Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Bra bil för bankörning men också att ha som gatbil, 2-300kkr | << 1, 2 3 besök senaste veckan (2847 totalt) |
Du har säkerligen helt rätt, men vad det gäller Porsche 911 så får man väl alltid tumma lite på åldern _________________ Henrik Troeng |
||||||
Annars så kan du spräcka budgeten och gå lös på antingen en
Nissan 350Z för 360 lopper eller en Chrysler Crossfire för 375. Snygga men dyra men jag tror att du ska bli nöjd med banåkandet. |
||||||
Tja, original imprezan GT modellen går ju bara 1.32 i SS Men den kostar o andra sidan bara ~150k. Så då har du 150k kvar o trimma för, den lär nog gå en del för dom pengarna Se bara till o lägga större delen av pengarna på väghållning o inte motorn. Jag kör med avgas trim o det räcker då gött tycker jag. Men väghållningen behövs definitivt ses över. Iaf för asfalt, på vintern går den bra me original setupen Evo6:an går väldigt bra original. Det är väldigt lite man behöver pilla på (bromsbelägg, bromsvätska, avgas, kanske koppling). Sedan är den race klar o gör som en dröm. Dessa bilar går ju dessutom att ha kul med året om. Jag har då faktist roligast på vintern (det gäller bara o spara pengar så man har råd med 80 liter soppa varje helg ). _________________ Johan Vikström |
||||||
Den evo VI:an som körde på 1.25.XX i superstage (som finns i superstagelistan, och inte är magnus) var allt annat än original. Pirelli P zero C Coilovers runt om Andra belägg + vätska mm. 3" Moongoose avgas utan kat Respons-system Launch control Mappad med race-soppa (ladda ca 1,5bar) Flödesoptimerad turbo Luftfilter Säkert en hel del mer, men det räcker för att inte vara original. mvh. Fredrik _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||||||
Då har nån evo6 ägare ljugit för mig då Nå väl, fort går dom iaf
edit: hade faktist aldrig brytt mig o kolla ss listan på deras tider. Men 1.28 1.29 står det på två st evo6:or som verkar vara original i hästarna iaf. _________________ Johan Vikström |
||||||
o tusan, en sån ska jag testa. Resultatet blir som en Impreza med bra styling eller Kostnad? o bättre chassiprylar behövs med då TT i orginal är rätt mjukt satt. Men styrningen... vad gör man åt den?? För TT talar kostnaden (är ju Golf undertill så delar bör vara hyfsat billiga) _________________ Jan Å |
||||||
om man nu kan fixa till haldexen på en TT, vore inte en Golf R32 vara ett bättre alternativ då?
Är väl samma fyrhjulkrafs på den. (lite mer bil... förlåt motor ) eller om du slantar upp mer - en TT med 6'an. _________________ Jan Å |
||||||
Ang kostnad, ring till Ace-competition och kolla med dom eller på deras hemsida. Deras personal har också trimmade tt med haldex så det finns säkert möjlighet till provtur.
Ang TT vs R32 så tror jag TT:n är roligare, den har väl lägre vikt också? Dessutom har tt turbo så den går att uppgradera. Ang TT V6 så är det en mkt skön bil som jag provat, launch control, paddlar, etc. Dock så lider den liksom A3 V6 av tyngden. A3:an väger över 1600 kg _________________ Henrik Troeng |
||||||
Allmänt banåkaforum Bra bil för bankörning men också att ha som gatbil, 2-300kkr | << 1, 2 3 besök senaste veckan (2847 totalt) |