Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Hänger sig din Gopro ibland?
1 besök senaste veckan (219 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Upptäckte att när min Gopro 7 hade ström via en usbsladd från bilens cigguttag med en såndär liten cigguttagtillusbadapter så hängde den sig o startade om när jag försökte spela in, men bara då. Den sa att minneskortet var paj. När den gick på sitt eget batteri inga problem alls.

Bytte till en annan såndär cigguttagtillusbadapter och problemet är helt borta. Bara som tips.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Magnus Thomé skrev:
Upptäckte att när min Gopro 7 hade ström via en usbsladd från bilens cigguttag med en såndär liten cigguttagtillusbadapter så hängde den sig o startade om när jag försökte spela in, men bara då. Den sa att minneskortet var paj. När den gick på sitt eget batteri inga problem alls.

Bytte till en annan såndär cigguttagtillusbadapter och problemet är helt borta. Bara som tips.

Min Hero8 startar av sig själv och tömmer sitt batteri utan att man vet om det.
Ofta när jag stänger av den så startar den igen så man får stänga av den ett antal gånger tills den verkligen är avstängd.
Detta är alltså när den inte är uppkopplad för laddning.

Min Hero2 funkar problemfritt...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Har en 8 och en 3+, ingen av dem känns stabil, batterierna tar slut lite hursomhelst, tror aldrig att jag har fått med samtliga körpass vid något banmöte, alltid något som strular.
Provade att driva 8:an via powerbank senast, inte ens det fungerar smärtfritt, usbkabeln behövde plockas in/ut emellanåt för att kameran skulle vakna.

Lite av ett lotteri om man får med sig några filmer hem....

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 271



Jag har samma problem som de ovaanstående med min 7:a , den är helt opålitlig särskilt när det är varmt ute. Även ett konstigt fel där bilden plötsligt låser sig och sen inte kommer loss igen, och följande sekvenser består bara av den låsta bilden men rätt ljudinspelning fortsätter.

Fick ett tips om att köra den med/från usb-sladd och inte ha något batteri i, men har inte provat ännu.
Magnus Thomé skrev:
med en såndär liten cigguttagtillusbadapter så hängde den sig o startade om när jag försökte spela in, men bara då.
en annan såndär cigguttagtillusbadapter och problemet är helt borta

jag förstår inte skillnaden på de olika "cigguttagtillusbadapter" du nämner

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41545

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
gtBen skrev:

jag förstår inte skillnaden på de olika "cigguttagtillusbadapter" du nämner


En funkade bra och en gjorde att kameran hängde sig. Att veta vilka som är kass är bara o testa sig fram. Dvs är kameran inte stabil så kan det vara läge att testa andra. Den bra jag har liknar den här nedan men inte exakt likadan så det hjälper ju inget.

Olika USB-kablar kan definitivt också försämra stabiliteten. Och sen kan ju kameran vara instabil vad du än gör. Men tips ändå att testa några olika adapters o kablar thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Hänger sig din Gopro ibland?
1 besök senaste veckan (219 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande