Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 3.0 -04 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (23125 totalt) |
Vadå, det är ju en BMW, ska ju vara lite polerat lättbling med funktion då |
||||
[quote="Hobbe"]Lagom till Challenge 28/8, och Anderstorp 11/9 sitter nu H&R 27mm/21mm krängningshämmare på plats.
Passade även på att skruva dit lite bling. Ett trevligt avskärmat sportluftfilter med bibehållet undertryck Tjena Hobbe hur gick det på Anderstorp? Mvh Micke _________________ Michael Hedlund Bmw E28-85 |
||||
Hej Micke !
Jodå, Anderstorp var spännande Skräcken att missa bromspunkten innan 90 graders kurvan Farfars hörna direkt efter flygrakan var ljuvlig Doserade kurvor var något nytt att lära sig hantera. Tyvärr kom aldrig camberplattorna på plats till Anderstorp _________________ BMW MC-klubben |
||||
Det finns alltid en vit E30M att jaga Den gick snabbt genom kurvorna _________________ BMW MC-klubben |
||||
KMac camberplattorna är nu på, och en ny hjulinställning avklarad.
Förhoppningvis blir det mindre däckslitage på yttersidorna. Det får börjas lite försiktigt Camber nu (original) : -1,5 (-0,5) fram och -2,2 (-2,0) bak. Positiv toe fram och bak. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Nu blev det bättre slitage på däcken.
Nästa gång ska jag prova -2.5 grader fram och mer toe out, och -2.2 grader bak med lite toe in. Resultatet av grövre krängningshämmare märktes i dag också. Nytt personbästa på Challenge (Tullinge) i dag. Viktigast av allt: Garagegrannen är inte snabbast längre (sorry AZZAD ). Fotograf Niklas Falk. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Mantorp med Motorklubben i morgon
Sista möjligheten i år att slita gummi Passade på att fixa lite med inställningar efter lite tips, och slitaget på r-däcken: Camber bak -2,2 grader med aningen toe-in. Camber fram -2,5 grader med aningen toe-out. Krängningshämmarna fram och bak på det styvaste. PSS9 ställbar dämpning 1 fram (hårdast) och 2 bak (näst hårdast). Tidigare 5/5... P-Zero Corsa 2,1 bar fram och 2,3 bar bak (varma). Det kändes riktigt kul under provturen _________________ BMW MC-klubben |
||||
Hamnade i Snabbast-gruppen på Mantorp tillsammans med bla lådbilar och 996/997:or med diverse fräsiga modellbeteckningar
Det var lika bra att göra lidandet kort, och släppa förbi dessa bilar snabbast möjligt Källa: motorklubben.expressen.se _________________ BMW MC-klubben |
||||
Tjena Hobbe!
Var lite vaksam med dina Kmac plattor, har monterat sådana i en kundbil och de släppte efter tio mils gatkörning. När kunden hissade upp bilen släppte hela den röda plastgummitjofräsmassan inklusive lager från topplagringen och fjäderbenet trillade ut. Vill inte verka negativ, men ger dig ett råd i all välmening så att det inte släpper på banan och det inträffar något allvarligt! Min kuns handlade dessa från England och de var inte så pigga på att reklamera då det "aldrig hade inträffat förr". Hoppas du inte tar illa upp! |
||||
Bara tänkte att du kanske tyckte det var onödigt av mig att lägga det i din tråd istället för att pm'a dig, men det var en så allvarlig händelse att jag tyckte det kunde bli känt så att folk inte kommer till skada. Att tappa fjäderbenet i 200 blås känns nog lite "närmare gud till mig" på något sätt...
|
||||
Har du några fler bilder på motorrummet? Speciellt då på placeringen av sexan i längsled, vilken cylinder hamnar över framaxeln?
Har allvarliga funderingar om vi ska bygga en coupe till rallycross på ett par år. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Snart släpps Z4M och Z4M Coupe, men vrålåket får hänga med ett tag till.
Listan för 2006 börjar fyllas på: -2 st nya P-Zero Corsa däck fram. Ytterkanterna nedslitna efter en säsong med för lite neg. camber. -2 st 200 cell sportkattar med en ny mappning av motorn. Att modifiera grenrör gör ingen större skillnad på E85/E46 med M54 motorn (ej heller E85/E46 med S54:n), men ca 10 hk extra om original kattarna byts ut, och flyttas ned en bit. -Nya H&R fjädrar (100 N/mm fram och 125 N/mm bak eller värre) till Bilstein PSS9. -Nya kompletta bromsar fram. Stoptech ligger bra till. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Eftersom alla andra uppdaterar sina bilar inför BMW SC banträffarna 2006 :
Stoptech främre bromskit (slitsade 332x32mm) med Carbopad belägg. Svarta ok (mindre bling ). Stoptech slitsade skivor bak http://www.peansweden.com H&R 100 N/mm och 120 N/mm fjädrar. "Nürburgring Cup Kit" - kan knappast vara fel Kommer att ersätta befintliga Bilstein PSS9 "mjukis" H&R fjädrar. http://www.forza.se olja och bromsvätska ska bytas. Framspoilern märkt efter två säsonger med däcksprut ska också få en uppfräschning. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 3.0 -04 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 8 besök senaste veckan (23125 totalt) |