Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 3.0 -04
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (23125 totalt)
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Abbe_M3 E30 skrev:
Hobbe skrev:
Det slits lite onödigt mycket i ytterkant på både fram och bakdäck.
Ny hjulinställning bokad.
KMAC främre camberplattor beställda från Turner Motorsport. Upp till -3 grader möjligt.
[img] [/img]
Med tur och skicklighet förhoppningvis fixat innan Anderstorp 11/9


Det var lite "bling" varning på de där!


Vadå, det är ju en BMW, ska ju vara lite polerat lättbling med funktion då

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Abbe_M3 E30 skrev:


Det var lite "bling" varning på de där!


Japp, röd färg är riktigt bling
En välvaxad röd E30M är superbling

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3647



Hobbe skrev:
Abbe_M3 E30 skrev:


Det var lite "bling" varning på de där!


Japp, röd färg är riktigt bling
En välvaxad röd E30M är superbling



Fattar ingenting nu!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
micke.h
tumba
Här sen Jul 2004
Inlägg: 65



[quote="Hobbe"]Lagom till Challenge 28/8, och Anderstorp 11/9 sitter nu H&R 27mm/21mm krängningshämmare på plats.
Passade även på att skruva dit lite bling. Ett trevligt avskärmat sportluftfilter med bibehållet undertryck

Tjena Hobbe hur gick det på Anderstorp?
Mvh Micke

_________________
Michael Hedlund

Bmw E28-85
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Hej Micke !

Jodå, Anderstorp var spännande
Skräcken att missa bromspunkten innan 90 graders kurvan Farfars hörna direkt efter flygrakan var ljuvlig
Doserade kurvor var något nytt att lära sig hantera.

Tyvärr kom aldrig camberplattorna på plats till Anderstorp

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Hobbe skrev:
Tyvärr kom aldrig camberplattorna på plats till Anderstorp

Frågan är vem som kommer klara av att hänga med när du får dem på plats?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
BTG skrev:
Hobbe skrev:
Tyvärr kom aldrig camberplattorna på plats till Anderstorp

Frågan är vem som kommer klara av att hänga med när du får dem på plats?


Det finns alltid en vit E30M att jaga
Den gick snabbt genom kurvorna thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
KMac camberplattorna är nu på, och en ny hjulinställning avklarad.
Förhoppningvis blir det mindre däckslitage på yttersidorna.

Det får börjas lite försiktigt
Camber nu (original) : -1,5 (-0,5) fram och -2,2 (-2,0) bak.
Positiv toe fram och bak.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nu blev det bättre slitage på däcken.
Nästa gång ska jag prova -2.5 grader fram och mer toe out, och -2.2 grader bak med lite toe in.
Resultatet av grövre krängningshämmare märktes i dag också.

Nytt personbästa på Challenge (Tullinge) i dag.
Viktigast av allt: Garagegrannen är inte snabbast längre (sorry AZZAD ).


Fotograf Niklas Falk.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Mantorp med Motorklubben i morgon
Sista möjligheten i år att slita gummi

Passade på att fixa lite med inställningar efter lite tips, och slitaget på r-däcken:
Camber bak -2,2 grader med aningen toe-in.
Camber fram -2,5 grader med aningen toe-out.
Krängningshämmarna fram och bak på det styvaste.
PSS9 ställbar dämpning 1 fram (hårdast) och 2 bak (näst hårdast). Tidigare 5/5...
P-Zero Corsa 2,1 bar fram och 2,3 bar bak (varma).

Det kändes riktigt kul under provturen

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Hamnade i Snabbast-gruppen på Mantorp tillsammans med bla lådbilar och 996/997:or med diverse fräsiga modellbeteckningar
Det var lika bra att göra lidandet kort, och släppa förbi dessa bilar snabbast möjligt


Källa: motorklubben.expressen.se

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Tjena Hobbe!

Var lite vaksam med dina Kmac plattor, har monterat sådana i en kundbil och de släppte efter tio mils gatkörning. När kunden hissade upp bilen släppte hela den röda plastgummitjofräsmassan inklusive lager från topplagringen och fjäderbenet trillade ut. Vill inte verka negativ, men ger dig ett råd i all välmening så att det inte släpper på banan och det inträffar något allvarligt! Min kuns handlade dessa från England och de var inte så pigga på att reklamera då det "aldrig hade inträffat förr".

Hoppas du inte tar illa upp!
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
BMWTobbe skrev:

Hoppas du inte tar illa upp!


Nej, varför skulle jag det.
Inga problem med mina, men en liten koll då och då skadar aldrig.
Tack för rådet ! thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Bara tänkte att du kanske tyckte det var onödigt av mig att lägga det i din tråd istället för att pm'a dig, men det var en så allvarlig händelse att jag tyckte det kunde bli känt så att folk inte kommer till skada. Att tappa fjäderbenet i 200 blås känns nog lite "närmare gud till mig" på något sätt...
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Har du några fler bilder på motorrummet? Speciellt då på placeringen av sexan i längsled, vilken cylinder hamnar över framaxeln?

Har allvarliga funderingar om vi ska bygga en coupe till rallycross på ett par år.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Niklas,

Inte min Z4, men det spelar mindre roll...


Jag hoppas bilderna hjälper !

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Snart släpps Z4M och Z4M Coupe, men vrålåket får hänga med ett tag till.

Listan för 2006 börjar fyllas på:
-2 st nya P-Zero Corsa däck fram.
Ytterkanterna nedslitna efter en säsong med för lite neg. camber.
-2 st 200 cell sportkattar med en ny mappning av motorn.
Att modifiera grenrör gör ingen större skillnad på E85/E46 med M54 motorn (ej heller E85/E46 med S54:n), men ca 10 hk extra om original kattarna byts ut, och flyttas ned en bit.
-Nya H&R fjädrar (100 N/mm fram och 125 N/mm bak eller värre) till Bilstein PSS9.
-Nya kompletta bromsar fram.
Stoptech ligger bra till.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Jag har GT3 bromsar liggande, om du är sugen. Har suttit på GT3 Eventuellt även 993T i form av Movit kit. Har suttit på cupbilen M3 -97

_________________
Stefan Larsson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Stefan,

Plats finns bakom 18 tummarna
GT3 komplett med 330x34 mm skivor ?
Det sitter 300x22 mm original på Z4:n, behövs någon 120/5 adapter ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



På samtliga frågor svarar jag -JA.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Eftersom alla andra uppdaterar sina bilar inför BMW SC banträffarna 2006 :

Stoptech främre bromskit (slitsade 332x32mm) med Carbopad belägg.
Svarta ok (mindre bling ).

Stoptech slitsade skivor bak
http://www.peansweden.com

H&R 100 N/mm och 120 N/mm fjädrar.
"Nürburgring Cup Kit" - kan knappast vara fel
Kommer att ersätta befintliga Bilstein PSS9 "mjukis" H&R fjädrar.
http://www.forza.se

olja och bromsvätska ska bytas.

Framspoilern märkt efter två säsonger med däcksprut ska också få en uppfräschning.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4 3.0 -04
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (23125 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande