Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-21 PCS på Anderstorp
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6883 totalt)
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Fantastiskt välorganiserat som vanligt och dom hade lyckats klämma in 4 körpass per grupp och sen blev det även ett körpass där alla grupperna körde samtidigt thumbs up .

Det var första gången som jag körde hela bansträckningen och det var en höjdare jämfört med den kortare bansträckningen, doseringen Startkurvan och Opelkurvan gjorde ju att det kändes som att man hade hur mycket grepp som helst men det kanske var annorlunda om man hade fler hästar under huven.

Ibland kändes det väldigt tomt ute på banan när man inte såg någon framför sig för jag kör i alla fall bättre om jag kör i en grupp eller ser någon framför som man knaprar in på lite varje varv men Anderstorp är ju verkligen en gigantisk bana, sen har jag aldrig sett så många GT3:or på ett och samma ställe men Anderstorp måste ju vara en kanonbana för en sån bil

Lite bilder från ett av R2:s pass



















Mvh
Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Magnus:

Tack för de fina bilderna! Jag kunde tyvärr inte vara med pga sjukdom utan får nöja mig med att ha kört på Anderstorp tidigare i veckan. Detta är definitivt min favoritbana!

PS. Banan passar även en 944 turbo riktigt bra. DS



Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Fina bilder Magnus thumbs up (jag hoppas det blev rätt nu.. jag och namn sorry)

Min 944N/A trivdes där som fisken i vattnet . Första gången för mig på Anderstorp och jag tyckte den var ganska basic att köra (då jämför jag med Kinnekulle och Knutan), därmed inte sagt att den är tråkig. Mycket vevande i växelådan och höga hastigheter gör den till en kalasbana att köra på
Min taskigt lagade vattenläckage vållade återigen inkontinens så jag fick avbryta körningen . 3 pass hanns dock med. Håller med om att storleken på banan bidrog till att man kunde köra ensam ganska länge thumbs up trotts många bilar på banan.

Kul att träffa fler rejsa människor .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Anderstorp är ju "hemmabana" för en annan. Bara 21 mil bort... Och trots att jag envisats med att köra motorsvaga bilar har jag alltid tyckt att den är kul. Sen skall man nog köra med en lap-timer för att verkligen kunna kämpa med sig själv och gränsen för när det går fort och inte bara brett. För brett kan man åka, fattar inte hur man kan åka av när det finns så mycket asfalt att tillgå.

Var trots att jag var effektsvagast i min R1-grupp inte långsammst i alla fall. Mer en svansmotorförsedd bil fick plötsligt se det där mörkblå eländet man nyss passerat på rakan växa sig större i backspegeln när det var dags för de långa kurvorna. Tror jag skall skriva 150HP med stora bokstäver på huven till nästa träff

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
TBoy
Katrineholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 54



Håller med om att Anderstorp är en mycket rolig bana.
Min 964T hade väldigt kul.
Lyckades klämma mig upp i 241km/h på långa rakan innan det var dags att slänga sig på bromsen.
Bromsningen vid det tillfället blev rätt hårig och man kunde se instruktörens bekymmrade min när man slänger in bilen i 90gradaren (utan att ha bromsat klart) och får ett underbart litet fint ställ genom kurvan (tom kesselmark skulle avundas den!!).

Bankningen i Opelkurvan var ju också en favorit,,vilket grepp..

Nästa önskemål till bilen får nog bli ett par riktiga däck...
Ingen som har ett par 225/265-18 Rdäck bättre begagnade till salu till mig?

/Tommy

_________________
__________________________

MVH Tommy Karlsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Anderstorp är verkligen en *motor*bana, dvs mycket motor gör nog mycket för nöjet. Med motorsvag bil är dom 3 långa rakorna och den lååååånga flygrakan rena sömnpillret.

Det är en bra bana tycker jag att jobba med sin körteknik, den är enkel och det är gott om tid mellan kurvorna att utvärdera förra kurvan och förbereda sig inför nästa. Men kul bana, nääää...... platt som en saltöken och ritad med linjal och passare som enda hjälpmedel.

_________________
Pär Hylander
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



[quote="Highway"]sen har jag aldrig sett så många GT3:or på ett och samma ställe men Anderstorp måste ju vara en kanonbana för en sån bil



Kan man ju lugnt hålla med om, gick fort och bra och var en härlig dag. Sedan blir förevigad också!!

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Var lite undrande var alla Turbos höll hus den här dagen, men så här i efterhand kan jag meddela att de höll till i Borgholm, tillsammans med en massa Boxteråkare.

Sen håller jag inte riktigt med Pär om om att A-torp kräver mycket effekt. Jag tappar mindre mark där mot motorstarka bilar än vad jag gör på t.ex Karlskoga. Balansen i min bil gör att jag kommer SÅ mycket fortare ut ur kurvorna än många andra. Jag kan bara inte låta bli att känna mig lite kaxig när jag fick släppa i karusellen för att inte köra över den GT3-aerokittade 996 som bromsat sig om mig ner i Hansen.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



P.P. skrev:
Var lite undrande var alla Turbos höll hus den här dagen, men så här i efterhand kan jag meddela att de höll till i Borgholm, tillsammans med en massa Boxteråkare.



Some of the turbo drivers were in bed with fever and a terrible cold Can't believe I had to miss a whole week-end at Anderstorp

Looks like you had fun with more track time than usual thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Var faktiskt lite undrande över vart du och Rikard tagit vägen. Men det kommer väl fler chanser till att träffas.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
I lördags fick jag för mig att Anderstorp hade varit relativt skonsam mot bilen men igår när jag kollade slitage på däck och bromsklossar var kunde man ju konstatera att det gick åt en hel del belägg men det var kanske väntat efter alla hårda inbromsningar..

När jag ändå var i farten passade jag på att byta sida på framdäcken för vänsterfram var betydligt mer slitet än höger fram och detta efter endast 3 banmöten,, Kinnekulle och Rudskogen tog nog riktgit hårt på vänster fram så det var nog inte endast Anderstorps fel.

Patrik om du vill ha bilden i högre upplösning så skicka ett PM så kan jag maila dom.

/Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



P.P. skrev:
Var faktiskt lite undrande över vart du och Rikard tagit vägen. Men det kommer väl fler chanser till att träffas.


Next weekend if I finally feel better

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41420

Forumägare
Forumägare

> > > > >

Du får ju inte lägga upp bilder på gamla 70-tals-elvor!!!!!


Jag blir så SUGEN då





PS: Den gula har jag nog sett förr men den lila var osså

_________________
Magnus Thomé
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



om det är någon som "råkade" ta några varvtider så skicka gärna mig ett PM!!!

Jag är lite nyfiken!!!


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Magnus Thomé skrev:
> > > > >

Du får ju inte lägga upp bilder på gamla 70-tals-elvor!!!!!


Jag blir så SUGEN då





PS: Den gula har jag nog sett förr men den lila var osså



Magnus:

Här kommer ytterligare lite "tortyr"






Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Fler 70-talare




//Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003
Inlägg: 48



Nu har jag suttit och suddat registreringsnummer på några bilder. Jag råkade vara ute och fota på samma pass som Magnus på ungefär samma plats så det blir lite repris.

Hade nog också förväntat mig fler turbobilar, några är ju fångade på bild här. Det var två 964 turbo som fick respass hem efter första åkpasset. Anderstorp är ju väldigt stränga vad gäller buller, speciellt på långa banan.

Här har vi ju en 993 turbo.


En välkänd bil på rejsa.nu nuförtiden



911 med Fuchsfälgar.


En av GT3orna.


En katt bland hermelinerna.



En Ferrari till.


1 av 3 GT3RS.


Här har vi en turbo till.


968/968 CS börjar bli en ganska vanlig syn på banmötena. Beror väl på den fina balansen i dessa bilar.


En GT3.


En grymt snabb tidig 911, kolla in bagageluckan i kolfiber thumbs up Ägaren är från norra Sverige (typ Skellefteå eller liknande) och kör fram och tillbaka med bilen på släp. På de banmöten jag varit på i år har bilen varit med varenda gång (5-6 st).


En 993 Carrera RS.


Gissa bilen? Just det en GT3.


En 993 Carrera RS Clubsport.


964.


Samma härliga 911 som figurerar ovan.


En 993 Carrera RS Clubsport till.


Till slut nästan en hel GT3RS.



Anders
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



[quote="Anders Johansson"]
Till slut nästan en hel GT3RS.


Jag måste kört för fort...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Stumpjumper
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet



_________________
Björn Petersson
Citera
Stumpjumper
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hmm, blev lite fel förra gången.

Nu med lite bättre status på kompression osv. . Fler bilder följer under morgondagen...

Håll till godo o fler bilder finns om det är någon som vill se mer.

/ Björn







_________________
Björn Petersson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



om man får vara självisk , mer från R2 och en viss vit bil...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Eftersnack
2004-08-21 PCS på Anderstorp
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6883 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande