Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Datsun 240Z 1973 (eller troligen 2027...) "Mechanix Menace"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
31 besök senaste veckan (9968 totalt)
chevyz240
Västerås
Här sen Apr 2004
Inlägg: 156


Trådstartare
Ett par hjulhushörnbitar till har punktats på plats och den vänstra yttre C-stolpeplåten har också hamnat på plats. Detta kommer att skapa en mycket böjstyv balk som förstärker den här delen av chassit. Tillsammans med plåt som kommer att utgöra den främre delen av bakskärmen kommer detta att öka styvheten hos ett område av chassit som på grund av placeringen av den bakre hjälpramen kanske inte är tillräckligt styvt som det ser ut nu.





Klicka för större bilder!
Citera
chevyz240
Västerås
Här sen Apr 2004
Inlägg: 156


Trådstartare
De sista plåtbitarna till vänster C-stolpe har svetsats på plats. Den övre biten är ganska komplicerad; den har en varierande radie, den är vriden och den har en skarp bock. Det tog mig ett tag att komma på hur jag skulle göra det. När det nästan var klart, och jag bara skulle klippa bort en triangulär bit, skar jag ut den biten orienterad 180 grader fel... Jag var tvungen att börja om igen! Frustrerande! Den här gången försökte jag, istället för att använda min rundbockningsmaskin, göra flera skarpa bockar i kantbocken. Det gick inte så bra, så jag gick tillbaka till den ursprungliga metoden. Plus att jag använde sträckverktyget för att förenkla vridningen av biten. Till slut blev det ganska bra.

Jag har även provat två alternativa utföranden för frontspoilern i Blender. En som har ett slätt rundat hörn och en som har en skarpare kant som också är i linje med den huvens ytterkant. Jag har inte bestämt mig helt än vilken väg jag ska gå, men jag lutar mot den släta. Jag tycker att det får bilen att se bredare ut.

På höger sida har jag punktat dit den yttre C-stolpspanelen.

På YouTube finns en film där man ser spoileralternativen bättre: https://youtu.be/cqEQCoGEgkw






















Citera
Våra race- och banåkarbilar
Datsun 240Z 1973 (eller troligen 2027...) "Mechanix Menace"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
31 besök senaste veckan (9968 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande