Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E91 335i -09
<<   1, 2, 3
6403 besök idag (6403 totalt)
Zalle

Här sen Aug 2021
Inlägg: 118


Trådstartare
Westersund skrev:
Zalle skrev:
Förresten när du säger kylning förutom intercooler, tänker du kylare/radiator då? Den skulle bytas men fick en som inte passade min bil. Så har inte bytt den ännu tyvärr, skulle bytas i vintras.

Allt annat är bytt i stort sett. Oljekyl osv.


Vattenkyl och oljekyl.


Vattenkyl ska också bytas framöver men inte gjort idag tyvärr, svårt att hitta något passande i Sverige som inte kostar en massor.

_________________
Anthony L ee
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1345



Om du kan tänka dig lite custom (fäste/slangar) kan man hitta väldigt prisvärda OEM helaluminiumkylare på eftermarknaden till BMW E70/F15 X5.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Zalle

Här sen Aug 2021
Inlägg: 118


Trådstartare
Westersund skrev:
Om du kan tänka dig lite custom (fäste/slangar) kan man hitta väldigt prisvärda OEM helaluminiumkylare på eftermarknaden till BMW E70/F15 X5.


Låter som ett bra budget alternativ men tror jag hellre betalar extra än o bli mer gråhårig haha

Mycket slangar sitter ju med clips o skit så blir ju rätt jobbigt o hålla på böka med det.

_________________
Anthony L ee
Citera
Zalle

Här sen Aug 2021
Inlägg: 118


Trådstartare
Nu så!
Lite små fel på bilen som nu är åtgärdade.

Höjde bilen för 1-2 veckor sedan och bokade även en tid för hjulinställning.
Besökte Daniel på Bandhagens däck, kan varmt rekommendera honom och förstår varför alla andra på Rejsa också gjort det, bilen går som en dröm nu!



Även monterat på 100cells katalysator och monterat original lyktor, nu behöver den bara att bessas och sedan njutas av men lite dilemma med bess haha, byggde nog fortare än jag tänkte...

_________________
Anthony L ee
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5286



Zalle skrev:
Nu så!
Lite små fel på bilen som nu är åtgärdade.

Höjde bilen för 1-2 veckor sedan och bokade även en tid för hjulinställning.
Besökte Daniel på Bandhagens däck, kan varmt rekommendera honom och förstår varför alla andra på Rejsa också gjort det, bilen går som en dröm nu!



Även monterat på 100cells katalysator och monterat original lyktor, nu behöver den bara att bessas och sedan njutas av men lite dilemma med bess haha, byggde nog fortare än jag tänkte...


WOW!

Snyggt jobbat och skönt att bli klar i förväg.
Hoppas det blir en bra sommar.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Zalle

Här sen Aug 2021
Inlägg: 118


Trådstartare
robber skrev:
Zalle skrev:
Nu så!
Lite små fel på bilen som nu är åtgärdade.

Höjde bilen för 1-2 veckor sedan och bokade även en tid för hjulinställning.
Besökte Daniel på Bandhagens däck, kan varmt rekommendera honom och förstår varför alla andra på Rejsa också gjort det, bilen går som en dröm nu!



Även monterat på 100cells katalysator och monterat original lyktor, nu behöver den bara att bessas och sedan njutas av men lite dilemma med bess haha, byggde nog fortare än jag tänkte...


WOW!

Snyggt jobbat och skönt att bli klar i förväg.
Hoppas det blir en bra sommar.


Tack! Ja det är faktiskt skönt att vara klar i tid denna gången, jävligt osäker på hur jag ska göra med bess bara. Funderar på "chansa" o bara se vad som händer då jag ändå byggt lite kåpor som ska dölja det mesta uppenbara men samtidigt vill man inte ta onödiga risker.

Har även snackat lite med TESTA, kanske kör en regbess som ombyggt fordon.

_________________
Anthony L ee
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E91 335i -09
<<   1, 2, 3
6403 besök idag (6403 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande