Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Göra "klistermärke" genom att skära ut självhäft
<<   1, 2
3157 besök totalt
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Magnus Thomé skrev:
Alex Eklöv som ni ju känner till här på forumet ska köra Formel Ford framöver. Han var snäll och undrade om det fanns något rejsa.nu-klistermärke han kunde ha på sin hjälm eller så. Men klistermärken finns det ju inga... inte än iaf.

Men då undrar jag om någon kanske har tillgång till en apparat att skära ut självhäftande film med istället?


Magnus kontakta mig så ska jag ordna offert hos min dekaltillverkare Ackert Reklam (www.ackert.se).

Vad gäller dekaler på hjälm så fråga INTE SBF, för de har inte en susning. Fråga HJÄLMTILLVERKAREN. Det är i deras specifikationer det står om, när, hur och vad för dekaler/klistermärken som får anvädas på hjälmen. Arai GP-5 är tex en utmärkt hjälm för ändamålet. Bell är säkert inte heller fel, LÄS PÅ deras specar, eller KONTAKTA dem. Peltor är kända för att i princip "ruttna" i ytterskalet av klistermärken, såg en incident där en person skulle ta av ett gammalt klistermärke på en Peltor där ytterskalet följde med som en seg sörjig massa.

Vad intercom och tyngre hjälmar i STCC anbelangar så kör de som använder detta med internationell licens. SBF:s regler började en gång i tiden för att "göra det billigt" att köra med skithjälmar som antagligen levererades från någon som kände någon inom förbundet. Reglerna är sakta på väg att förbättras, vilket behövs, för de är helt sjuka och ställer till med lika mycket problem varje år.
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Jag har faktiskt saknat klistermärken.
För jag vill ha en rejsig dekal på min bil som gör den lite mer personlig, så att folk känner igen en på träffar och även i stan. Och då tyckte jag att en rejsa dekal skulle sitta fint, men jag visste ju att det inte fanns några sådana.
Därför blir jag glad nu när det är på tal

_________________
Helena Lindin


Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

ska maila Bell idag... borde funka tycker jag, den e ju av glasfiber tror jag och levererades med med klistermärken på...

Vill ju gärna ge något tillbaks till rejsa efter allt kul man har läst o uppleft genom sajten! thumbs up

MVH / Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

fick just svar på mitt mail till Bell, de sa att det inte var något problem med klistermärken på min hjälm...

magnus -> status på klistermärkena?

MVH / Alexander Eklöw

_________________
A Eklöw
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Jag har tillgång till "skärplotter" på jobbet. vet tyvärr inte hur mycket klisterplast vi har för närvarande eller i vilka färger, men sådant går ju lätt att få tag i. Det går tex utmärkt att skära i reflexfilm och liknande.

Jag kan inte massproducera rejsa.nu klistermärken men om någon vill ha speciella utskurna dekaler med sitt namn tex så kan jag ordna detta.

Enklast är väl om ev intresserade PM:ar mig så ska jag se vad jag kan göra...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Allmänt banåkaforum
Göra "klistermärke" genom att skära ut självhäft
<<   1, 2
3157 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande