Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 481 besök senaste veckan (28455 totalt) |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Jepp, jag skulle behöva en gatreggad bil som både går snabbt och konsekvent på bana samt med lätthet för 300+ km/h på autobahn. Har lite elektronik och mjukvara som behöver verifieras i de farterna, så jag inbillar mig att jag behöver den som arbetsredskap i firman... _________________ Anders Hansson |
||||||||
Då behöver du en utan vinge 😁 min e trög över 250. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Skönt, för jag gillar guerney-flappen som sitter på ZR1. _________________ Anders Hansson |
||||||||
Det var som... Vad beror det på? Tråkigt med raset. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Vet inte riktigt, får se om vi hittar nåt när vi rivit klart maskin, den har i princip bara gått på fullgas på bana i min ägo, typ 1 liter olja på 2 tankar bensin på ringen ish. Stor motor med stora kolvar, vet inte hur styrningar och tätningar ser ut. Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Tråkigt med raset, oljekonsumtionen vid normal körning är som vilken bil som helst men LS maskinerna vid höga varvtal så blir som värsta VW/Audi motorerna med oljeförbrukning, inte helt lyckad vevhus lösning som dem försökt få bukt med, catchcan är ett måste där då insugena brukar vara insmetade med olja. Konstigt ändå du har ju 10 liter annars i torrsumpen men så klart 4 liter back kan ju inte vara bra för någon motor och lite omständig process att kolla oljenivå LS7 _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Jag vet att när jag var på väg att handla Z06 tittade jag på detta.
https://www.lingenfelter.com/product Är det gjort på denna? Mvh Niklas _________________ Niklas Ellström "ELLracing" Mustang Gt S300SX-E372 |
||||||||
Nej detta är inte utfört, tack för bra tips 😊
Drygt att man måste skicka in den dit bara. Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Skulle tro det, kommer inte ihåg på rak arm. Jo ett kit kanske man kan få hem, 😊 Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Såg att det finns bafflar för både tråget och även en insats till torrsumpstanken för att få bättre oljekontroll. https://silasauto.com/blogs/blog/cor https://www.improvedracing.com/c6-co Påstås av ngn jänkare att från MY09 har C6 en uppgraderad oljetank från fabrik. Kanske går att hitta? Separate oil out of the tank more effectively. The 2009+ OEM tank has a cyclonic separator built-in that works pretty well, in addition to the extra oil capacity. Adding a tank baffle also help with this. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||||
Kom det inte en uppdatering generellt där? Vill minnas att de re-launchade C6an i samband med att vi lanserade Turbo-x i Februari -08. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Stämmer LS3 ersatte LS2 motorn i basmodellen +30 hk förbättringar rakt över med ökad volym från 6.0 till 6.2L., LS3 stabil trimvänlig motor som klarar överladd. Reviderad torrsump har jag också hört om osäker år men 09 kan stämma, det som är problematiskt är låååånga svepande vänstersvängar även med torrsumpen. _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Då hjälper man inte så mycket med en extern tank och endast suga i tråget. Iofs kommer storleken på tanken att möjliggöra längre tid i sväng, men rätt lösning är att suga på fler ställen (för det finns väl ingen enkel mod för att förbättra dränering i sväng?). LS3or utan torrsump verkar kunna köra 5-6 varv på svenska kortbanor innan det blir så mycket olja i topparna så det sugs in via ventiltätnignarna som på en sleten Alfa (klassiskt lite oljerök vid motorbroms). Men eftersom allt detta visar sig på marginalen så kan det räcka med tunnare olja (eller högre temp) så kommer problemet senare eller inte alls... |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Corvette C6 Z06 2007 GT3-dödare? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 481 besök senaste veckan (28455 totalt) |