Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum "Bästa förarbilen" enl. tidningen Autocar | 1, 2 >> 2781 besök totalt |
Tidningen Autocar har varje år ett test som heter "Britain's Best Driver's Car". De lägger 1/3 vikt på bankörning och 2/3 vikt på vägkörning. Snabbast på banan var (såklart) Caterham med 51,55 s, att jämföra med Noble på 52,60 s och Gallardo på 55,70 s.
Årets resultat 1 Noble M400 2 Impreza Type 25 3 Gallardo 4 Elise 111R 5 EVo 8 MR FQ-340 6 911 GT3 RS 7 Exige 8 Caterham R500 Evo 9 M3 CSL 10 Vauxhall VXR 11 Aston Martin DB9 12 Miata 13 Clio 182 14 MB SLK 350 15 Vauxhall Monaro VXR 16 Peugeot 407 (!) 17 MG ZS 180 18 MG SV-R 19 Civic Type-R 20 Megane 225 |
||||
Är utropstecknet på 407 nåt som du lagt till?
Enligt min mening är det en mycket bra bil att köra samtidigt som fjädringskomforten också är alldeles utmärkt. Att jag sedan fick fruktansvärt ont i ryggen av stolarna är en annan sak... _________________ Johan Rådlund |
||||
|
||||
|
||||
De skriver själva att Miatan vann förra året. Då har väl de ändrat namn på testet, från "Handling" till "Driver's". De skriver iofs att de nu lagt större vikt på "vägkörning", dvs hur rolig bilen är att köra på allmän väg.
|
||||
Förra årets version https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||||
Kan stämma som du säger S:en har ju fått 7hk till nu Annars får vi vänta tills 2005 när nästa generation kommer |
||||
Asså! Har dom ökat krutet i S:en nu???!!!
Iofs har väl alla S mer mos inder locket än vad som är angivet men ändå. Hur ser det ut inför 2005? Ngt man vet är "säker uppdatering"? |
||||
170hk Borde dom fått nu 2004-års modell... Inget säkert, tror det pratas om diffbroms från fabrik från 2005 nångång, nästa generation MINI kommer 2006-2007 och då ryktas det om 1,8l motor med ev dubbelturbo men det är som vanligt med BMW, massa rykten och få riktiga fakta, här är lite mer info iaf... MPV:er, estate, roadster m.fl. http://www.mini2.com/forum/showthrea http://www.mini2.com/forum/showthrea |
||||
Dubbelturbo på en rak 4cyl 1.8l seriemotor
Låter i mina öron som något en 16årig forumsnarkoman skrivit i tron om att det är det häftigaste man kan ha. Vilket senare spridit sig som "sanna rykten" Kan ev. finnas en poäng i det om man tänker klämma ur 350hk eller uppåt för att bibehålla körbarheten, å då med ett sekvensiellt system. Njae, tror inte man lägger pengar på en sådan lösning i denna typ av bil, finns billigare sätt att uppnå samma sak. _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M240i G42 |
||||
Jepp det är en sekvensiell lösning som diskuterats, en mindre som laddar på lägre varv som tydligen ska förbikopplas helt när den andra större turbon tar över. Vi får se vad som händer, ryktena är många. Cooper S:en testades med enkelturo under utvecklingsstadiet men dom planerna las ner p.g.a. alla nackdelar som turbon skulle ge gentemot kompressorlösningen. (värme, lagg, utrymme m.m.)
|
||||
Johan saknar förstås Mini. Cooper S var med förra året i Works version, men föll redan bland hot-hatcherna mot bl.a. Focus RS. Hade RS varit bedömd på väg hade den nog blivit sågad... De var inte speciellt nådiga mot Civic R i årets test. Lite trist att toppbilarna i årets test kostar multum dock. Förra året hade de med SportKa, Fabia VRS, 206RC mfl. som är köpbara för fler, hur många kan slanta ut till en Gallardo liksom... |
||||
Yepp, trist är det. Borde ju vara mer intressant att jämföra i samma prisklass. Typ under 300, 300-->500, 500 + Att de sedan har specialversioner av EVo, Impreza med i testet är också märkligt... Men engelska tidningar gillar att ha med en "ny" sådan i varje nummer, lite tjatigt Mest sport/pengarna vore också en kul titel! (runt 200 finns en dröse kul bilar) _________________ Jan Å |
||||
Håller med stort. Det är ju som de skrev "fusk" att ha med en bil med justerbara dämpare, Imprezan alltså. Sen kan man ju utveckla det hela och byta sulor, fälgar, justera kränghämmare etc...
Förra året hackade de på Alfa för att de försett 147 GTA med Michelin Cup - året innan på 156GTA för att den hade dåligt fäste. Hur skall de ha det??? |
||||
Tja.. de vill väl ha en bakhjulsdriven alfa som alla vi andra! Är tusan med helgerån med framkrafs på en alfa > Speciellt på GTA med den motorn... _________________ Jan Å |
||||
147 GTAn lär ju ha typ 65%+ av vikten fram så den hade la inte haft nåt fäste som RWD, klart som transaxelbil kanske _________________ Pontus Fyhr |
||||
Fast Evo VIII FQ-340 ar faktiskt inte en specialversion i UK eftersom vem som helst kan kopa den direkt fran Mitsubishi UK. Impreza T25 ar ju iofs special, det ar en jap-spec STI med allt vad det innebar med uppgraderade pryttlar samt 2.5l motor. Antar att din definition av specialversion ar som Imprezan och inte Evo'n :-) (annars ber jag om ursakt) _________________ Henrik Bilar |
||||
Allmänt banåkaforum "Bästa förarbilen" enl. tidningen Autocar | 1, 2 >> 2781 besök totalt |