Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evolution 8 MR
<<   1, 2
138 besök senaste veckan (4029 totalt)
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 427



Vilka trevliga uppgraderingar - ser riktigt bra ut!
Blev det några bafflar eller liknande i tråget?
Vid bankörning med mycket grepp i däcken funkar väl std tråg lite sådär?

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
Otto Leffler
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 250



vad kallas sån där coating på grenröret som auto-gruppen kör med? såg något inslag om det när en av dom sa att man kan köra med stålborste på det och det sitter ändå thumbs up

_________________
Otto Leffler
Lotus Elise S2 K20
Instagram: elisek20turbo
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Kalle_alfaturbo skrev:
Vilka trevliga uppgraderingar - ser riktigt bra ut!
Blev det några bafflar eller liknande i tråget?
Vid bankörning med mycket grepp i däcken funkar väl std tråg lite sådär?


Bafflar / accusump är nästa steg, bilarna är lite kinkiga speciellt vid långa högerkurvor då pickupen sitter till vänster i färdriktning, så för nu är det lite extra olja i tråget och hålla tummarna på att bilen inte är tillräckligt snabb för de problemen direkt iaf.

Kul att du gillar bilen!😄

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Otto Leffler skrev:
vad kallas sån där coating på grenröret som auto-gruppen kör med? såg något inslag om det när en av dom sa att man kan köra med stålborste på det och det sitter ändå thumbs up


Vet faktiskt inte exakt men har för mig AluX eller något i den stilen.
Stämmer, blir de skitigt eller liknande kan man gå på med stålborste och göra rent, finishen blir såklart "lenare" då den är väldigt "skrovlig" nu.
Sålänge den inte spricker är det bara köra på, och skulle den göra det så går det självklart att blästra av och spruta på nytt.

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356



Garage19 skrev:
Kalle_alfaturbo skrev:
Vilka trevliga uppgraderingar - ser riktigt bra ut!
Blev det några bafflar eller liknande i tråget?
Vid bankörning med mycket grepp i däcken funkar väl std tråg lite sådär?


Bafflar / accusump är nästa steg, bilarna är lite kinkiga speciellt vid långa högerkurvor då pickupen sitter till vänster i färdriktning, så för nu är det lite extra olja i tråget och hålla tummarna på att bilen inte är tillräckligt snabb för de problemen direkt iaf.

Kul att du gillar bilen!😄

Jag har ett accusump liggande som jag hade på min åtta. Använt max 1h. Hojta till om du är intresserad av att köpa.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Lite före/efter bilder










_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Gelleråsen rapport:

Var nere på gelleråsen igår på TANUs test/mediadag vilket var riktigt bra och lärorikt då vi Gjort om så pass mycket med bilen, vi har både en högre och längre effektkurva vilket har ändrat hela karaktären och körsättet på bilen, förut var det ingenting-njurslag-ingenting kontra nu där Laddet kommer mjukt och fint och håller hela vägen till 7500.
Kuriosa om turbon, vi har gått upp i effekt, men ner 8 hekto i laddtryck, snacka om effektivitet!

Vi hade dock problem med grepp, han är vass både i Turn-in och exit, men vi har mycket roll, t.ex sista vänstern innan höger till start och mål där han "slår över" innan han sätter sig, labbade lite med både attack och linjer och vi var både långsamma eller på tok för snabbt och ut i gruset en snabbis (någon måste ju kontrollera grusdjupet)

I däckväg körde vi AR-1 med 1.7 i kalltryck, ca 2-2.1. Efter värmning.

Provade lite olika setuper med dämparna men inget som var spot-on, ÄN.

Nu laddar vi om till Kinnekulle i slutet på månaden!

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41602

Forumägare
Forumägare

Det var ju enklare att hålla farten uppe när man kunde tokgena i den snabba vänsterknixen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Det var ju enklare att hålla farten uppe när man kunde tokgena i den snabba vänsterknixen


Hahah ja det var verkligen blandade resultat där, men har nog en hyffsat god idé inför tävlingsdags i augusti 😄

Men det är ju också en del av inlärningskurvan, man måste prova sig fram och känna efter, sålänge man blir snabbare så är jag nöjd

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4689



Kul att det lirar.

Tips dock... Kör INTE AR1 under 1,9. Många har knäckt stommen på dem där. Jag fick det tipset av Plato när jag började köra AR1 och har hört det från fler håll. 2,1 varm är däremot klockrent, enl Nankangs motorsportchef (som jag råkade bli FB kompis med en gång )

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Garage19
Eskilstuna
Här sen Jul 2023
Inlägg: 26


Trådstartare
Cammo skrev:
Kul att det lirar.

Tips dock... Kör INTE AR1 under 1,9. Många har knäckt stommen på dem där. Jag fick det tipset av Plato när jag började köra AR1 och har hört det från fler håll. 2,1 varm är däremot klockrent, enl Nankangs motorsportchef (som jag råkade bli FB kompis med en gång )


Jo, vi surrade ju om det på knutan i höstas, men när vi gick ut på morgonen (4+) ute så var det mindre grepp än med en dåligt inställd e46 på gamla friktionsdäck i december 🤷🏻‍♂️

_________________
Ludwig Karlsson Hedlin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evolution 8 MR
<<   1, 2
138 besök senaste veckan (4029 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande