi: Fram (25,0 mm) och bak (19,0 mm). E85 chassi: Fram (24,0 mm) och bak (18,0 mm). Det blir en ökning med 1,0 resp. 2,5 mm både fram och bak mellan mina befintliga M-krängare och E46M. Ungefär samma skillnad mellan E46M 3.2 L och E46 3.0 L. Då H&R har ett kit med 27mm/21mm krängningshämmare så är tanken med E46M krängningshämmare inte helt felaktig. _________________ BMW MC-klubben |
||
Då har Kelleners lyckats med att flytta upp varvstoppet 500 rpm
Det känns "rejsigt" att kunna dra igenom hela den rödfärgade delen av varvräknaren Nya ställbara H&R krängningshämmare beställda (27 mm fram och 21 mm bak). Förhoppningvis monterat och klart innan Ring Knutstorp. _________________ BMW MC-klubben |
||
Nu är Ring Knutstorp med BMW CS/SC avklarat
Tyvärr hann mina nya H&R krängningshämmare ej komma fram i tid. Knutan var buskul att köra. Sista timmen på söndagen var det dessutom enbart ett fåtal bilar som körde så det blev en timme non-stop körning med kort paus för att lätta på lufttrycket (2,9 kg bak ). Efter pausen var det bara att ge sig på banan igen Vrålåket passade på att bli dynotestat också. Nuffrorna hamnade i närheten där Kelleners egna dynotest hade sagt att nuffrorna skulle ligga. Max 254.2 hk vid 6340 rpm. Max 319 Nm mellan 4300-4550 rpm. Max 249 km/h vid 6800 rpm (fartspärren sitter kvar). Foto:Dan P _________________ BMW MC-klubben |
||
_________________ BMW MC-klubben |
||
Lagom till Challenge 28/8, och Anderstorp 11/9 sitter nu H&R 27mm/21mm krängningshämmare på plats.
Passade även på att skruva dit lite bling. Ett trevligt avskärmat sportluftfilter med bibehållet undertryck _________________ BMW MC-klubben |
||
Det slits lite onödigt mycket i ytterkant på både fram och bakdäck.
Ny hjulinställning bokad. KMAC främre camberplattor beställda från Turner Motorsport. Upp till -3 grader möjligt. Med tur och skicklighet förhoppningvis fixat innan Anderstorp 11/9 _________________ BMW MC-klubben |
||
Det var lite "bling" varning på de där! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 3.0 -04 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (23125 totalt) |