Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bra bil för bankörning men också att ha som gatbil, 2-300kkr
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (2847 totalt)
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465


Trådstartare
FSN skrev:
Tror att du får stora problem att hitta en 993 för 300' med tanke på att du ville ha en nyare bil än din nuvarande 96:a. -97 är sista året för 993:an har jag för mig.



Du har säkerligen helt rätt, men vad det gäller Porsche 911 så får man väl alltid tumma lite på åldern

_________________
Henrik Troeng
Citera
Loffe
Stockholm/Hässelby
Här sen Feb 2004
Inlägg: 38



Annars så kan du spräcka budgeten och gå lös på antingen en
Nissan 350Z för 360 lopper eller en Chrysler Crossfire för 375.

Snygga men dyra men jag tror att du ska bli nöjd med banåkandet.

_________________
Jan Karlsson
"Birth, School, SAAB, death"
ÅKET
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



E39 M5, E46 M3 hade jag tagit om jag vore du. Annars kan ju Accord Type-R vara ett tips också. Den ska ju ha riktigt fina egenskaper.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 103



RS skrev:
Detta har jag inga belägg för, men vad jag nyss hörde så är Evo 6 och Imprezor inte bra banbilar ? Nu pratar jag om ganska orginalbilar!


Tja, original imprezan GT modellen går ju bara 1.32 i SS Men den kostar o andra sidan bara ~150k. Så då har du 150k kvar o trimma för, den lär nog gå en del för dom pengarna Se bara till o lägga större delen av pengarna på väghållning o inte motorn. Jag kör med avgas trim o det räcker då gött tycker jag. Men väghållningen behövs definitivt ses över. Iaf för asfalt, på vintern går den bra me original setupen thumbs up

Evo6:an går väldigt bra original. Det är väldigt lite man behöver pilla på (bromsbelägg, bromsvätska, avgas, kanske koppling). Sedan är den race klar o gör som en dröm.

Dessa bilar går ju dessutom att ha kul med året om. Jag har då faktist roligast på vintern (det gäller bara o spara pengar så man har råd med 80 liter soppa varje helg ).

_________________
Johan Vikström
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004
Inlägg: 115



griml0ck skrev:
evo6 SS tiderna på den talar väl för sig själv (1.25 helt original )


Den evo VI:an som körde på 1.25.XX i superstage (som finns i superstagelistan, och inte är magnus) var allt annat än original.

Pirelli P zero C
Coilovers runt om
Andra belägg + vätska mm.
3" Moongoose avgas utan kat
Respons-system
Launch control
Mappad med race-soppa (ladda ca 1,5bar)
Flödesoptimerad turbo
Luftfilter

Säkert en hel del mer, men det räcker för att inte vara original.


mvh. Fredrik

_________________
mvh. Fredrik Eklöf

wastegate.se
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004
Inlägg: 115



...glömde.

en uppsättning lätta speedline-fälgar satt det på också.

_________________
mvh. Fredrik Eklöf

wastegate.se
Citera
griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003
Inlägg: 103



Då har nån evo6 ägare ljugit för mig då Nå väl, fort går dom iaf

edit: hade faktist aldrig brytt mig o kolla ss listan på deras tider. Men 1.28 1.29 står det på två st evo6:or som verkar vara original i hästarna iaf.

_________________
Johan Vikström
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Känns som om du förbisett tidiga Boxsters, eller för all del även S2000. Bådadera bör du finna i det prisintervall du letar i. thumbs up

_________________
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

RS skrev:
Sportbilsentusiasten skrev:
RS skrev:
det känns som om 993, rsr4 och m3 e46 är hetaste alternativen, vi får se vad plånkan säger

jag åkte igår en ace competition-trimmad tt med andra kränghämmare (tror jag), omprogrammerad haldex, steg 1 (eller 2?) med avgas och chip från stockholm till borås, måste säga att jag tyckte den var underhållande, grym väghållning (jag trodde det var mkt chassie-moddar, men det visade sig vara haldex-tunad). Mkt trevlig bil, dessutom snygg med läcker styling.


Märkligt, jag tycker styrning/chassi i TT är som en trimmad Golf (vilket det är...) =grumlig känsla
M3 E46 däremot är en riktig bil. Porsche är dessutom i en annan liga
prova, prova, prova


observera att jag sa att haldexen var omprogrammerad till 50-50 drivning istället för som det är idag 95-5 eller vad det nu är... Dessutom konstant drivning till skillnad från idag då den är framhjulsdriven tills framhjulen spinner

Enligt ägaren själv så var det "en helt annan bil" när han prog om haldexen


o tusan, en sån ska jag testa. Resultatet blir som en Impreza med bra styling eller Kostnad?
o bättre chassiprylar behövs med då TT i orginal är rätt mjukt satt.
Men styrningen... vad gör man åt den??

För TT talar kostnaden (är ju Golf undertill så delar bör vara hyfsat billiga)

_________________
Jan Å
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

om man nu kan fixa till haldexen på en TT, vore inte en Golf R32 vara ett bättre alternativ då?
Är väl samma fyrhjulkrafs på den.
(lite mer bil... förlåt motor )
eller om du slantar upp mer - en TT med 6'an.

_________________
Jan Å
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 465


Trådstartare
Ang kostnad, ring till Ace-competition och kolla med dom eller på deras hemsida. Deras personal har också trimmade tt med haldex så det finns säkert möjlighet till provtur.

Ang TT vs R32 så tror jag TT:n är roligare, den har väl lägre vikt också?

Dessutom har tt turbo så den går att uppgradera.

Ang TT V6 så är det en mkt skön bil som jag provat, launch control, paddlar, etc. Dock så lider den liksom A3 V6 av tyngden. A3:an väger över 1600 kg

_________________
Henrik Troeng
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10157



Jag har varit ute och kört en provrunda med en Audi TT och var inte impad alls, tyckte mest det understyrde och kändes konstigt att inte se var bilen tog slut varken fram eller bak.

_________________
Anders Hansson
Citera
Allmänt banåkaforum
Bra bil för bankörning men också att ha som gatbil, 2-300kkr
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (2847 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande