Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Förslag till nytt reglemente
<<   1, 2, 3, 4   >>
45203 besök totalt
Jota 5084
Kållered
Här sen Aug 2004
Inlägg: 19



Komm igen nu , REGLEMENTET TACK!!!

_________________
/ Eric Andersson
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



33 Stradale skrev:
Komm igen nu , REGLEMENTET TACK!!!


Det är på G Misstänker att det kommer att publiceras i samband med årsmötet nu om 2v.
Vad är det för bil du bygger?

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Jota 5084
Kållered
Här sen Aug 2004
Inlägg: 19



Hej Kunta, Jag planerade att jag skulle köra i corsa serien nästa år , men dom rykterna jag har hört så skulle jag hamna i samma klass som J.Moberg. Jag vill naturligtvis veta så fort så möjligt vilken klass man skall satsa på , men jag verkar inte vara den ende

Grön GTV

_________________
/ Eric Andersson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Det här är ett inlägg som ligger på klubbens forum, jag har bara kopierat rakt av:

"CAR Corsa 2005 - info från Jerrys tävlingssekreterare

Inför CAR Corsa 2005 har jag lovat Jerry att vara tävlingssekreterare.
Detta innebär till att börja med att jag kommer att:

- vara på plats på alla deltävlingar och sammanställa alla resultat
- förhoppningsvis kunna anslå information och resultat om CAR Corsa på lämplig plats på denna hemsida
- vara Jerrys förlängda arm när det gäller att sprida information till alla deltagare

om ni har förslag på annat som ni tycker att en tävlingssekreterare bör hjälpa till med får ni gärna höra av er till mig om detta på nedanstående email.

När det gäller frågor om tävlingsreglemetet, bilars klassning och liknande frågor är det fortfarande Jerry ni ska prata med. Om ni inte har Jerrys telefonnummer kan ni maila mig så får ni det. Jerry låter hälsa att om han inte svarar så går det igång en telefonsvarare efter en stund.

Nu till den verkliga orsaken till detta inlägg, jag har fyra saker jag vill meddela här:

1) Sändlista för CAR Corsa
Ni som vill stå med på en email-lista för att få aktuella nyheter och annat mailat till er talar om detta för mig. Ni får också gärna tala om ifall ni planerar att vara med i CAR Corsa 2005.

2) Kalkylark för att beräkna klasstillhörighet
Det finns ett kalkylark (Excel) för att beräkna klasstillhörigheten i CAR Corsa. Man matar in data om bilen och vips står det vilken klass man tillhör. Ni som vill ha tillgång till detta kalkylark mailar mig om detta.

3) Tävlingsreglemente CAR Corsa
Ett nytt tävlingsreglemente är på gång. Det är i grunden samma som tidigare men mer detaljerat. Tanken är att detta reglemente ska gälla 2005-2007. Reglementet kommer automatiskt att mailas ut till alla som står på CAR Corsas sändlista.

4) Infomation om CAR Corsa på CAR's hemsida
Eftersom CAR Corsa är just vad det heter, CAR's tävlingsserie, tycker i alla fall jag att det är lämpligt att allmän information om CAR Corsa, t.ex. deltagare och deras bilar, datum för deltävlingar, resultat etc. anslås på lämplig sektion på denna hemsida. Jag skulle vilja att alla som tänker delta i CAR Corsa 2005 meddelar mig ifall det är ok att finnas med på CAR's hemsida med namn och bild och lite information om er själva och er bil. Om en majoritet av deltagarna tycker att detta är ok så ska jag försöka få till en CAR Corsa sektion på denna hemsida på något sätt.


observera att detta är inget diskussionsinlägg i egentlig mening så jag kommer inte att svara på inlägg här utan skicka istället ett email till mig om ni har synpunkter eller vill mig något.

Med hopp om en väladministrerad CAR Corsa 2005

Fredrik Malmberg

email:Fredrik.Malmberg@utklippan.se"


Jag har nya räknaren nu och har fått lite trevliga överraskningar...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 84



33 Stradale skrev:
Hej Kunta, Jag planerade att jag skulle köra i corsa serien nästa år , men dom rykterna jag har hört så skulle jag hamna i samma klass som J.Moberg. Jag vill naturligtvis veta så fort så möjligt vilken klass man skall satsa på , men jag verkar inte vara den ende

Grön GTV


Tjena Erik,

Du kanske hamnar i samma klass som mig, men det är väl inte så farligt...
Med den bil jag åkt med i år hamnar jag i klass 1, du borde rimligen hamna i klass 2.

Johan

_________________
Johan Moberg
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



thumbs up

Då har man mailat Fredrik

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Jota 5084
Kållered
Här sen Aug 2004
Inlägg: 19



Tjena Johan,

Klass 2 vilka kör jag emot då? Putte , Petter och Markus? Eller smider alla hemliga planer , som jag och brossan kanske

Grön GTV

_________________
/ Eric Andersson
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tack MaZ, då har man fått beräkningsbladet i Excel och kan bara konstatera att jag landar hårt i Klass 1. Så nu måste jag både lära mig köra och få bilen att bete sig.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Klass 1

Jag är klass 3.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Klass 3 med några gram tillgodo.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 84



Kraniel skrev:
Tack MaZ, då har man fått beräkningsbladet i Excel och kan bara konstatera att jag landar hårt i Klass 1. Så nu måste jag både lära mig köra och få bilen att bete sig.


Hurra!!!! En bil till i klass 1! Nu vill vi ha några till!

_________________
Johan Moberg
Citera
J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 84



Kunta skrev:
Klass 3 med några gram tillgodo.


Men Tjenare...

Väger den fortfarande så mycket verkligen?

Vi syns snart i Karlstad. Skall bli kul!

J

_________________
Johan Moberg
Citera
J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 84



33 Stradale skrev:
Tjena Johan,

Klass 2 vilka kör jag emot då? Putte , Petter och Markus? Eller smider alla hemliga planer , som jag och brossan kanske

Grön GTV


Antar att alla smider hemliga planer... Så skall det vara. Nu har vi lite "Korkad säsong" i CAR Corsa. Skoj!

_________________
Johan Moberg
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



J Moberg skrev:
Kunta skrev:
Klass 3 med några gram tillgodo.


Men Tjenare...

Väger den fortfarande så mycket verkligen?

Vi syns snart i Karlstad. Skall bli kul!

J



Nej jag tycker den är lätt men jag har väldigt lite tillägg. Vi får se vad som händer

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411





Lade märke till ett tillägg som jag tror jag får. Vad är definitionen av Bakspoiler, ej orginal?
Gtv med borttagen plast?
75:a med ts bakdel?

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Tänk TS-R dvs spoiler som inte är orginal men ansluter till karossen längs framkanten, en vinge är ju ett fristående vingelement.

Jag tycker det är lite fånigt, har man spoiler/vinge så borde man få påslag för aerodynamik, sen om man väljer att göra det oeffektivt (spoiler) får man väl stå sitt kast (humor!).

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
M Moberg

Här sen Aug 2004
Inlägg: 12



Tjenare Mats,

Jag läser det som att orginalspoiler på 75a är orginalspoiler på 75a, dvs har du en 2.0 förgasare och sätter på en TS-baklucka så är den att betrakta som orginal. Om du bygger en spoiler för att likna någonting annat ej orginal så är det en annan sak. Då kan det kanske också göra med aerodynamisk nytta, även om det troligen aldrig kommer i närheten av vad en vinge åstadkommer.
om man byter en stållucka på en GTV till en avgjuten orginallucka så tycker jag att det är orginal, eller var det så du menade?

Som sagt, så läser jag det. Jag kanske misstar mig men Jerry vet och svarar gärna, lämna meddelande så ringer han upp.

Är du frisk och åter på bruket så kanske vi ska ta en lunch??
/Markus

_________________
Markus Moberg

Alfa Romeo 147 GTA Cup
www.lm-motorsport.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Marcus: precis så fattade jag att det funkar med. Puttes spoiler är ju ganska långt från orginal men borde ge viss effekt.

Jag är frisk och på bruket ja. Lunch är aldrig fel...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



om man har en 3.0 med orginal kofångare från ts resp fugge 2.0 tolkas som orginal då?

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
M Moberg

Här sen Aug 2004
Inlägg: 12



Kunta: Vad jag skrev ovan är hur jag tolkade tilläggen gällande spoiler/vinge bak på bilen, om det är rätt eller fel kan Jerry svara på. Vad gäller stötfångare så har jag inte sett något tillägg för det så det är väl inget problem?! ;-)

_________________
Markus Moberg

Alfa Romeo 147 GTA Cup
www.lm-motorsport.com
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Definitionsfråga alltså

Hmm verkar som alla 2:or blir 3:or nu

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Allmänt banåkaforum
Förslag till nytt reglemente
<<   1, 2, 3, 4   >>
45203 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande