| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Racepreppad Porsche 968-92
|
5245 besök totalt |
|
En av Sveriges mest racepreppade 968:or är nu till salu! Spec. Motor: 968 -93 2800mil, totalt genomgången av JTI Motorsport men har gått ett 6 tim långlopp efter genomgång. Förstärkt oljepickup, borttagna balansaxlar, nerdrevad mini generator, semisinter koppling, stor setrab oljekylare, Ferrita racekat (fia godk), Ferrita skräddarsytt avgassystem. mm Växellåda: 944 turbo -90 40% diff, oljekyld med en setrabkylare Bromsar: Fram: 993 turbo ok och skivor Nya PFC 97 Stålomspunna slangar Bak: 968 rödlackade ok Blåa Pagid belägg Stålomspunna slangar ABS: Inflyttad i kupe'n samt justerbar bromsverkan bak Framfjädring: Öhlins fjäderben specialbyggda med uppflyttade spindar, Sellholm justerbar krängningshämmare, justerbara topplagringar, specialtilverkade bärarmar med uniballs fullt justerbara, droppade styrleder med uniballs. Bakvagn: Uppflyttad växellåda 37mm för bättre drivaxelvinklar, genomgångna drivaxlar av JTI, borttagen torisionsfjädring som är ersatt med Öhlins coilover, justerbara bärarmar med uniballs. Bakvagnen är uppflyttad ca 80mm i karossen med helt nya infästningar pga att de gamla sitter i torisionsröret, dom nya är även justerbara så att man kan justera cambern. Inredning; GUS fullbur(FIA), Sparco Evo2 stol, &-punkts bälte 3" Kaross: Glasfiber front, huv och skärmar, 968 turbo frontläpp och vinge, plastrutor, huvudströmbrytare Däck: 255-40-17 runt om, Bridgestone R-däck Fälg: 17" o.Z Split Bilder finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pris: 130 000:- om du kan något om racebilar så vet du att detta pris är oerhört lågt! Byggkostnaderna för en sådan här bil är minst 100 000:- till. Tel: 0708-650 434, 046-705191 Björn Nilsson _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
|
Man blev lite sugen, men jag har precis köpt ett hus.
Tror inte gumman blir glad om jag skulle säga att all renovering är uppskjuten på obestämd framtid pga att jag har köpt en bil till. Lycka till med försäljningen och grattis till den köper den. _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||
|
Tror inte jag orkar med detta projekt längre efter mina problem med en viss stötdämparfirma
Priset: Smärtsamt lågt, ring så pratar vi Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
sugen på att byta mot en halvfärdig svängjänk?
|
||
|
Några bilder för att få folk att inse vilken potent å påkostad bil detta är. Bilen är inte sned eller har några andra dyra/allvarliga defekter.
Köpte nya uniballs till framvagnen i våras för ca 8000:- , 4 nya fjädrar som matchar Jonas Jarlmarks recept för att få till ett mycket snabbt och avstämmt chassi. Har även gjort ett stort mät och räknejobb på den i våras för att få till dämpare/fjädrar/kränghämmare.
Mvh Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
![]() |
SÄLJES
|
5245 besök totalt |