| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:Spjällhus,plenum mm.
|
3051 besök totalt |
|
2st spjällhusdelar med spridare från BMW M5 3,6 (perfekt för 4-cylinderbyggen)p. 2300:- Plenumkammare med trattar (Bmw M5 3,6) p. 500:- Bränsletrycksregulator Malpassi "Filter King" FSE98 p.300:- Bilder http://www.autopower.se/powerborsen/annons.asp?id=130375 070-3260256, 0730-601218 _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
|
|
|
Hej
Någon som vet ungefärliga c-c mått på spjällhusen? Artikelnummer/flöde/ohm på spridarna? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Tjena här kommer mera info och lite bilder om jag lyckas ladda upp några
cc mått är ganska precis 100mm Längd 164mm spjällen är 46mm i diameter Spridarna har boschnummer 280150701 och ska enl okontrollerad uppgift flöda 380cc/min @3bar [img]http://hellquist.dyndns.org/gallery/BMW-2002/IMGP2126[/img] [img]http://hellquist.dyndns.org/gallery/BMW-2002/IMGP2125[/img] [img]http://hellquist.dyndns.org/gallery/BMW-2002/IMGP2129[/img] Bilden jämför mot ett vanligt bmw m10 insug som vi kommer att kapa flänsarna ifrån. Stämmer faktiskt otäckt bra mot m10. Detta är två mittendelar så gas-axeln 12mm och fästanordning för org spjällägesgivare saknas, lättfixat bmw nummer på spridare i etk'n är 13641310641 _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
Jag tänkte ta spällägesgivaren från bmw m5 3,8 för den ska visst vara linjär och driva en m10turbo med megasquirt senare i vinter om att vill sej väl. Sånt har väl du koll på therealpinto? ms + turbo + besiktning
_________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
|
Hej
Hur mycket koll jag har beror på priset på spjällen
;-) MS+turbo+besiktning=OK om årsmodellen på bilen är 1975 eller äldre, lite förenklat. Eller om det är ett amatörbyggt fordon (det snidas ju på minst en sån i Umetrakterna). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Lite förtydligande för mig som kanske fattar trögt.
Du ska alltså ha sepparata spjäll själv med ngn form av adapter som du gör av flänsarna från M10-insuget? Dessa spjäll du säljer är sådana som "blivit över"? Right? Lite halvnyfiken bara då jag själv, ngn dag, ska åka med exakt likadana spjäll fast utan turbo på min M42. Tyvärr är det ett mindre cc-mått på M42 så adaptern får göras lite svängd. Men det ska nog bli halvhyffsat iaf.
MS är självskrivet. Har TT liggandes oxå men får jag inte till det innan UMS blir klart och jag inte orkar/hinner testa EDIS säljer jag och handlar UMS direkt. Har ju coil/plug. Kul bygge! |
|
Spjällhusflänsar..
Jo hej! (jag äger andra halvan av spjällhusen som är till salu) Vi tänker kapa bort flänsarna på m5 insugen och sedan svetsa dit flänsar från ett kapat orginal insug. Jag bygger också på en M10 med ovan nämda insug samt med turbo och megasquirt....ska bli fränt att sätta igång på alvar bara garaget blir färdigt nån gång (fast det hänger ju å andra sidan p åmig..... )
_________________ Andreas Abrahamson |
|
Hej
Får man besvära om mer mått? Jag skulle behöva veta dimensionerna (höjd/bredd) på kanalerna mot toppen, Pinton har ganska runda kanaler så har jag otur är det fel form på BMW-prylarna... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Jo hej!
Här kommer måtten... Bredd på kanal mot topp = ca 49mm Höjd från "puckel" till taket = 30mm Höjd från resp. dal till tak = 34mm om du vill kan jag scanna Insugen i orginalstorlek i morgon och lägga in bilden.. mvh. Andreas _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
|
Hej
En scannad bild vore lysande, då kan jag måtta direkt och se om det finns en chans att få ihop det... Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Bilderna på spjällhusen
Tja ! Jag lovade ju bilder till igår kväll.....glömde. (Fredrik Kronberg har en mittendel över tror jag , åsså hade ju Andreas Lidström en... Hm...fixar inte uppladningen av bilder.... kan nån förklara?
Jag kanske kan maila dem.. mvh. Abris _________________ Andreas Abrahamson |
|
Hej
Går bra att maila till therealpinto@yahoo.com Vilken tur att de är sålda, då behöver jag inte motivera mig till att tömma plånboken ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Klart du ska ha sepparata spjäll Gustaf!!!
Kom igen nu!
*tänk vilket förhandlingsläge jag har när du köpt ETT spjäll av abris och vill ha ett till.* |
![]() |
SÄLJES
|
3051 besök totalt |