Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (45113 totalt) |
Jag har samma stolar i min bil.
De kommer från http://www.motordrive.com Jag har dock inte monterat ryggdynan utan bara sitsdelen (100gr lättare ) _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
oj då, det finns tydligen ett visst intresse för byggbilder, jag får väl sätta mig och scanna lite då...
Var "kransen" till backen kommer ifrån vågar jag faktiskt inte säga. Jag köpte backen som ett kitt av en kille i england. Det är ju ingen avancerad konstruktion men just att få tag på lämplig krans var svårt. När jag fick kittet såg det inte ut som nu, lag har i princip byggt om allt, det var snett och vindt allt ihop! Växelindikeringen har en kompis på jobbet byggt åt mig. Jag tror delarna kostade typ 600 kr. Den funkar bra. Den består av två microbrytare (en för vx-upp, en för vx ner)som känner av växellänkagets rörelse. ok, bilder va de ja' ... Hinner inte scanna mer nu (min dator är förhistorisk!) _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Trevligt!!! Finns det möjlighet att göra en till tror du, inkl. några hundringar för jobbet förståss? När du startar bilen, hur vet då mätaren att du har 1:an eller någon annan växel i? Eller du kanske nollar den med en liten knapp, eller så blir allt bra när man växlar till endlägena????? Berätta! Jag är ruggigt inresserad av en likadan måste jag säga "och även en kompis som håller på med en blackbild seven med turbo. Detta är ju ett option man bara måste ha!!!! Hur snabbt går den på backen? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Nja, jag tror inte han är så sugen, men känner du någon som är hyfsat insatt i elektronik så kan han/hon säkert hjälpa dig. Jag trodde själv att det skulle vara avancerat men min kompis sa att det var ganska enkelt.
Det är kontakten på vx-lådan som talar om att du har i friläget(neutrallampan) som styr vx-indikatorn. Den går inte särskilt snabbt på backen, knapp gångfart skulle jag säga, och hastigheten är lätt att reglera, inte uppåt dock. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Själva hjulupphängningen är Westfields egna (bärarmar, spindlar, kränghämmare etc) men bakaxelklumpen är från frod sierra, i mitt fall sierra cosworth för att få diffbroms. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Jag har fått frågor om hur man fäster kardanstången på motorn.
Nu hittade jag en bild på detta utan att jag själv behövde lägga mig under bilen...bekvämt eller hur? _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Det är ju konstigt att effekt får man aldrig nog av.
Jag har nog misstänkt sedan jag blev klar med min bil att det finns mer pulver att hämta ur min snurra. Saken är den att orginal luftburk inte får plats under huven, så jag är tvungen att använda ett sk. öppet filter som inte alls har samma motstånd (det är vakuumförgasare så det är tydligen känsligt). Detta gör troligen att när jag varvar motorn så sjunker trottlarna långsamt=lägre effekt. Nu hoppas jag dock att jag har löst problemet genom ett samtal med TTS performance i england. Dom visste precis vad jag talade om eftersom det finns rätt många i samma sits som jag i england. Dom hade en färdig sats med munstycken, nålar, fjädrar mm som skall lösa problemet...återstår att se om dom har rätt... _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Lite nyfiken på din backväxel inte skulle du kunna fota någon mer bild å lägga ut? |
||||
Jag var iväg och klämmde på Gelleråsbanan i går(läs söndag 17/7) och det var j*vligt kul!
Det visade sig att jag har lite låg toppfart. Bilen varvade ut efter 60-70% av rakan(180 km/h 10500 rpm) så jag kanske skulle ta och byta slutväxel men det får nog bli ett vinterjobb i så fall. I svängarna gick den dock helt fantastiskt, det är ju alltid kul att lämna diverse dyra bilar bakom sig. Det finns en filmsnutt på denna länk där jag är med i slutet(vid 5min 21 sekunder markeringen). http://www.locostsweden.se/movies/ge Vill passa på att tacka fotograferna. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Jag kunde inte hålla mig utan var bara tvungen att bege mig till Kinnekulle Ring för att få lägga några varv...det blev rätt många varv faktiskt.
Efter att ha kört Gelleråsen med Attitude, Locost och några fler klubbar den 17/7 så vill jag nog påstå att jag tyckte att Kinnekulle var en bana som tog längre tid att komma överens med, men det gick bättre och bättre. Det är ju konstigt att det kan vara så kul att "köra skiten" ur sin bil... Vill även passa på att tacka fotografen hastig.se _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Ja, det är nog så att jag är på curbsen lite. Bilden är tagen precis när man går över "TV-krönet" så bilen blir väldigt "lätt", och ligger man då inte i rätt spår så blir det intressant _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (45113 totalt) |