Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
19 besök senaste veckan (45140 totalt)
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Sonett7 skrev:
Den verkar ju till och med ha kvar din Rejsa-dekal med "Megablade" på instrumentbrädan. Är inte det ett tecken så vet jag inte vad man skall leta efter...


Det har den fortfarande, just nu till salu av Visby Bilcity. Var och kollade på en bil idag och såg denna i hallen.
http://www.blocket.se/gotland/Westfield_Speedsport_CTERHAM_SUPERSEVEN_48308278.htm?ca=19&w=1&last=1

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1223



Fredrik Hård skrev:
Sonett7 skrev:
Den verkar ju till och med ha kvar din Rejsa-dekal med "Megablade" på instrumentbrädan. Är inte det ett tecken så vet jag inte vad man skall leta efter...


Det har den fortfarande, just nu till salu av Visby Bilcity. Var och kollade på en bil idag och såg denna i hallen.
http://www.blocket.se/gotland/Westfield_Speedsport_CTERHAM_SUPERSEVEN_48308278.htm?ca=19&w=1&last=1


ligger fortfarande ute.....

/C

_________________
Carl Josefsson

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Jaha, nu var man här igen.
Nu har det varit tyst i garaget för länge känns det som. Jag har svårt att bestämma mig för vad det egentligen är som jag vill ha. En Escort MK1/2 hade varit bra på många sätt då jag kan en del om dom från min tid i rallyskogen men priserna har ju ballat ur totalt. En Mini (classic) har också varit intressant. Dom ser coola ut och delarna är relativt billiga. Det gick så långt att jag åkte och provkörde en som var till salu men det var en stor besvikelse. Dom är för "dåliga" att köra helt enkelt.

Just nu är siktet inställt på en Lotus Elise, helst S2 med Toyota-motor eller nyare. Hur funkar en Elise i verkligheten, alltså på vägen med farthinder osv? Övergången från vägen och in i mitt garage är ganska brant, hur känsligt är sådant, skrapar dom i? Vad säger ni som ägt Elise/Exige?

Mvh Johan

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Megablade skrev:
Jaha, nu var man här igen.
Nu har det varit tyst i garaget för länge känns det som. Jag har svårt att bestämma mig för vad det egentligen är som jag vill ha. En Escort MK1/2 hade varit bra på många sätt då jag kan en del om dom från min tid i rallyskogen men priserna har ju ballat ur totalt. En Mini (classic) har också varit intressant. Dom ser coola ut och delarna är relativt billiga. Det gick så långt att jag åkte och provkörde en som var till salu men det var en stor besvikelse. Dom är för "dåliga" att köra helt enkelt.

Just nu är siktet inställt på en Lotus Elise, helst S2 med Toyota-motor eller nyare. Hur funkar en Elise i verkligheten, alltså på vägen med farthinder osv. Övergången från vägen och in i mitt garage är ganska brant, hur känsligt är sådant, skrapar dom i? Vad säger ni som ägt Elise/Exige?

Mvh Johan


Där fungerar de utmärkt! Särskilt om man kör med lite vettiga rideheights, s1 är ännu bättre än s2 pga den lite båt-aktiga formen. Jag håller SUV-hastighet över farthinder. Hjulen sitter långt ut i kanterna, vilket innebär att man bör ta det försiktigt ner för ramper och liknande, alu-monocoque som sitter i botten vill man inte skapa i heller, så försiktighet är bra!
Men är det utformat som en kant som ska passeras då är det ingen större fara.

Komfortmässigt så är fjädringen väldigt bra, särskilt med dyrare coilovers, ljudnivå däremot är rätt hemsk i motorväg och högre. Noise cancelling lurar rekommenderas. Om du siktar på en med Toyota motor, försök köpa en med "probax" stolar, de vanliga blir lite träsmak efter ett tag.

Bara å köpa, jag skulle säga var inte rädd för 136 Hk Toyota maskin heller, jag tycker inte karaktären på 192 Hk är särskilt trevlig och tror den lilla kan övertyga positivt. De verkar dock betydligt svårare att sälja, vilket kanske bjuder till lite prutläge vid inköp.[/quote]

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:

Jag skulle säga var inte rädd för 136 Hk Toyota maskin heller, jag tycker inte karaktären på 192 Hk är särskilt trevlig och tror den lilla kan övertyga positivt. De verkar dock betydligt svårare att sälja, vilket kanske bjuder till lite prutläge vid inköp.


Det verkar finnas 1,8L med 136 hk och även 1,6 l med 136 hk i sk "clubracer-utförande". Den saknar DSC och ABS. Är clubracer något som sålts i Sverige eller bara något man ser på den tyska/italienska marknaden?

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Megablade skrev:
Pontus Fyhr skrev:

Jag skulle säga var inte rädd för 136 Hk Toyota maskin heller, jag tycker inte karaktären på 192 Hk är särskilt trevlig och tror den lilla kan övertyga positivt. De verkar dock betydligt svårare att sälja, vilket kanske bjuder till lite prutläge vid inköp.


Det verkar finnas 1,8L med 136 hk och även 1,6 l med 136 hk i sk "clubracer-utförande". Den saknar DSC och ABS. Är clubracer något som sålts i Sverige eller bara något man ser på den tyska/italienska marknaden?


Vet ej, men det verkar finnas 4 i landet: https://www.car.info/en-se/lotus/elise/elise-16-vvt-i-6780011

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
19 besök senaste veckan (45140 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande