Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TTS "CS" -11
<<   1, 2, 3
13 besök senaste veckan (5865 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Missa inte den uppdaterade starttiden för Sprint #3!
Även denna gång samling 17:00 med första start 17:30

Oavsett vilken bil du kommer med, och du kan alltid köra med råttsoffan eller låna en lotus

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
Figgz skrev:

_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
2023-07-07 Gelleråsen SVKG

Ett gott gäng samlades en bit längre norrut än vanligt, om än i något mindre antal. Gott om plats på banan med andra ord. Vädermässigt övervägande uppehåll, men med någon skur under dagen - så det fanns möjlighet att halka runt lite extra emellanåt.


[Foto: Christian Jansson]

Eftersom EBCs leveransprecision verkar ha försämrats ytterligare, fick en uppsättning gatbelägg a 600kr panikinhandlas för att i alla fall få på ngt att åka med. En månads framförhållning räcker såklart inte... Skylls ju till viss del på Brexit, men beläggen jag beställde från Japan kan tydligen hitta fram på 2-3 veckor

Nåja, åka fick jag ju och kul var det oavsett! Dock blev det ett antal besök i escapen nere i Trösen för att vinka lite extra åt flaggvakten, för lagom tills det kändes som att man började få upp tempot lite tröttnade beläggen markant. Fick ge upp redan vid 15-tiden, för då var frambeläggen slut (igen). Ganska kort dag som jag även inledde med 40 min flaggvakt, så de gick (som väntat) åt ganska fort Några 1.18.6 blev bästa för dagen.

ESP:n verkar fortsatt lite mer välvilligt inställd, min "fulfix" verkar fungera. Nu är det nog EDL/XDS som käkar mest belägg - kanske blir ett ingrepp på den fronten vad det lider. Härnäst på agendan lite semester dock, troligen med möjlighet för Cupran att få sträcka ut lite på Autobahn. Med lite flax har kanske bromsbeläggen dykt upp när vi kommer hem...

_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
På tal om leveransprecision så kan den ta sig olika uttryck. Nedan en bild på mina senaste interneteskapader.

Det jag (trodde jag) beställde var 8P0863149B / 8P0863150B "Front Left/Right Brake Air Guides" (orginaldelar till TTRS 8J). Vänster thumbs up, höger

Även om jag får dit den där saken (löser sig med lite buntband och/eller silvertejp ) så har jag mina tvivel angående funktionen...


(Om någon till äventyrs behöver en 8V3807184B "Front bumper bracket support AUDI A3 FL 2017-2020" så vet ni var det finns)

_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
Trots anstormningen gällande min fina 8V3807184B "Front bumper bracket support AUDI A3 FL 2017-2020" har jag hunnit med att peta på nya frambelägg (Dixcel) och köra lite bil.

2023-08-17 SVKG Sprint #4, Vårgårda:

Andra gången jag deltar bland konerna för i år, första gången med TTS:en. Emellanåt mer på/över konerna än mellan, men passade på att utforska gränserna för ESPn lite. Visar sig att den är mer tillåtande än jag förväntade mig, så tror fortsatt mer på XDS än ESP angående bromseldandet (...utöver den enkla anledningen att jag bromsar för mycket...). Kul hade jag hursomhelst, även om bilen fick en och annan konkyss som förhoppningsvis går att polera bort Men men, prylarna ska ju användas...

2023-08-21 SVKG, Knutstorp:

Gott om plats och mycket köra. Trevligt fölk som vanligt - tack till arrangörer, funktionärer och övriga deltagare!



Full tank + 10 liter räckte fram till 15-tiden (~3,3 liter/mil), sedan fick det vara färdigkört. Blev tillräckligt många varv, inte bara soppan i bilen som hade börjat tryta vid det laget.

Bilen känns bra, skönt med vettiga belägg igen som klarar uppgiften bättre. Bästa dagsnotering 1:10.7. Återstår att se om man kan komma åt XDS-inställningarna, verkar lite lurigare på min modell då VCDS-internettipsen inte når riktigt hela vägen fram (verkar se lite annorlunda ut för bilar med Magnetic Ride). Jaja, något skall jag väl ha att göra i vinter...

_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
2023-09-21 SVKG Höstrus(k)et, Falkenberg:

Inte så värst ruskigt i år, mer vibbar av en fin högsommarkväll. Det gjorde såklart inget.

Körmässigt kändes det någonstans mellan okej och lite...okoncentrerat. Tittade väl för mycket i backspegeln kanske. En hel del snabba bilar i gruppen och det var lätt att hamna i osynk, i alla fall på ena passet kändes det som det släpptes om bilar mest hela tiden. Nästa pass kändes det istället nästan som jag var ensam på banan. Resulterade i för mig ovanligt jämna tider, jag brukar vara grymt inkonsekvent. Kanske har jag lärt mig något



Eller nä, jag har nog inte lärt mig något trots allt Avslutade dagen (det fick räcka sedan) med typ en sådan här övning i Ginstkurvan:



Inga likheter i övrigt, förutom att kanske min ändalykt också var lite missfärgad efter övningen...

Noterar också att sittastillstol hade varit trevligt. Eller vaddering på lämpligt/lämpliga ställe(n). Får börja med att kika på det senare, byta stol blir antagligen gnälligt på besiktningen.


_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 97


Trådstartare
Passade på att köpa på mig lite prylar innan julklappsbudgeten är slut. Förhoppningsvis nöjer sig resten av familjen med billiga klappar...

Efter en lång mailkonversation med Apex (grym service!) fick det bli Carbotech (XP10) den här gången, ska bli kul att testa.
Diskussionen inleddes faktiskt redan i våras med en annan beställning som jag fick annullera pga leveransproblem (EBC's leveransprecision e la sådär).



Fick också bli ett nytt EDC avaktiveringskit från Öhlins. Förhoppningsvis med lite bättre livslängd än de som sitter på nu (Eibach), där två av dem verkar ha gett upp.

Hmm...råkade googla lite igår igen, kanske även finns utrymme i budgeten (strumpor till alla andra blir väl bra?) för ett litet bromskylnings-kit. Ser iaf som en enkel och smidig lösning

https://www.speedengineering.de/produkt/bremsenkuehlung-passend-fuer-a . . . .

_________________
-- Anders Bergkvist --
Audi TTS
Seat Leon Cupra ST
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TTS "CS" -11
<<   1, 2, 3
13 besök senaste veckan (5865 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande