Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-20 Förarträning på Mittsverigebanan.
2639 besök totalt
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Vi var 3 modiga själar som ansåg oss behöva mera träning som var där och åkte ikväll! Riktigt bra träning! Detta gav massvis! Synd bara att de inte ingick en uppsättning nya Bromsklotsar ! Fast nu har man en del at meka på iaf!
Trevliga bilar var det där med! Tobbes Astrimmade Audi s2? Quattro. Åsså en Högerstyrd Supra (nya modellen) med Automat låda! Gick riktigt fint på banan.. riktigt så dära så man vart sugen på attkolla in prisbilden !

Så ni som bor i närheten så anser jag det helt klart värt det en gång och pröva iaf! För hemma kan man ju inte vara !

Så nu får vi se hur mk ekonim tillåter.. måsta fixa nya belägg till nästa gång iaf!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Jo, riktigt skoj-ända till sista körpasset då man skulle impa på baninstruktören och bromsade...ehhh-sent
Inget snack om saken-BBS RC ÄR bra fälgar-dom tål både curbs, sand, sten och gräs
Behov av nya belägg här med
Ingen körning förrän det blir på onsdagar för min del, tyvärr. Nya belägg, ny packning mellan grenrör och turbo är efter igår av nöden tvunget thumbs down
Menmen, det kommer mera!
Vart är alla andra??
Edit:Hmmm..Ska det inte vara ett datum i rubriken, The Prophet?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Du har så rätt Tobbe! ordnade till det nu !

Jo det kunde helt klart varit lite mera folk där.. men det kanske beror på att det är lagt på en Fredag?!
Fast nu börjar det bli en aningen trökigt att åka kombi.. Måste leta rätt på en lite banbil nu..

Hehe.. Ja du.. lite mera slitage på din bil ! Fast med tanke på hur mkt bromsbelägg jag hade innan så är det ett under att de höll på länge! Fast nu funderar jag ju på 750i 4 kolvs ok fram, så tills jag har en prisuppgift på dem så håller jag mig. Om inte rätt Ban/Cup bil dyker upp.

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Jag skickade ett mejl för ca: 1 1/2 vecka sedan men har inte fått något svar. Hur länge tänker de köra innan de stänger för säsongen? Jag måste ju utbilda mig jag också så att jag kan få ordning på E4 kurvan så att jag har med mig farten uppför backen mot chikanen.

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
De kör en Fredag till! Sen så Börjar de köra onsdagar September ut som jag har hajat det! Sen vet jag inte hur länge de tänker köra! De tog inte upp detta vi det tillfället! Troligen så länge det finns intresse ochinte ligger snö eller is på bannan kanske?

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



tvåtaktsmicke skrev:
Jag skickade ett mejl för ca: 1 1/2 vecka sedan men har inte fått något svar. Hur länge tänker de köra innan de stänger för säsongen? Jag måste ju utbilda mig jag också så att jag kan få ordning på E4 kurvan så att jag har med mig farten uppför backen mot chikanen.


Ja, det är inga problem-fråga mig!
Järnet ut ur kurvan innan (vad den nu heter-hjärnsläpp just nu ) håll stumt hela vägen tills det tar slut på varv på trean-då är det lagom att pallnita ca tjugo meter, för att trampa på igen och dyka in i kurvan...Synd bara att jag missade detaljen att bromsa tjugo meter när instuktören satt brevid
Bromsade bara 10-15m istället typ: "nu d-vlar ska han få se..."
Hmmm....inte riktigt det snabbaste varvet den dagen

Apropå dagar så-ja, fredag nästa vecka(nu till veckan), sen onsdagar minst september ut.
500:- mellan 18-20.30-21.00 (Är inte fler än tre-fem st, då är man relativt nöjd 20.30...-eller?)

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Tycker snarare Reklam Kurvan och Depåkurvan är de svårare! Jag har ju som sagt lite större problem med last övergångar (heter nått speciellt men kommer inte ihåg). Eftersom bilen är rätt tung och inte så pass motorstark ( ) så jag kan INTE använda kraft fört att ta mig ur!

Jo 20:30 är väl bromsarna slut o man inte hade bytt nyligen hehe.. Fast jag måste som sagt på med nya belägg, får nog bli orginal belägg såg att de kostade inte mer än 485:- för 2 hjul på MotorNord.. på BMW skulle de väl ha 700+ nånstanns... så med lite tur är man väl med i matchen igen i september eventuellt. Sen så har jag nog (hoppas) kommit över 750i ok nu... Fast jag vette tusan om jag inte ska byta bil... Måste ändå ha en drag krok.. Och det är väl tilräcklig anlednign till ett byte väl?

Edit: Föresten skickade jag också mail och finge inget svar.. men då ringde jag och då var det svar på tal direkt !

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Nu är ju inte mitt problem riktigt vilken växel jag ska använda, jag kan åka hela banan på trean och fyran om jag vill. Jag brukar dock ta kurvan längst ned i backen vad-den-nu-heter på tvåan för att i viss mån kompensera att förgasarna flödar i inbromsningen. E-4 kurvan tar jag på fyran utan att knappt bromsa alls, det är mest för att få bättre turn-in. Om jag i och med (fort )bildning med instruktör kan hitta ett bättre spår så att jag kan hålla fullt genom hela alltet så att jag kan ha med mig fart upp till chikanen så vore jag jättenöjd.

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Tvåtaktsmike: Torr säkert du kan ha nytta av en instruktör! Själv tyckte jag det var väldans nyttigt!

Nu har jag iaf Bytt klotsar på min och bytt vätskan till Motuls RBF (iaf i fram bromsarna)... Så nu jädrar har jag ett sagolikt bett i frambromsarna! ABS:en vett inte vad mina frambromsar sysslar med alls ! Så nu får det lov att bli ett till åkande.. vett inte om det blir denna helg elelr om jag tar onsdag nästa vecka.. eller vänta... nu tor fredagen är bröllop.. hmmm ja då blir det i september då !

Måste åka mera men jag tror även jag ska skifta fram och bak däckena nu! Mina bakdäck har säkert slitis 1-2mm mera än de fram! Ändå rätt gött att dessa Falken har klarat 1000+mil och 4 timmar intensiv bana ! Blir de nästa gång med! Neutralt och fint däck!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Eftersnack
2004-08-20 Förarträning på Mittsverigebanan.
2639 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande