Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Ny huvudsponsor! | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 24 besök idag (35596 totalt) |
Äntligen dax för drömbil nr 2
Toyota Supra 2020 800mil 3.0L 340hk Bakhjulsdrift Stort tack till: PIRELLI PEAN Sweden Rautamo DDesign Scandraft Dekorreklam Vad ska bilen användas till: Tävla i Time Attack, Club Challenge Trackdays Får så mycket bantid det bara går och ut på äventyr. Mål med bilen: Att vara den som jobbar hårdast att hitta tid och komma till podiet. Att jag skulle sedan göra det är rimligt men då har jag gjort allt jag kunnat. Hela satsningen går under "Life of Time Attack" och målet ska bli bästa på media inom Time Attack och toppen i svensk motorsport. Vad ska göras: #= ej beställt Motor: Avgasystem Milltek Race med ventil Tune av JRM Racing 420hk för Serien och 450hk för King of Mantorp # Luftfilterkit, något som kanske ger någon hk mera men gör så det låter lite roligare.) Chassi: KW Clubsport 2vägs inkl elektronikkitet Whiteline krängare fram och bak # Bussningar - vet ej riktigt vad jag ska ha där än. Däck/fälgar 4x BBS CI-R 10" 4x BBS CI-R 10.5" PIRELLI Trofeo R 275/35 19 Aero: Luftutsläpp från GT4 bilen APR Performance Vinge Splitter Sidokjolar Bakkjolar Styling: Racingdekor Framtida uppgraderingar: Downpipe Partikelfilterbortagare Luftfilterkit Halvbur Tillett stol _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Tro det eller ej men inga mera hästar i hagen förut avgasystem 2022. Under 350hk får du köra med Pro Street Aero och jag har motorgarantin kvar. Efter det vet man aldrig vad som händer 460hk är inga problem att få ut men då blir det Pro Street och då hade jag gärna haft 550 _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Tja Anton, grattis igen!
Har hört en del om att modellen är behäftad med ganska mycket bump steer i bak, vad finns för vettiga fix för detta? Vad väger pjäsen? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tusen tack Både jag och nej. Jackie Ding som tävlar enormt framgångsrikt i TA har inga sådana problem. Inte JRM eller Hans Holmlund heller i deras demobil. Tydligen är den väldigt känslig mot sänkning. Och har fel hjulinställning från fabrik så vid inbromsning så ändrar sig towout Så högsta möjliga höjd på KW Clubsport 2vägs vilket är 18mm enligt spec. Med krängare och bussningar med så får jag ta problemet om det ens uppstår. 1580 tjänstevikt så perfekt för Club Challange då 1550är gränsen till bredare däck 👌🏼 Vad är din åsikt om Pro Street Aero vs 40hk till? _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Tackar Kommer försöka lägga upp så mycket jag kan här annars kommer det mycket mera på Instagram under Life of Time Attack _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Här diskuteras det lite mer med lite andra synvinklar. Blir kul att följa framfarten, den borde passa svenska banor ganska bra ändå. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Ok, låter lovande och inte så farligt som ryktena gjort gällande. Ang aero eller 40Hk till så skulle jag lägga pengarna på däck, soppa och bantid. När du börjar känna dig hemma i bilen och letar tiondelar så kan du börja förfina/utveckla bilen vidare. Jag vet, tråkigt.... _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Japp tråkigt och helt rätt. Körtid är det som ger mest. 40hk lär inte ge ett skit. Så aero av de 2 alternativen. Ska man ändå köpa en vinge, kan man lika gärna köpa den större. Sen lägger man ju resten av pengarna på trackdays _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Jag skulle säga att båda alternativen kommer göra mer än du tror. Men efter att provat både och själv hade jag nog optimerat CC aero så bra det går och höjt effekten. |
||||||
Ja jag följer honom sedan han köpte den i stort sätt _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
En del har även märkt stor skillnad på vinge eller om man tagit bort den. Har gjort bilen mera stabil vid inbromsningen. Ska bli spännande och se på min sedan. Nu har jag redan bestämt mig hur konceptet ska vara men roligt om man missat något. Men det du skriver är ju prio, bantid och däck _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Nu svarar jag Cammo och Plato.
Som jag skrev till Steve Rogers aka Peter W Mitt tänk är. Gör jag inget med motorn håller jag motorgarantin. Jag ska lägga bantid och lära mig köra så är kanske inte dom sista 40hk något måste. Utan tänker att kan jag lära mig både chassi och Aero och körning. Bilen kommer då redo för 460hk+ med BPU och behöver inte börja labba med Aero också på samma sätt om man kliver upp i Pro Street. Man slipper även tveksamheterna om jag har 400hk eller 460-480hk i motorn när man tävlar. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Bilen är nu hemma i min ägo
Aldrig testkört innan och så jäkla nöjd dom 16milen hem. Just nu vill jag inte göra NÅGOT med bilen haha Men så må det inte förbli direkt. _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Från att inga regler skulle ändras till ALLA regler ändrades för Club Challenge.
Men som tur hade jag ändå avvaktat beställa då jag vill ha det i skrift vad som gäller. Vilket var väldigt tur i detta fall. Så vad gäller: Dom går nu efter faktisk vikt inte vad som står på papperna. För få ha 1100mm däck krävs 1550kg tom tank inkl 75kg förare Har jag 1550kg eller 1475kg utan förare så får jag ha hela 420hk. Då man max får ha 3.7kg per hk Så första man gjorde var att väga in bilen: Landade på cirka 1465kg utan förare och tom tank. dvs för att få ha bredare däck och 420hk måste jag upp 10kg. Däck och fälg ska på som är lite bredare med 18" istället för 19" Så vet inte om vikten blir mycket högre. Aero kommer väga en del. Men då jag ska börja med originalhästarna så gör det nog inget om bilen är 10kg för lätt om jag inte utnyttjar hästkrafterna. MEN beställt ett Milltek avgassystem partikelfilter och bakåt för få lite härligare ljud. Tack Pean Sweden för superbra service! _________________ Mumba Svensson Instagram: Life of Time Attack |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota EvoSupra 2020 - Ny huvudsponsor! | 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 >> 24 besök idag (35596 totalt) |